Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:28:44 GMT

پناهجویان در منطقه خود بمانند/به سمت اروپا نیایید!

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۵۱۲۹

پناهجویان در منطقه خود بمانند/به سمت اروپا نیایید!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آیریش تایمز، وزرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در جریان جلسه مشترک خود به توافق رسیدند که آن دسته از افغان‌هایی که طی سنوات گذشته با نیروهای نظامی کشورهای عضو ناتو در افغانستان همکاری داشته‌اند را به این اتحادیه پذیرفته و در میان این ۲۷ کشور توزیع کنند.

بر اساس این گزارش، علیرغم موافقت وزرای کشور اعضای اتحادیه اروپا با مورد مذکور، آنها طی بیانیه‌ای مشترک با راهی شدن سیل جدید مهاجران غیرقانونی به اروپا که از سال ۲۰۱۵ و با آغاز جنگ داخلی در سوریه آغاز شد، به شدت مخالفت کرده و خواستار مقاومت حداکثری در برابر ورود پناهجویان جدید به حوزه یورو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این بیانیه آمده است: بر اساس درس‌های آموخته از قبل، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن مصمم هستند که به طور مشترک برای جلوگیری از تکرار موج غیرقابل کنترل گسترده مهاجرت غیرقانونی که در گذشته با آن روبرو بوده‌اند، اقدام نمایند.

وزیر کشور اتریش نیز در جریان این نشست، با تاکید بر لزوم حمایت از کشورهای همسایه افغانستان در راستای پذیرفتن پناهجویان به کشورهای خود و جلوگیری از راهی شدن آنها به مرزهای اتحادیه اروپا گفت: آنچه اکنون از همه مهم‌تر است، ارسال این پیام صریح به منطقه است: همانجا بمانید؛ ما از منطقه برای کمک به مردم (افغانستان) حمایت می‌کنیم.

در همین حال، وزرای کشورهای جمهوری چک و دانمارک نیز از این سخنان همتای اتریشی خود استقبال کرده و اعلام کردند که پناهجویان نباید به اروپا آمده و باید در منطقه خود بمانند.

کد خبر 5294846

منبع: مهر

کلیدواژه: پناهجویان پناهجویان افغان اتحادیه اروپا مهاجرت افغانستان ایالات متحده امریکا عراق طالبان رژیم صهیونیستی فلسطین طالبان افغانستان فرودگاه کابل ایران لبنان روسیه ترکیه جو بایدن امانوئل ماکرون اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران خبر داد و نوشت که در این گفتگو بر اهمیت کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با حسین امیرعبداللهیان گفتگو کردم تا بار دیگر بر اهمیت خویشتنداری و تنش زدایی در منطقه تاکید کنم.

وی در سایه ادعا‌ها علیه برنامه صلح‌آمیز اتمی کشورمان، به «ضرورت ادامه همکاری‌ها در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» هم اشاره کرد.

برنامه اتحادیه اروپا برای تشدید سیاست شکست خورده تحریم ایران در پی عملیات وعده صادق، از دیگر موضوعاتی است که به گفته بورل در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان مورد بحث قرار گرفت. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: «من تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران را توضیح دادم.»

اتحادیه اروپا در تداوم سیاه‌نمایی غرب علیه دفاع مشروع کشورمان دربرابر اقدام تجاوزکارانه رژیم تروریستی صهیونیستی قصد دارد تا تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند. وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا هفته پیش در این زمینه به توافق رسیدند.

به گفته بورل تحریم‌های جدید، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود. جزئیات این تحریم‌ها تا زمان انتشار این خبر، به صورت رسمی اعلام نشده است.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

امیرعبداللهیان پیشتر در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وی گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند