Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:47:35 GMT

حرکت پرشتاب در مسیر توسعه خراسان جنوبی آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۵۱۱۷

حرکت پرشتاب در مسیر توسعه خراسان جنوبی آغاز شده است

به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز چهارشنبه در سی و دومین همایش تقدیر از  کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه خراسان جنوبی افزود: باید این مسیر را با کمک هم طی کنیم و افراد نمونه برتر در این زمینه مسوولیت سنگین‌تری دارند چرا که افراد با تجربه باید پیشگامان این عرصه باشند.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که برای کار، تولید و توسعه منابعی بسیار خوبی دارد، اضافه کرد: معادن، گردشگری، صنعت، کشاورزی و مرز از ظرفیت‌های بی‌نظیر خراسان جنوبی برای توسعه و پیشرفت است و زمینه کار و تلاش فراوان در این استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملانوری افزود: مهم این است که در حوزه برنامه‌ریزی، کارشناسی و مدیریت، ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در مسیر کار و تلاش قرار گیرد و از طرفی هم مردم به تناسب نگاهی و علاقمندی که دارند در مسیر این فعالیت‌ها قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات و مشکلات مطرح شده از سوی تشکل‌های کارگری باید در دستور کار معاونت امور اقتصادی استانداری قرار گیرد، اضافه کرد: این مشکلات باید در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و به موضوعاتی که به مرحله نهایی نرسیده، سرعت‌بخشی شود و اگر موضوعی هم مغفول مانده در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بحث واکسیناسیون نیروهای کارگری و معادن در ستاد استانی کرونا مطرح شد و لیست‌های کارگران هم اعلام شده و واکسیناسیون آنان به زودی انجام می‌شود.

ملانوری عنوان کرد: اگر به عنوان یک دولت محلی و مدیریت بومی؛ تلاش و قوه مدیریتی خود برای فعال‌سازی داشته‌های استان قرار دهیم، خودمان می‌توانیم مشکلات و موانع را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان به خصوص در ستاد توسعه خاوران به دنبال این هستیم که توان مدیریتی استان به همت همه مسوولان سرعت بخشیدن به کار و تلاش باشد، اضافه کرد: ستاد توسعه خاوران نتایجی خوبی داشته و ریل‌گذاری خوبی در زمینه توسعه انجام شده است.

ملانوری با تاکید بر اینکه باید به سمتی برویم که بتوانیم بهترین بهره اقتصادی را از ظرفیت‌های استان داشته‌ باشیم، اضافه کرد: اکنون از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه اقتصادی، اشتغال و رفاه مردم به خوبی استفاده نشده است.

وی افزود: این یک مشکل است که خراسان جنوبی با این همه پتانسیل، از برخی شهرستان‌های آن به عنوان منطقه محروم یاد می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل سوم به سمت کارآفرینی رفته‌اند، اضافه کرد: در جامعه ما تفاوت بین سرمایه‌گذار و کارآفرین ایجاد نشده است، اگر یک سرمایه‌گذار یک کارخانه و چند شغل ایجاد می‌کنند،کارآفرین تلقی می‌کنیم.

ملانوری افزود: کار آفرین می‌تواند سرمایه‌گذار هم باشد، کارآفرین کسی است که محورها و راه‌های جدید را برای اشتغال و کسب و کار و کسب درآمد پیشنهاد و ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی به عنوان استانی دارای ظرفیت‌های تخصصی، اندیشه‌ای، فکری و این همه ثروت باید خودش را در این زمینه تقویت کند و بتواند مسائل خودش را حل کند که این شدنی است.

ملانوری با بیان اینکه دیدگاه‌های مختلفی پیرامون موضوع کار وجود دارد، اضافه کرد: یکی نگاه فرهنگی، دینی و اعتقادی و دیگری موضوع کار و تلاش، اشتغال و  کسب درآمد و ارتزاق از مهمترین این دیدگاه‌ها است.

وی بیان کرد: تحرک و نشاط جامعه بشری و پیشرفت به این است در بخش‌های مختلف کار و تلاش صورت بگیرد و اگر این کار و تلاش در راستای فعال سازی ظرفیت‌های هر جامعه‌ای قرار گیرد، باعث توسعه می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم موضوعات فرهنگی، اجتماعی، توسعه‌ای و اقتصادی هر جامعه متحول شود، باید فرهنگ کار، تلاش و فعالیت در جامعه توسعه یابد.

 در این همایش از ۱۵ کارگر، سه گروه کار و ۲ واحد نمونه استان خراسان جنوبی تجلیل شد.

برچسب‌ها حمید ملانوری کارگر خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید ملانوری کارگر خراسان جنوبی حمید ملانوری کارگر خراسان جنوبی خراسان جنوبی کار و تلاش قرار گیرد ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس