Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@04:24:09 GMT

انتخاب شهردار خرمشهر شفاف و بی تاخیر باشد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۴۹۶۹

انتخاب شهردار خرمشهر شفاف و بی تاخیر باشد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، نشست امروز شورای شهر خرمشهر با حضور تمام اعضا با 2 دستور بررسی سوابق و انتخاب مشاورین پیشنهادی شورا و بررسی گزینه های پیشنهادی شهردار و انتخاب شهردار خرمشهر نیمه تمام ماند و به جلسه بعد موکول شد.

عادل چلداوی یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر در ابتدای نشست تذکری ارائه کرد که در آن نسبت به دستور  دوم جلسه  به دلیل حضور نداشتن کاندیداها اعتراض و بر استماع به گزینه های پیشنهادی پیش از رای گیری تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او این درخواست را اقدامی در راستای روشنگری اذهان و تاکید بر شفافیت برای اجتناب از تهمت و فحاشی برشمرد.
محمد جواد بچاری دیگر عضو شورای شهر خرمشهر نیز با انتخاب شهردار در این نشست مخالفت کرد و گفت: هنوز تکلیف لیست نهایی کاندیدها مشخص نیست و برنامه و سوابق کاری کاندیدا به صورت علنی قرات نشده است که بر اساس اصل شفافیت گزینه پیشنهادی باید در صحن علنی شورا حاضر و رزومه خود را ارائه کنند.

مجید حیدری یکی دیگر از اعضای شورای شهر خرمشهر اما در واکنش به درخواست برای تاخیر در انتخاب شهردار، گفت: درست است که قانون باید اجرا شود اما درخواست می شود اعضای شورا با توسل به قانون از جایی تدبیر رای نکرده و مستقل عمل کنند.
او ادامه داد: هیچ عضو شورا نباید در تایید یا رد گزینه ها به هیچ کس اعم از منابع تایید صلاحیت ها و یا حامیان مالی وامدار بوده و اجازه اعمال نفوذ دهد.
این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه شهردار محصول خرد جمعی اما بدون اعمال فشار است، افزود: اگر شهرداری رزومه دارد نیاز به واسطه از شهرهای دیگر ندارد پس باید این نکته را به خاطر داشت که آنچه امروز شاهد آن هستیم نتیجه انتخابی غیر اصولی است.
او با بیان اینکه نباید کار انتخاب شهردار به پایان مهلت قانونی واگذار شود، اظهار کرد: اکنون بیش از ۴۰ روز از مهلت انتخاب شهردار می گذرد که باید از این فرصت برای بررسی گزینه ها استفاده می شد اما تا کنون هیچ گزینه ای به جز گزینه های فعلی معرفی نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز در این نشست بیان کرد: به خاطر وضعیت کرونا از نامزدها برای حضور در جلسه تصمیم گیری دعوت نشد که مشابه این مورد در دیگر شهرها همچون تهران نیز اتفاق افتاده است.
عبدالنی پورخلف سرعت بخشی در انتخاب شهردار در شرایط کنونی را ضروری دانست و گفت: شهر اکنون در وضعیت نابسامانی به سر می برد و نباید اجازه داد شهر بیشتر از این متضرر شود، چرا که نبود شهردار عامل تشنج شده و باید بنا را بر سرعت بخشی در انتخاب شهردار گذاشت.

او  نیز به تلاش برای اعمال نفوذ در انتخاب شهردار خرمشهر اشاره کرد و افزود: برخی منافع شخصی را بر منافع شهر ترجیح می‌دهند که این عده اگر به شهر اهمیت می دادند، وضعیت کارگران شهرداری این طور نبود.
رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در سخنانش به اعتصاب کارگران شهرداری هم اشاره کرد و گفت: تمام تلاش برای احقاق حقوق کارگران انجام می شود و هم اکنون نیز نماینده و سرپرست شهرداری خرمشهر در تهران برای جذب اعتبارات تلاش می کنند.

این نشست با موافقت اعضای شورا برای بررسی دقیق تر گزینه های پیشنهادی تصدی شهردار خرمشهر و فراهم کردن امکان حضور کاندیدا و یا ارائه ی رزومه برای دفاع از برنامه های خود لغو و به فردا موکول شد.

انتهای پیام /ه

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر انتخاب شهردار شورای شهر خرمشهر انتخاب شهردار شهردار خرمشهر اعضای شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی فضائلی عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس اظهار داشت: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از نظر اهمیت تفاوتی با انتخابات دور اول آن ندارد و همه آن مواردی که باعث اهمیت حضور و مشارکت در انتخابات دور اول مجلس بود، در این دوره نیز به همان اندازه تاثیرگذار است.

وی در گفتگو با ایرنا، افزود: مشارکت و حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل جایگاه مجلس و نقشی که نمایندگان مردم می‌توانند به واسطه بهبود روند قانونگذاری در کشور و نیز نظارت بهتر و دقیق‌تر بر اجرای قوانین داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است و این موارد در دور دوم انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مانند دور اول انتخابات نمایندگان وجود دارد.

این فعال سیاسی بیان کرد: البته نمایندگان بسیاری از حوزه‌های انتخاباتی در همان دور اول با کسب اکثریت آرا، مشخص شدند اما در تعدادی از حوزه‌ها از جمله در تهران، انتخابات به دور دوم کشیده شد که امید است مردم در این دور از انتخابات نیز مشارکت جدی داشته باشند.

هر چقدر مجلس در امر قانونگذاری بهتر عمل کند دستگاه‌ها مسیر دقیق‌تری خواهند داشت

فضائلی یادآور شد: باید امیدوار باشیم که در شهرهایی که انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شده است، مردم انقلابی، فهیم و همیشه در صحنه با درک بالای خود و با اهتمام لازم و مشارکت بالا پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از دو بُعد حائز اهمیت است، عنوان کرد: در بُعد اول، این اهمیت مربوط به مجلس شورای اسلامی و جایگاه اصلی آن در حوزه قانونگذاری است که وظیفه تقنین قوانین کشور و ریل‌گذاری را بر عهده دارد و در حقیقت این مجلس است که مسیر اجرایی و آینده کشور را ترسیم می‌کند.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: بنابراین هر چقدر مجلس شورای اسلامی در امر قانونگذاری بهتر عمل کند و قوانین مصوب آن دقیق‌تر و ناظر بر اولویت‌های کشور باشد، به طور طبیعی می‌توانیم امیدوار باشیم مسیری که دستگاه‌های اجرایی در آینده بر اساس آن قوانین طی می‌کنند، دقیق‌تر و معطوف به اهداف جامعه باشد.

فضائلی گفت: در بُعد دوم، اهمیت مجلس شورای اسلامی به بحث نظارت آن بر اجرای صحیح قوانین بازمی‌گردد که این امر توسط نمایندگان مجلس انجام می‌شود و این نظارت هر چه دقیق‌تر و سالم‌تر انجام شود، می‌تواند در اجرای قوانین و در اینکه دستگاه‌های اجرایی وظایف‌شان را بهتر و دقیق‌تر انجام دهند، بسیار موثر باشد.

قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین در راس وظایف نمایندگان است

وی افزود: البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های دیگر هم نقش‌آفرینی دارند اما قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین، در رأس اموری است که باید در آن نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی یک پیام بسیار مهم به همراه خواهد داشت و آن پیام این است که نشاط اجتماعی و سیاسی در جامعه ایران وجود دارد.

تحلیلگر سیاسی بیان کرد: ابراز و به نمایش گذاشتن این نشاط اجتماعی و سیاسی هم می‌تواند برای مردم ایران و هم برای کسانی که از بیرون مسائل کشور ما را تحلیل می‌کنند و بر اساس آن تحلیل‌ها، تصمیم‌هایی در خصوص نحوه تعامل با جمهوری اسلامی اتخاذ می‌کنند، موثر باشد.

فضائلی یادآورشد: این نشاط اجتماعی و سیاسی می‌تواند یک پیام به همراه داشته باشد و در مقابل کسانی که نگاه منفی به کشور ما داشته و رفتارهای خصمانه از خود بروز می‌دهند، نقش بازدارندگی خواهد داشت.

انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود

فضائلی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی برای دوستان کشور ما در سراسر دنیا هم یک پیام امیدوارکننده و خوشحال‌کننده را به همراه خواهد داشت و نشاط اجتماعی و سیاسی مردم ایران را در مقابل چشمان آنها به نمایش خواهد گذاشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تعداد بیشتر نمایندگان تهرانی نسبت به نمایندگان شهرستانی، آنها هیات رئیسه مجلس دوازدهم را تعیین خواهند کرد، گفت: به عقیده من انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: البته نمایندگان تهران به لحاظ تعداد، در مجلس دوازدهم تعیین‌کننده هستند و تاثیرگذاری‌شان زیاد است ولی این طور نخواهد بود که مجلس دوازدهم و انتخاب هیات رئیسه آن، در انحصار آنها باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902976

دیگر خبرها

  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود