Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مسلم چشمی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار کاشمر اظهار داشت: حدود ۲ سال است که کشور درگیر بحران کرونا است و در این راه همچون دیگر کشورها فراز و فرودهای بسیاری داشته‌ است که می‌طلبد از مواردی نیز که با توفیق همراه نبوده است، درس بگیریم تا در آینده تکرار نشود.

وی طرح شهید سلیمانی را الگویی موفق برای کنترل و مدیریت کرونا دانست و عنوان کرد: این طرح اخیرا به‌روزرسانی شده و نسخه جدید آن در چند روز گذشته به تمامی نواحی بسیج و سپاه‌ استان‌ها اعلام شده و تلاش شده با تقویت نقاط قوت، نقاط ضعف آن پوشش داده شود که از توان تمامی اقشار بسیج استفاده کره ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: مبارزه با اپیدمی‌ها یک مبارزه دسته‌جمعی است و کار یک فرد، گروه و صنف نیست و همه باید در این مسیر همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

وی عنوان کرد: بسیج اصناف با چند تولیدکننده داخلی برای تأمین دستگاه‌های اکسیژن ساز قراردادهایی را منعقد کرده است و به گونه ای برنامه ریزی شده تا با کمک بسیج محلات، ویروس کرونا را در هر محله سرکوب کنیم.

چشمی بیان کرد: البته بسیج اصناف باید پیگیری کند و دستگاه اکسیژن ساز را برای نیازمندانی که در خانه به آن احتیاج دارند تهیه کرده و در اختیار آنان قرار دهد.

فرماندار کاشمر نیز گفت: شهرستان کاشمر به دلیل موقعیت جغرافیایی و نیز شرایط گردشگری و زیارتی، نسبت به دیگر شهرستان های پیرامونی شاهد رفت و آمد بیشتری از سوی زائران و مسافران است.

مسلم ساقی اظهار داشت: از سویی این شهرستان، قطب درمانی این منطقه محسوب می شود و مراجعات بسیاری حتی از خارج استان دارد، به طوری که وقتی وضعیت سیستان و بلوچستان به لحاظ شیوع کرونا بحرانی شد، ما از چابهار و خراسان شمالی نیز بیمار بستری داشتیم.

وی با بیان اینکه قریب نیمی از بیماران بستری در این شهرستان در چند روز گذشته غیربومی بوده اند، افزود: در حوزه پیشگیری و درمان در شهرستان کاشمر اقدامات مناسبی صورت گرفته است و با همدلی و همراهی دستگاهها، کمترین هدررفت انرژی را در این منطقه داشته‌ایم.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه آمار کاشمر در میزان بستری‌ها و فوتی‌ها از متوسط استان پایین تر است، تصریح کرد: ما از ابتدای شیوع ویروس کرونا زمان را از دست نداده و با تشکیل جلسات مبارزه با کرونا در شهرستان، خرد جمعی را اساس تصمیم‌گیری‌ها قرار دادیم که بسیار موثر بود.

ساقی افزود: طرح شهید سلیمانی در ابتدا با قوت و قدرت بسیار اجرا شد و یکی از طرح‌های موفق در حوزه کرونا بود اما اکنون به لحاظ بیماریابی و قرنطینه معکوس، کمرنگ تر شده است که باید آسیب شناسی و بازسازی شود.

ساقی گفت: متأسفانه در چند روز اخیر کمبود واکسن در شهرستان مشهود است، هرچند در کاشمر روزانه تا هزار و ۸۰۰ دُز تزریق داشتیم، اما ما تا سه هزار دز ظرفیت واکسیناسیون داریم اما به دلیل کمبود واکسن، روزانه هزار دُز بیشتر در شهرستان تزریق نمی‌شود.

وی افزود: به‌رغم اینکه مرکز تجمیعی واکسیناسیون سپاه در مناطق کم برخوردار کاشمر راه‌اندازی شده است اما این مناطق از واکسیناسیون استقبال چندانی نمی‌کنند و روزانه کمتر از ۵۰ نفر تزریق داریم که می‌طلبد در این خصوص فرهنگ‌سازی و تبلیغات بیشتری صورت گیرد.

فرماندار کاشمر افزود: در موج پنجم بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا از مناطق کم برخوردار هستند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

 بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۹۹۲ هزار و ۶۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیماری کووید ۱۹ جان ۱۰۷ هزار و ۷۹۴ نفر را در کشورمان گرفته است. 
همچنین چهار میلیون ۲۰۵ هزار و ۹۲۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. 

برچسب‌ها سازمان بسیج جامعه پزشکی ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا کاشمر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج جامعه پزشکی ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا سازمان بسیج جامعه پزشکی ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا کاشمر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فرماندار کاشمر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت

جشنواره‌ها عموما عامل انگیزشی بسیار قوی برای تولیدکنندگان آثار رسانه ای، هنری و پژوهشی هستند که این تولید کنندگان تلاش دارند تا علاوه بر محک خود در بستر جشنواره با تنوع تولید و اندیشه و دیدگاه‌های متفاوت نیز در موضوعات مورد علاقه خود بیشتر آشنا شوند و بر وجوه آموزشی موجود در جشنواره‌ها در کنار مباحث رقابتی توجه دارند.

امروز، معاونت صدای رسانه ملی به مأمن و مرکز مهم در زمینه مستندسازی تبدیل شده و حامی جدی مستندسازان است. مروری بر آثار ارائه شده در این دوره از جشنواره پژواک و اذعان داوران در این عرصه به خوبی اثبات می‌کند بسیاری از برنامه سازان پیشکسوت و جوان در حوزه مستندسازی آثار فاخر و تأثیرگذاری را ساخته و به سراغ سوژه‌های ناب برای مستندسازی رفتند. 

جشنواره مستند رادیویی پژواک محملی شده تا قالب مستندسازی در رادیو احیا شود و مستندسازان رادیویی در فضایی سالم با یکدیگر رقابت کنند. همچنین در سایر شبکه‌ها نیز فضای مناسبی برای پخش آثار شاخص و برتر مستند ایجاد کرده است. نتیجه این است که امروز، برنامه‌های مستندمحور رادیو، پرشنونده هستند و به واسطه رادیو، مستند‌ها جایگاه ویژه‌ای نزد ذائقه مردم یافته است.

از سوی دیگر جشنواره پژواک فرصتی فراهم کرده تا مردم هم در این جشنواره سهمی داشته باشند. هدف از این بخش، افزایش تعامل میان برنامه سازان و مخاطبان و از سوی دیگر شناسایی افراد مستعد در این حوزه است. همچنین آثار قابل داوری در بخش مردمی نسبت به دوره‌های گذشته به لحاظ کمی و کیفی رشد داشته و این نشان می‌دهد مردم علاقمند به این قالب از برنامه سازی هستند. ضمن این که در حوزه مردمی سعی شده گونه‌های راحت مستند (مستند روایی و گزارشی) گذاشته شود تا علاقمندان به این عرصه وارد میدان شوند. بخش مردمی جشنواره پژواک در راستای نگاه تحولی معاونت صدا مبنی بر راه اندازی نهضت تولیدات مردمی است که این نگاه به جد دنبال می‌شود.

در واقع ایجاد فضای تعاملی میان مردم و مستندسازان و احترام به نظر و علاقه شنوندگان رادیو هم از دیگر مزیت‌های این رویداد است. جشنواره مستند پژواک نیز همچون بسیاری دیگر از جشنواره‌های رادیو با مشارکت عموم مردم برگزار می‌شود. به این ترتیب که برای همه مردم این امکان فراهم شد تا بهترین فیلم‌های مستند از نگاه خود را انتخاب و در این جشنواره شرکت دهند. بدون تردید نظرات مردمی نیز به تقویت فعالیت رادیو در زمینه تولید و پخش آثار مستند کمک می‌کند. 

از سوی دیگر دوری از کلیشه‌های رایج، خلق و اجرای طرح‌های نو، تحولی عمیق در محتوا و اضافه شدن بخش‌های ویژه همچون وعده صادق و... حاصل توجه جشنواره پژواک در سومین دوره است.

مراسم افتتاحیه این جشنواره همزمان با سالروز ۸۴ سالگی رادیو برپا شد و برگزیدگان بخش‌های برنامه‌های مستمر، مستند‌های مستمر، مشاغل و مستندنگاری اعلام شدند. اکنون که به روز‌های اختتامیه نزدیک می‌شویم، قرار است برگزیدگان راویان حقیقت در بخش‌های اصلی، ویژه و مردمی اعلام شود و تندیس‌های طلایی در دستان راویان حقیقت در رادیو قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی جنایات اسرائیل را مستندسازی کند
  • ۷ نفر بر اثر واژگونی خودروی سواری در محور نیشابور- کاشمر مصدوم شدند
  • تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با جریان استکبار است
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود
  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن