Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@08:38:32 GMT

واریانت جدید کرونا خطرناک است؟

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۵۴۱۳

واریانت جدید کرونا خطرناک است؟

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد واریانت جدید کرونا که در آفریقایی جنوبی کشف شده است، نگران کننده نیست.

به گزارش برنا؛  نوع جدیدی از کروناویروس شناسایی شده که نگرانی‌ها در مورد میزان گسترش آن را بر انگیخته است، اما به نظر می‌رسد برخی از این نگرانی‌ها ممکن است در حال حاضر بی جا باشند.

دانشمندان نوع جدیدی از ویروس کرونا را در آفریقای جنوبی کشف کرده‌اند که قبلا به تعدادی از کشور‌ها از جمله انگلیس، چین، جمهوری دموکراتیک کنگو، موریس، نیوزلند، پرتغال و سوئیس گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس یک مطالعه جدید که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اما در medrxiv منتشر شده است، نوع جدید C.۱.۲ عفونی‌تر بوده و در مقابل واکسن مقاوم است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این مطالعه نشان داد این نوع جدید دارای جهش‌های متعددی است که با افزایش قابلیت انتقال همراه است و می‌تواند از حفاظت فعلی واکسن کووید-۱۹ فرار کند.

این نوع متفاوت از نوع B.۱.۳۵۱ است که برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف و در آوریل گزارش شد؛ به گفته سازمان جهانی بهداشت، این نوع به عنوان نوع بتا شناخته شده است. مشخص شده است که نوع جدید C.۱.۲ مربوط به نوع C.۱ است که در ابتدا در ژانویه ۲۰۲۱ کشف شد که البته جای نگرانی درباره میزان گسترش آن ندارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس آفریقای جنوبی پرتغال سوئیس کرونا واریانت های جدید کرونا نوع جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای در برخی ازنقاط استان وجود خواهد داشت.

 تا روز یکشنبه روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر