Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:53:57 GMT

فعالیت نظامیان در ساخت تجهیزات نظامی معجزه‌آساست

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۵۴۰۷

فعالیت نظامیان در ساخت تجهیزات نظامی معجزه‌آساست

به گزارش خبرگزای فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار فرماندهان پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی که به مناسبت دهم شهریور، سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی انجام گرفت با بیان اینکه فعالیت نیروهای مسلح کشورمان در ساخت و تولید ملزومات و تجهیزات نظامی معجزه‌آسا بوده است، اظهار داشت: خودکفایی در تولید انواع سلاح‌های نظامی در سال‌های اخیر محقق شد و این جز به دلیل روحیه ایمان و تدین نیروهای نظامی زیر سایه امام و رهبری نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: در سال‌های گذشته دشمن در تلاش بود که ما وسایل نظامی از کشورهای دیگر نخریم و الان در صدد است که به کسی این وسایل و تجهیزات تولیدی خود را نفروشیم.
وی تصریح کرد: ایمان و تدین از جمله ویژگی‌های نیروهای نظامی کشورمان به شمار می‌رود و آنان نه به خاطر جبر و زور و ترس، بلکه به خاطر میل و ایمان خود در این عرصه فعالیت می‌کنند.
طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه همگی در امتحان الهی قرار داریم خاطرنشان کرد: تمام نیروهای نظامی شامل ارتش، سپاه و بسیج ایران با عقیده و ایمان هستند.
امام جمعه اصفهان اظهار داشت: زندگی انسان زیر سلطه انسان دیگر ذلت است و فقط زیر نظر خداوند و رهبران دینی و پیامبران که در مسیر خداوند هستند، عزت به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه ایران، نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین به حکومت پیامبر است تصریح کرد: در این زمینه بسیاری از نقص‌ها به خاطر دست‌اندازی‌های دشمنان بوده است.
همچنین در این دیدار، امیر سرتیپ حسین نوروزی گفت: امروز پدافند وظیفه دارد با تمام ظرفیت‌های موجود برای پوشش و دفاع همه‌جانبه تلاش کند.
جانشین پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی افزود: فعالیت‌ها و عملکردهای این نهاد از بدو تأسیس تاکنون خوب وسازنده بوده و هیچ عملیات و رزمایشی بدون حضور مستقیم و یا غیر مستقیم پدافند برگزار نشده است.
وی اضافه کرد: پدافند هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس از شاهرگ‌های حیاتی کشور بخوبی دفاع کرد و برای مثال ۲ هزار و ۸۸۰ مورد حمله به جزیره خارک را ناکام گذاشت.
نوروزی ادامه داد: خنثی‌سازی ۲۴ هزار و ۸۰۰ مورد حمله به کشور  و انهدام ۶۰۰ هواپیمای عراقی از دیگر اقدامات این نیرو در زمان دفاع مقدس بود.
منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی یکی از ۹ منطقه پدافند هوایی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی است که حراست از آسمان استان‌های مرکزی کشور را بر عهده دارد.

انهای پیام/۶۳۰۷۷/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان اصفهان پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده از اعراب حاشیه خلیج فارس خواسته که در حمایت از رژیم اسرائیل در تقابل با ایران، دفاع هوایی یکپارچه تشکیل دهند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» بلینکن غروب دوشنبه در نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: «این حمله تهدید شدید و فزاینده ایران و ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع هوایی یکپارچه را نشان می‌دهد».

این در حالی است که طرح تشکیل پدافند هوایی پکپارچه از چندین سال پیش مطرح شده، اما تا کنون موفقیتی در پیشبرد آن حاصل نشده است.

چند روز پیش از این معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اجرای موفق عملیات «وعده صادق» علیه اسرائیل را نشان‌دهنده شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیا توصیف کرده بود.

ایشان روز دوشنبه گفت: «اجرای موفق عملیات وعده صادق نشانه شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیاست.

سردار سنایی راد گفت: «در شرایطی بودیم که، چون رژیم صهیونیستی با مانعی برای ادامه اقدامات خود را مواجه نمی‌دید و احتمال تکرار این جنایت وجود داشت لذا برای متوقف کردن این روند جنایت و ترور از یک سو و تنبیه متجاوز از سوی دیگر، عملیات وعده صادق طراحی شد.»

او در خاتمه گفت: «در طراحی این عملیات همه ابعاد ماجرا در نظر گرفته شد که ضمن ارسال پیام قدرت و ترمیم یا تثبیت بازدارندگی ما، هیچ زمینه‌ای برای بهانه جویی علیه ما وجود نداشته باشد، اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند ۵ جنازه زن و کودک در این ماجرا در اختیار داشته باشند حتماً دنبال مظلوم نمایی و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران بودند.»

دیگر خبرها

  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود