Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره شهید محراب آیت‌الله مدنی گفت: استمرار گفتمان انقلاب اسلامی که جهاد، ایثار، عبودیت و شهادت در آن نهفته است هدف کنگره است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری، در جلسه شورای سیاست‌گذاری اظهار کرد: این جلسه محل توجه و عنایت خداوند است چراکه در اینجا نام یک انسان بزرگ یاد می‌شود که از مصادیق عبد صالح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله شهید مدنی توانست اثرگذاری مستقیمی در نقاط مختلف کشور داشته باشد و در استان همدان نیز با حضور مؤثر و جدی ایشان حرکت انقلابی در این شهر سامان‌دهی شد.

وی ادامه داد: مردم همدان خاطره بسیار شیرینی از ایشان دارند و مؤسسه‌ای که به نام ایشان راه‌اندازی شده و تاکنون در جهت بزرگداشت این شهید محراب گام‌های بلندی برداشته است که امسال چهلمین سالروز شهادت وی بهانه خوبی برای بزرگداشت نام این رجل الهی در سطح کشور است.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: این کنگره سرآغاز یک سلسله و اقدامات در سراسر کشور است چراکه کنگره شهدای محراب به‌صورت استانی و ملی فراگیر در دستور کار ما قرار گرفته است به گونه‌ای که این کنگره با تشکیل دبیرخانه‌های استانی فراگیر شود.

وی اضافه کرد: هدف‌گذاری این است که به کارهای مقطعی اکتفا نکنیم و کار باید به گونه‌ای طراحی شود که به صورت بارش مستمر و ملایم در ذهنیت عمومی کشور برقرار باشد چراکه این ظرفیت در این رجال بزرگ وجود دارد که به صورت دائم از حضور آن‌ها بهره ببریم و این امر نسل به نسل امتداد پیدا کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره شهید محراب آیت الله مدنی تأکید کرد: کار مستمر و تربیتی و در نهایت استمرار همان گفتمان انقلاب اسلامی که جهاد، ایثار، عبودیت و شهادت در آن نهفته است هدف کنگره است.

وی افزود: شهید مدنی در کسوت امام‌جمعه تبریز به شهادت رسید، حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم، امام‌جمعه این شهر حرکت مبنایی در راستای اقدامات مؤسسه شهید مدنی همدان آغاز کرد تا در استان آذربایجان شرقی شاهد تبیین شخصیت شهید مدنی باشیم.

شهید مدنی مصداق بارز مجتهد انقلابی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: دو نکته در برگزاری کنگره حائز اهمیت است؛ نخست اینکه شهید مدنی از روحانیون اصیلی است که به‌عنوان روحانی اصیل می‌توان او را به جامعه معرفی کرد که یکی از فلسفه‌های برگزاری کنگره همین است.

آیت الله حبیب الله شعبانی ادامه داد: نکته دیگر در خصوص حوزه انقلابی و سکولاریزه بودن برخی از افراد است که از دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب است و شهید مدنی یک مصداق بارز برای مجتهد انقلابی است که با وجود اجتهاد و علمیت ایشان در زمینه اجتماعی ورود خوبی داشته و در حقیقت یک مجتهد انقلابی است که می‌توان وی را به عنوان بهترین الگو برای حوزه‌های علمیه و طلاب معرفی کرد.

امام جمعه همدان با تأکید بر توجه به جنبه علمی شهید مدنی، دیدار با مراجعی که حضور شهید مدنی را درک کردند، عنوان کرد: شهید مدنی در کسوت امام‌جمعه‌ای به شهادت رسیده لذا توصیه می‌کنم در برگزاری کنگره به ائمه جمعه توجه ویژه شود؛ هم در دعوت و حضور ائمه جمعه در کنگره و هم پرداختن و تبیین شخصیت شهید مدنی توسط ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های روز جمعه.

اطلس شخصیت شهید مدنی رونمایی می‌شود

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان و رئیس کمیته علمی کنگره ملی شهید محراب آیت الله مدنی نیز اذعان کرد: کمیته علمی کنگره شهید مدنی متشکل از حوزه‌های علمیه استان، دانشگاه بوعلی‌سینا، دانشگاه آزاد اسلامی، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و بسیج اساتید استان و تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه کار خود را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: در گام نخست محور مقالات را به‌منظور درج در سایت و پوستر کنگره طراحی و اعلام شد و در گام دوم اقدام به طراحی سامانه ارسال، دریافت و داوری کنگره که کلیه پژوهشگران بتوانند از طریق ثبت‌نام در تارنمای معرفی شده شرکت کنند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی بیان کرد: در گام سوم اقدام به طراحی و ارسال پوستر به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و حوزه‌های علمیه سراسر کشور به‌منظور فراخوان ارسال مقالات و پژوهش‌ها و تبلیغات از طریق رسانه‌ها نیز در این زمینه انجام شد.

وی اظهار کرد: تهیه و تدوین اطلس جامع شخصیت شهید مدنی از دیگر اقدامات انجام شده است و در پایان از میان مقالات رسیده 40 مقاله تأیید و 11 مقاله رد شد که مجموعه مقالات تحت عنوان کتابی به چاپ خواهد رسید.

چاپ 7 کتاب در موازات برگزاری کنگره شهید مدنی

سید محمد کاظم حجازی، دبیر کنگره ملی شهید محراب آیت الله مدنی بیان کرد: از سال 1398 که کنگره آیت‌الله تألهی در همدان برگزار شد مقرر شد که کنگره بعدی در رابطه با شهید محراب آیت‌الله مدنی باشد و از همان زمان اقداماتی انجام شد تیمی به‌عنوان تدوین برنامه مأمور شدند.

وی عنوان کرد: هدف غایی بر این سخن رهبر انقلاب که فرمودند برای حرکت در مسیر انقلاب اسلامی باید مصادیق افراد متعبد انقلابی که علاوه بر زندگی عابدانه دارای حیاتی همسو با اهداف انقلاب اسلامی بودند، در جامعه به‌خوبی معرفی شود تا الگوی افراد جامعه قرار گیرند.

حجازی تصریح کرد: ستاد ائمه جمعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن مفاخر علمی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، دانشگاه شهید مدنی تبریز در پیش بردن این کار ملی مشارکت داشته‌اند و در استان همدان با محوریت آیت‌الله شعبانی و استاندار همدان کار کنگره دنبال شد که به تشکیل 8 کمیته برای کنگره ختم شد.

وی ادامه داد: در دبیرخانه کنگره پس از ابلاغ اهداف، ساختارها تعریف شد، جمع‌آوری خاطرات و دست‌نوشته‌ها انجام شد؛ در حوزه فضای مجازی مطالب به اقتضای نسل جوان منتشر شده است و جلساتی برای هر کمیته با حضور دستگاه متولی برگزار شد.

مدیرعامل مؤسسه شهید مدنی خاطرنشان کرد: موفق شدیم اقدامات با ارزشی به‌عنوان مقدمه کنگره داشته باشیم برای مثال در زمینه کمک به محرومان با جامعه هدف 20‌هزار خانواده محروم بسته‌های معیشتی آماده و از ابتدای فصل تابستان شروع به توزیع شده است.

وی اضافه کرد: مطبوعات و رسانه‌های استان همدان همراهی خوبی داشتند و متناسب با قشر و مخاطب خود تولیداتی داشته‌اند؛ لازم به یادآوری است که مباحث فرهنگی کنگره مختص به روز برگزاری کنگره نخواهد بود و پس از آن در سطح استان شاهد اقدامات مطلوب فرهنگی خواهیم بود.

حجازی گفت: در حوزه مسائل علمی اقدامات شایسته‌ای به مسئولیت مدیریت حوزه‌های علمیه استان همدان انجام شده است حدود 7 کتاب آماده شده و یک کتاب ویژه مقالات توسط انجمن مفاخر ملی تدوین شده است.

وی افزود: در زمینه اطلاع‌رسانی اجتماعی با همکاری اداره تبلیغات استان همدان کلیه روحانیون و ائمه جماعات استان اقدام ارزشمندی صورت گرفته در 9 شهرستان به‌موازات کنگره برنامه تبلیغی هم به‌صورت فردی و هم عام برگزار خواهد شد البته به دلیل شرایط کرونا محدودیت‌هایی در زمینه برگزاری برنامه عمومی وجود دارد و بیشترین حجم برنامه‌ها در بستر فضای مجازی برگزاری می‌شود.

دبیر کنگره ملی شهید محراب آیت الله مدنی اذعان کرد: در 8 نقطه‌ای که شهید مدنی در آنجا ایفای نقش داشتند، متن نوشته آماده شده که در این مکان‌ها نصب خواهد شد؛ درمانگاه مهدیه، صندوق قرض‌الحسنه مهدیه، دارالایتام مهدیه، گلزار شهدا، بیت شهید مدنی و مسجد مهدیه ازجمله این اماکن است که در توسط این شهید محراب بنای آن‌ها گذاشته شده است.

وی در پایان گفت: اطلسی از مجموعه دست‌نوشته‌ها و خاطرات شهید مدنی آماده شده و در روز کنگره رونمایی خواهد شد و قریب 50 مقاله علمی به کمیته علمی ارسال شده که کار داوری آن انجام شده و به چاپ خواهد رسید.

سید سعید شاهرخی، استاندار همدان نیز ضمن تقدیر جهت برگزاری کنگره گفت: یکی از صفات و اقدامات حسنه در استان همدان که با محوریت مؤسسه شهید مدنی انجام شده تجلیل از جایگاه و تکریم از شخصیت علمایی که در استان همدان منشاء اثر بودند.

وی افزود: امیدوار بودیم که محدودیت کرونایی نبود تا این کنگره با بازتاب بیشتری برگزار شود و شاهد حضور گسترده چهره‌های علمی در کنگره باشیم.

شهید مدنی مطیع محض ولایت‌فقیه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: سال گذشته در ارتباط با شهدای محراب برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد اما بعداً منتفی شد؛ اکنون نیز آمادگی داریم کنگره شهدای محراب را در استان آذربایجان شرقی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای ویژه در آذرشهر محل تولد برنامه‌ریزی شده، ادامه داد: ارائه خدمات به مردم، ایجاد انسجام و ولایت مداری خصوصیات مهم شهید مدنی است؛ درواقع شهید مدنی خود را مطیع محض ولایت‌فقیه می‌دانست و مواضع شفافی در جریان سیاسی داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم گفت: اینکه بنیاد شهید مدنی در تهران تشکیل شده و موسسه شهید مدنی در همدان فعالیت دارد اقدام شایسته‌ای است و ما آماده حمایت و پشتیبانی از کنگره شهید مدنی در همدان هستیم.

شهید مدنی روحانی در تراز است

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نیز اذعان کرد: امتداد این فعالیت تا رسیدن به نیازهای اصلی جامعه مهم است: امروز در فضای جامعه در زمینه آسیب‌های اجتماعی و معارف دینی و هجمه جدی به مبانی انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف آسیب‌هایی ایجاد کرده که به تعبیر رهبر انقلاب با یک جنگ تبلیغی رسانه‌ای مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی باید از ظرفیت این‌گونه گنجینه‌ها بهره برد و به هر بعد زندگی شهید مدنی که توجه شود این ظرفیت وجود دارد؛ حقیقتاً یک روحانی نمونه و تراز است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی خاطرنشان کرد: هم در عرصه خدمات اجتماعی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و هم مبارزه سیاسی دارای یک شخصیت نمونه است که اگر موفق شویم این شخصیت را هم به حوزه‌ها و هم مردم به‌عنوان الگو به مردم معرفی کنیم بر هجمه دشمنان اسلام پیروز خواهیم شد.

دکتر بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور نیز گفت: شهید مدنی فخر انقلاب، فخر نظام و فخر روحانیت است اثر فرهنگی و اجتماعی عظیم دارد مفاخر سرمایه‌های عظیم اجتماعی کشور هستند. شهید مدنی با سبقه اخلاقی و عرفانی خود دارای جایگاه ویژه برای ایرانیان است. انجمن مفاخر ملی کتابی را در خصوص شهید مدنی به چاپ خواهد رساند و این برکت کار انجمن است.

شهید مدنی ادامه‌دهنده راه انبیا بود

قائم‌مقام حوزه‌های علمیه بیان کرد: برای ارائه الگوهای عملی برای جامعه و نسل جوان باید بیش از این تلاش شود و به چاپ کتاب و برگزاری کنگره ختم نشود. وی افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی می‌توان اجرا کرد و توجه کنیم که جامعه امروز به این الگوها نیاز دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی نیز گفت: تلاش کردیم مدارس کشور و مدیران استانی در زمینه کنگره شهید مدنی فعال شوند.

وی ادامه داد: این کنگره‌ها اسوه سازی است. این شخصیت‌ها ادامه دهنده راه انبیا هستند لذا باید قهرمان سازی انجام شود و خصوصیت بارز این شخصیت‌ها در همه زمان‌ها معرفی شود؛ شهید مدنی دائم الحضور بود.

وی تأکید کرد: نگران هستیم که بعد از کنگره این شخصیت مسکوت بماند؛ متأسفانه مانند شهید مدنی کم تربیت کردیم باید شاهد ظهور و بروز شهید مدنی‌ها در حوزه باشیم.

دکتر کی‌نژاد، از شاگردان شهید مدنی نیز گفت: در سال گذشته دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی با محوریت دانشگاه شهید مدنی کنگره‌ای مختص شهید مدنی برگزار کرد.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود که شخصیت شهید مدنی در متون درسی مدارس گنجانده شود و دانش‌آموزان با این شخصیت ارتباط برقرار کنند.
شهید مدنی صراط مستقیم بود

دکتر علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بیان کرد: اشتباهی که ممکن است ناخواسته مرتکب شویم انحرافی است که در طول تاریخ جریان‌سازها برای حذف روحانیت و استفاده از کلاهی‌ها به جای روحانیت است.
وی با بیان اینکه این خطر بزرگی است، افزود: قبل انقلاب انجمن حجتیه محور این انحراف بود که شناسایی شد و با موفقیت نیروهای انقلابی براندازی شد.

آقامحمدی عنوان کرد: باید روحانیون تراز، پررنگ شوند و به همین دلیل برگزاری کنگره مختص شهید مدنی دارای اهمیت است.

وی اذعان کرد: افرادی که معرفی می‌شوند باید نقش صراط داشته باشند؛ شهید مدنی صراط مستقیمی است که طی شده چراکه سراسر زندگی وی معرفت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کنگره ایت الله مدنی، وی تأکید کرد: کمک به محرومان، رهبری ایشان که نمونه بود، در شکر نعمت‌ها بی‌نظیر بود و در تبعیت از ولایت اسوه بود به‌گونه‌ای که ذره‌ای ابهام در ذهن وی نبود؛ برای هر خصوصیت من شخصاً مصادیق رفتاری زیادی در ایشان مشاهده کردم که در این جلسه فرصت بیان آن نیست.


 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهید محراب آیت الله مدنی حجت الاسلام والمسلمین استان آذربایجان شرقی حوزه های علمیه استان شخصیت شهید مدنی کنگره شهید مدنی استان همدان مجتهد انقلابی انقلاب اسلامی برگزاری کنگره شهید مدنی ائمه جمعه انجام شده امام جمعه انجام شد حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی

دریافت 12 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همدان در حمایت از دانشجویان جهان و مردم مظلوم غزه ظهر امروز دوشنبه در محل مقبره شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

کد خبر 6091970

دیگر خبرها

  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • عملیات وعده صادق، مصداق بارز اقتدار ایران است
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»