Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، براساس ماده (۸) قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی، کلیه تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی، دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تأسیسات مشابه از هرنظر اعم از سوخت، آب و برق، عوارض، مالیات، وام بانکی و غیره مشمول تعرفه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌های بخش صنایع می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق ماده (۹) قانون یادشده، فعالیت‌های امور حج و زیارت در زمینه ایجاد تأسیسات و ارائه خدمات به منظور برگزاری تورهای زیارتی اعم از اعزام ایرانیان به اماکن زیارتی خارج از کشور و همچنین ورود زوار سایر کشورها جهت زیارت اماکن زیارتی نیز مشمول تسهیلات پیش‌بینی شده در این قانون می‌شود.

این امر درحالیست که باوجود تصریح قانون‌گذار، دستگاه‌های ذی‌ربط تسهیلات پیش‌بینی شده را صرفاً درخصوص دفاتر جهانگردی اعمال می‌کنند و دفاتر زیارتی را مشمول قانون یاد شده نمی‌دانند. دراین‌خصوص معاونت حقوقی رئیس جمهور براین نظر است که کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف به ارائه تسهیلات موضوع قانون مزبور نسبت به دفاتر موصوف بوده و آئین‌نامه اجرایی نمی‌تواند دایره شمول قانون را محدود نماید.

در همین راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رفع مشکلات و دغدغه‌های دفاتر زیارتی، پیشنهاد اصلاح آئین‌نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی و الحاق یک ماده به آن را به هیئت دولت ارائه نموده است.

مطابق متن پیشنهادی، متن زیر به عنوان ماده (۱۳) به آئین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی اضافه می‌شود:

«ماده ۱۳- دفاتر خدمات زیارتی و کلیه فعالیت‌های مرتبط با امور حج و زیارت در زمینه ایجاد تأسیسات و ارائه خدمات به منظور برگزاری تورها و سفرهای زیارتی اعم از اعزام ایرانیان به اماکن زیارتی خارج از کشور و همچنین ورود زوار سایر کشورها جهت زیارت اماکن زیارتی ایران نیز مشمول تسهیلات پیش بینی شده در قانون یاد شده و این آئین نامه می‌باشند.»

گفتنی است این پیشنهاد مراحل بررسی خود را در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت طی می‌کند.

کد خبر 5294776 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیئت دولت حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی وزارت دفاع وزارت امور خارجه ایران عراق حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ایران هیئت دولت حسین امیر عبداللهیان جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا ایرانگردی و جهانگردی اماکن زیارتی قانون توسعه آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟