Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایستگاه شارژ خودروی برقی (Electric Vehicle Charging Station) یکی از عناصر زیرساختی است که انرژی الکتریکی مورد نیاز برای شارژ کردن وسائل نقلیه برقی اعم از خودروی تمام برقی یا پلاگین هیبرید (Plug-in Hybrid) را تأمین می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مپنا، افزایش تعداد مدل خودروهای برقی موجود و همچنین حجم رانندگان این وسایل نقلیه در جهان، سبب پیشرفت در ساخت تجهیزات ایستگاه های شارژ اتومبیل های برقی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از انواع شارژرهای ایستگاهی، شارژرهای AC هستند که معمولا از کانکتورهای نوع ۱ و نوع ۲ استفاده می‌کنند و برخلاف شارژرهای DC نیازی به جریان های بالا نداشته و حتی با برق تکفاز شهری نیز قابل راه اندازی هستند. به همین دلیل این شارژرها مقرون به صرفه تر بوده و انتخاب مناسبی برای ایستگاه هایی است که نیاز دارند تعداد زیادی شارژر در محل نصب داشته باشند.
مرکز توسعه خودرو برقی و زیر ساخت های شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) نیز نسل جدید شارژرهای AC ایستگاهی خود را روانه بازار ساخته است. 

این نوع شارژر، امکان شارژ با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه تر را در محیط‌های داخلی و بیرونی فراهم می کند. این شارژرها در توان‌های ۷.۴ و ۲۲ کیلووات به بازار عرضه می شوند. طراحی خاص این محصول، این شارژر را مناسب برای نصب در ایستگاه های شارژ خودرو برقی و پارکینگ های مراکز خرید و فروشگاه ها کرده است. همچنین ارتباط شارژر با سرویس های متصل (سرور مرکزی)، امکان مدیریت شارژ و نیز مشاهده روند شارژ را به کاربر می دهد.
شارژر AC ایستگاهی مپنا از هر دو کانکتور نوع ۱ و نوع ۲ پشتیبانی میکند و قادر است با تامین حداکثر جریان ۳۲ آمپر، زمان شارژ باتری یک خودرو برقی برای طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر را به ۱ تا ۲ ساعت در ولتاژ ۲۳۰ ولت (تک فاز) کاهش دهد.
هزینه شارژ با این شارژرها نسبت به انواع DC (سریع) آن بسیار کمتر بوده و برای مراکز تفریحی، فرهنگی و تجاری که مشتری های زیادی داشته و غالبا خودروهای زیادی در پارکینگ آنها پارک هستند، بسیار مناسب می باشد. چرا که مشتریان ضمن استفاده از امکانات این مراکز، می توانند خودرو های خود را نیز شارژ کنند.

شارژرهای AC ایستگاهی مپنا از پروتکل ارتباطی OCPP. ۱.۶ پیروی می کنند. با استفاده از این پروتکل، شارژرها ارتباط بالادستی با مرکز کنترل و مانیتورینگ مپنا را دارند و می توانند از راه دور پایش و عیب یابی شوند.
از ویژگی های شاخص شارژرهای AC ایستگاهی مپنا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پشتیبانی از کانکتورهای نوع۱ و نوع۲ توان خروجی ۷.۴ و ۲۲ کیلووات (قابل انتخاب) دسترسی به اینترنت از طریق GSM، LAN و WiFi پشتیبانی از OCCP ۱.۶ به روزرسانی از راه دور امکان دسترسی از طریق وبسایت و نرم افزار تلفن همراه مطابق با استاندارد IEC۶۱۸۵۱-۱

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش این محصول به آدرس زیر مراجعه نمایید:
https://www.mapna-evidc.com
زمین نفس می کشد
مرکز توسعه خودرو برقی و زیر ساخت‌های مپنا
انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مپنا شارژرهای DC خودرو برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران

کیا یکی دیگر از کمپانی‌های خودروسازی است که یک محصول تمام برقی پیشرفته را امسال به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار عرضه خودرو‌های برقی حسابی در این روز‌ها رونق گرفته است و بسیاری از خودروسازان در حال معرفی و رونمایی از جدیدترین محصولات خود هستند؛ گروه هیوندای هم از قافله خودروسازان عقب نیفتاده و در مورد خودرو‌های برقی مدت هاست که اقدامات بسیاری انجام داده است.

به نظر می‌رسد کمپانی کیا آماده است تا عملکرد تمام برقی مقرون به صرفه‌ای را در جدیدترین محصول خود رهبری کند؛ طبق اعلام مدیرعامل این شرکت خودروسازی، در سال ۲۰۲۴، یک خودرو EV۹ GT جدید به مدل EV۶ GT با عملکرد بالا در خط تولید ملحق خواهد شد.

کیا وعده داده است که EV۹ GT در ژانویه ۲۰۲۵ معرفی شود و رئیس و مدیر عامل کیا درباره جزئیات و مشخصات این محصول به تازگی گفته است: «EV۹ GT شتاب سریع و عملکرد رانندگی پایدار را ارائه خواهد کرد، GT خروجی قدرتمندی خواهد داشت که می‌تواند شاسی بلند تمام الکتریکی را تنها در چهار ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت برساند. EV۹ GT دارای دو موتور با خروجی بالاست که روی یک سیستم تعلیق تقویت‌شده نصب شده‌اند.»

EV۹ از بسته باتری معماری ۸۰۰ ولتی گروه هیوندای استفاده می‌کند و می‌تواند از شارژر‌های سریع DC ۳۵۰ کیلوواتی برای شارژ از ۱۰ درصد (حدود ۲۰ تا ۳۰ مایل) به ۸۰ درصد (حدود ۲۱۵ تا ۲۲۰ مایل) در عرض ۲۴ دقیقه استفاده کند.

همچنین ممکن است این تنها تریم GT در خط تولید تمام الکتریکی کیا نباشد. این شرکت قصد دارد به عرضه انواع تریم GT از مدل‌های EV خود ادامه دهد. همچنین وعده می‌دهد تا با به روز رسانی‌ها و قابلیت‌های OTA بیشتر، راحتی و عملکرد را به حداکثر برساند. همچنین پیشرفت‌های دیگری در فناوری‌های مختلف آن با ذکر معماری نسل بعدی خودرو، رایانه‌های مرکزی با کارایی بالا، نرم‌افزار یکپارچه کنترل‌کننده و موارد دیگر از جمله کمک هوش مصنوعی برای بهره‌وری سوخت در مدل‌های مجهز به ICE انجام خواهد شد.

طبق اطلاعات رسیده این محصول کیا قرار است با قیمتی حدود ۶۶,۸۹۵ یورو به فروش گذاشته شود، رقمی که با نرخ امروز یورو در بازار ارز تهران، حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باید برای خرید آن هزینه کرد. این در حالیست که مدل‌های قدیمی سراتو و اپتیما؛ پرطرفدارترین محصولات کیا در بین ایرانیان این روز‌ها با قیمتی حدود ۴ تا ۵ میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند و در صورت واردات این خودرو به کشور باید منتظر فروش آن با قیمتی نجومی باشد.

دیگر خبرها

  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • (ویدئو) مردم را با واردات خودرو‌های برقی سرکار نگذاریم
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد