Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@13:15:17 GMT

باید دفن زباله ها به صفر برسد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۵۳۳۱

خبرگزاری آریا - شهر: نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: باید دفن زباله ها به صفر برسد و مدیریت پسماند که در حال حاضر هزینه بر است به فرآیندی با درآمد پایدار تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار شهر، مهدی بابایی، نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پس از پایان بازدید از پروژه های پسماند و سایت های مختلف آرادکوه تاکید کرد: یکی از دغدغه های بسیار مهم در حوزه مسائل زیست محیطی شهر تهران شرایط پسماند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل از معاونت خدمات شهری درخواست کردیم که اولین بازدید اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در این حوزه پسماند باشد.
لزوم تبدیل زباله های بیشتر به انرژی
او افزود: با توجه به این که روزانه در تهران 5000 تا 5500 تن زباله تولید می شود، رسیدگی به وضعیت زباله ها و بازیافت آنها یکی از مسائل مهم شهری محسوب می شود. در حال حاضر شهرداری تهران روزانه حدود 2500 تن زباله را در فرآیند بازیافت ساماندهی می کند و 2500 تن زباله دفن می شود. یکی از برنامه های ما این است که زباله هایی که دفن می شوند از طریق استفاده از زباله سوزها به انرژی تبدیل شود.
نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: باید دفن زباله ها به صفر برسد و مدیریت پسماند که در حال حاضر هزینه بر است به فرآیندی با درآمد پایدار تبدیل شود و از جنبه های زیست محیطی مخاطرات این حوزه به صفر برسد.
تفکیک از مبدا دغدغه مدیریت شهری جدید
مهدی بابایی با بیان این که قسمت عمده ای از مسائل به صورت مکانیزه در حال انجام است، ادامه داد: تفکیک از مبدا توسط شهروندان می تواند مدیریت پسماند را نقطه ایده آل صفر شدن دفن زباله و رسیدن بازیافت به جایگاه مطلوب برساند. اهتمام کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تفکیک از مبدا است که با اولویت راهبری خواهد شد.
لزوم ایجاد یکپارچگی در مدیریت ارشد و بخش اجرا پسماند
او در پاسخ به این سوال که بخشی از مدیریت پسماند در مناطق و زیر نظر امور مناطق انجام می شود، برنامه کمیسیون سلامت برای بخش اجرا چیست؟ گفت: بازوان اجرایی مدیریت پسماند در مناطق 22 گانه و نواحی شهرداری در حال انجام است.
بابایی گفت: یکی از توصیه هایی که به مدیریت پسماند تهران داشتیم این بود که حتما در تهیه دستورالعمل ها از نقطه نظرات کارشناسان بخش اجرا استفاده شود تا گفتمان مدیریت ارشد و عوامل اجرایی یکپارچه شده و این فرآیند به نحو مطلوب تری راهبری شود.
جای خالی حمایت های دولتی در خدمات شهری
نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به بودجه خدمات شهری تاکید کرد: قسمت هایی از خدمات شهری نیاز به حمایت های دولتی دارد. پسماندهای بیمارستانی و تهیه زباله سوزها در دولت مصوبه دارد و باید تلاش شود تا این منابع را از دولت برای شهرداری جذب شود. از سوی دیگر باید راهکارهایی در پیش گرفته شود تا حوزه پسماند از مرحله هزینه بر بودن به سمت درآمد پایدار حرکت کند.
مهدی بابایی با اشاره به استفاده مدیریت پسماند از انرژی خورشیدی نیز گفت: در شهرداری تهران برنامه های محدودی در راستای استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی ساختمان های شهرداری وجود داشته است. اما این طرح ها نیاز به حمایت دولتی دارد و جزو اولویت های وزارت نیرو است.
او افزود: شورای شهر تهران نیز از شهرداری در راستای استفاده از انرژی خورشیدی حمایت می کند. ولی مهم ترین روش تولید انرژی در خدمات شهری، استفاده از زباله سوزها با آخرین استانداردهای جهانی است تا دفن زباله ها به صفر و از سوی دیگر میزان تولید برق و انرژی به حداکثر برسد.
خبرنگار: پریسا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران مدیریت پسماند صفر برسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی گفت: درخصوص مدیریت پسماند به ویژه در حاشیه رودها نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

میر محمد غراوی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند مدیریت پسماند در سطح استان تهران گفت: باید با تدبیر و اتخاذ اقدامات اساسی از تبعات منفی پسماند در سطح استان جلوگیری کنیم.

وی افزود: بی تردید انباشت پسماند در حاشیه برخی رودخانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها، زیبنده استان تهران نیست. این معضل علاوه بر ایجاد منظره نامناسب، موجب انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و حیوانات موذی می‌شود که باید با مشارکت مردم، اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از این امر و پاکسازی این نقاط توسط مسؤولان ذیربط صورت پذیرد.

غراوی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک بار مصرف پلاستیکی ادامه داد: بدون تردید برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از خودمان شروع کنیم و با استفاده از تجربیات جهانی این موضوع را ترویج و گسترش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند