Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@09:57:33 GMT

کاهش سن فوتی‌های کرونا در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۴۸۰۰

استاندار خوزستان در خصوص روند واکسیناسیون کرونا با توجه به وضعیت ویژه خوزستان گفت: علاوه بر میزان جمعیت، به دلیل شرایط مرزی و استراتژیک و تردد زیاد در استان خوزستان، باید در مقابل این روند واکسینه شویم. ناطقان: قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت کرونا در استان خوزستان که امروز (۱۰ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: با مدیریت مرزها باید بسیار قوی جلوی ورود جهش جدید لامبدا گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهکاری که علوم پزشکی ارائه می‌دهد، لازم الاجرا است.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی واقعا طرح بی‌نظیری بود و احساس می‌کنم کمی از رونق افتاده است. این طرح سه وظیفه بر عهده داشت که شامل شناسایی بیماران کرونایی و پیشگیری از حضور آن‌ها در جامعه و مراقبت از افراد مسن و با بیماری زمینه‌ای بود. در مورد نخست، در این طرح حدود هشت تا ۱۰ نفر از اطرافیان هر بیمار را شناسایی می‌کردند اما اکنون با مشکل شناسایی نشدن اطرافیان بیماران روبه‌رو هستیم. در مورد سومین وظیفه نیز به خوبی این وظایف انجام می‌شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: تقاضای من این است که جلسه‌ای برگزار و طرح شهید سلیمانی دوباره احیا شود. متاسفانه طول بیماری از دو هفته به سه هفته و دوره بیماری ۵۰ درصد افزایش یافته است. طرح شهید سلیمانی حتما باید اجرا شود زیرا طرح قطع ارتباط بیماران با جامعه است و در مرحله اول اجرا، بسیار موثر واقع شد.

وی در خصوص عملکرد برخی از فرماندارن در مقابله با کرونا افزود: در ارتباط با مراسمات برخی از فرمانداران بسیار خوب عمل کردند؛ به عنوان مثال در اندیکا و مسجدسلیمان بسیار خوب عمل شده است اما در باغملک دو روز پیش در یک مراسم، هزاران نفر شرکت کردند.

سلیمانی‌دشتکی گفت: گزارش داده شده است که حدود ۷۰۰ تخت در چند ماهه گذشته به ظرفیت بیمارستان‌های استان خوزستان اضافه شده است که البته کار راحتی نیست. بیمارستان طالقانی نیز تجهیز شد و بیمارستان شفا نیز اعلام آمادگی کرده است.

وی تصریح کرد: ما معادله پیشگیری، درمان و رعایت پروتکل را داریم و طرف بعدی آن سلامت مرم است. اگر پیشگیری انجام شود و واکسیناسیون و قرنطینه کنیم و درمان را انجام دهیم اما در بند سوم که مردم هستند اگر پروتکل‌ها رعایت نشوند، همه زحمات بر باد می‌رود. خواهشم از فرمانداران این است که دقت و سختگیری کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به کاهش سن فوتی‌های ناشی از کرونا، افزود: قبلا فوتی‌های کرونا ۶۰ تا ۷۰ ساله بودند اما در این مرحله، فوتی ۲۰ تا ۳۰ ساله و ۳۰ تا ۴۰ ساله داریم. در جهش جدید، سرایت به کودکان نیز رسیده است و قطعا در جهش لامبدا فوتی کودکان را نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به لزوم پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا  دستور داد شد که مطالبات کارکنان بهداشت و درمان به ویژه در خوزستان سریع‌تر پرداخت شود که در این خصوص باید به سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت نامه نوشته شود.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص روند واکسیناسیون کرونا با توجه به وضعیت ویژه خوزستان تصریح کرد: علاوه بر میزان جمعیت، به دلیل شرایط مرزی و استراتژیک و تردد زیاد در استان خوزستان، باید در مقابل این روند واکسینه شویم. در این خصوص باید به وزارت بهداشت نامه نوشته شود. هم برای پرداخت مطالبات، هم واکسیناسیون و هم افزایش امکانات باید به وزارت بهداشت نامه ارسال شود.

وی با انتقاد از استقبال پایین از واکسیناسیون در برخی شهرستان‌ها، افزود: واکسیناسون ۱۰ درصدی برخی شهرستان‌ها چه معنی می‌دهد؟ فرمانداران باید با تشکل‌ها و بزرگان رایزنی کنند تا با مردم صحبت شود.

استاندار خوزستان درباره برخورد با دستگاه‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نیز گفت: هر دستگاهی که سه اخطار بگیرد، بلافاصله باید به هیات تخلفات معرفی شود زیرا پروتکل‌ها باید رعایت شوند.
منبع: ایسنا برچسب ها: کاهش سن فوتی‌ها ، کرونا ، خوزستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش سن فوتی ها کرونا خوزستان استاندار خوزستان استان خوزستان فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • خاص و نوستالژی؛ طرح لو رفته از کیت سوم بایرن مونیخ برای فصل 25-2024 / عکس
  • یک فوتی در حادثه واژگونی خودروی تیبا
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است