Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پوست بسیاری از میوه ها می توان یک مربای خوشمزه درست کرد. یک مربای خوشمزه صبحانه را دل انگیز تر می کند. در زیر تهیه یک مربای خوشمزه را یاد میگیرد.

 تا همین چند سال پیش نمی‌دانستیم می‌شود از بعضی دور ریختنی‌های معمول خانه‌ها هم خوراکی جذابی ساخت که میز خانه‌ها را آراسته کند. پوست پسته از آن مرباهایی است که تا نخوری نمی‌فهمی چه طعم و عطری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فصل هم که پسته تازه وارد بازار شده، جان می‌دهد برای درست کردن یک مربای راحت و خوشمزه. این مربا به همراه نان و کره یک صبحانه جذاب است. بهتر است زودتر دست به کار شوید و مربای تازه و جذابی بسازید. اگر تا به حال چنین تجربه‌ای نداشته‌اید دست به کار شوید که یک دستور آسان و خوشمزه در انتظار شماست.

مواد لازم برای تهیه مربای پوست پسته:

پوست پسته تازه نیم کیلو شکر نیم کیلو آبلیمو سه قاشق غذاخوری خلال پسته نصف فنجان هل یا وانیل یک قاشق چایخوری آب سه چهار لیوان

طرز تهیه و دستور پخت مربای پوست پسته:

پوست پسته را شسته حدود شش ساعت داخل آب سرد بگذارید و آب آن را چند بارعوض کنید.

پوست پسته‌ها را چهار بار پنج دقیقه‌ای می‌جوشانید و در آب سرد می‌گذارید.

پوست پسته، آب و شکر را می جوشانید تا قوام بیاید. در این مرحله هل یا وانیل را اضافه کنید.

در آخر آبلیمو و خلال پسته را اضافه می‌کنید و باقاشق چوبی به هم می‌زنید.

پس از چند دقیقه قابلمه را از روی حرارت برمیدارید تا مربا خنک شود. مربای خنک شده را در شیشه بریزید.

به همین سادگی مربای شما آماده است.

فوت و فن‌ها:

گرفتن تلخی پوست مهم‌ترین اصل این مرباست. این کار را خوب انجام دهید. اگر پوست شما به هردلیلی تلخ‌تر بود دقایق و بارهای بیشتری آن را بجوشانید و آب آن را خالی کنید و در آب سرد قرار دهید.

زعفران عطر و بوی خوبی به مربا می‌دهد.‌میتوانید چند قاشق زعفران دم‌کرده بستگی به ذائقه خود در مراحل آخر به مربا اضافه کنید.

گلاب هم عطر خوبی به این مربا می‌دهد. می‌توانید 3 قاشق غذاخوری در مراحله آخر با آبلیمو و خلال پسته به این میزان اضافه کنید.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پوست شکر زعفران خوشمزه تهیه معمول ریختنی مربای یک مربای خوشمزه پوست پسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی آفات مکنده در یزد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دوره آموزشی آفات مکنده باتاکید برکنترل آفات فصل بهارپسته، با حضور مهدی بصیرت عضو هیات علمی موسسه تحقیقات پسته کشور در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات شهید بهشتی مدیریت حفظ نباتات استان یزد برگزار شد.      ملانوری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: این دوره در راستای ارتقا دانش کارشناسان وبهره برداران باروش‌های کنترل آفات فصل بهاردرختان پسته برنامه ریزی شد.     وی افزود: در این دوره کارشناسان و بهره برداران باروش‌های کنترل آفات مکنده همچون سن وسنک، زنجره (شیره تر) وشپشک‌های پسته توسط مدرس محترم مهدی بصیرت عضوهیات علمی موسسه تحقیقات پسته کشور به فراگیران ارائه شد.      لازم به ذکر است به منظور بهره برداری حداکثری از مطالب، این دوره به دو صورت حضوری و مجازی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • نقل، سوغات معروف شهر ارومیه
  • دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل