Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر بریتانیا امروز در پی انتقادها از عملکرد دولتش در تحولات اخیر افغانستان وعده داد که از هزاران مهاجر افغان در این کشور به گرمی استقبال کند.

به گزارش برنا، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر بریتانیا امروز در پی انتقادها از عملکرد دولتش در تحولات اخیر افغانستان وعده داد که از هزاران مهاجر افغان در این کشور به گرمی استقبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او گفت که ما وامدار بسیاری از افرادی هستیم که با نیروهای مسلح در افغانستان همکاری کرده‌اند و من مصمم هستم از آن‌ها و خانواده‌هایشان برای بازسازی زندگی خود در اینجا حمایت‌های لازم را ارائه دهم

لندن پیشتر اعلام کرده بود که به افغان‌هایی که در کشور خود برای بریتانیا کار می‌کردند و اکنون به این کشور منتقل شده اند، حقوق اقامت نامحدود و حق کار و درخواست شهروندی در زمان مناسب داده می‌شود.

این افراد خدمات بهداشتی رایگان، دروس زبان انگلیسی و بورسیه دانشگاه به عنوان بخشی از عملیات دولتی موسوم به استقبال گرم را دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بریتانیا افغانستان نیروهای مسلح حقوق افغانستان انگلیس طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند

 اصغر بلوکیان در آیین سوگواری مهاجران افغانستانی مقیم مشهد به مناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در حسینیه هراتی های این شهر گفت: حاکمیت افغانستان نمی شود خودش را از مسوولیت مهاجران و مردم این کشور سبک دوش کند و تازه گاهی اوقات پارازیت هم بدهد بلکه باید زمینه بازگشت همه اتباع افغانستانی را نیز فراهم کند.

وی ادامه داد: هیچ کس حاضر نیست در غربت بماند البته بازگشت به شرطی است که زمینه زندگی آبرومندانه و امن در افغانستان فراهم باشد و این توقع از حاکمیت کنونی افغانستان زیاد نیست چرا که مردم افغانستان قانع و کم توقعند و اصلا زندگی مصرفی ندارند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت گفت: مساله دیگر این است که چرا سازمان ملل جلوی فجایع افغانستان را قبل از وقوع نمی گیرد چون گاهی خود همین نهادهای بین المللی ایجاد کننده بدبختی های افغانستان هستند و بعد از وقوع این اتفاقات یک ریال، یک ریال می خواهند به رفع مشکل کمک کنند!

بلوکیان افزود: واقعیت این است که ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع جدید را ندارد، قبلا فردی به عنوان پناهنده و در شرایط خاص به ایران می آمد اما این که امروز هرکسی غیرقانونی از مرزها عبور کند و بیاید ایران، قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد و طبیعی است حجم خدمات برای اتباع قانونی مقیم ایران کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت گفت: کمبود فضای آموزشی برای اتباع مجاز یکی از مشکلاتی است که در پی ورود اتباع غیرقانونی به ایران ایجاد می شود، تعداد اتباع مجاز و ظرفیت مدرسه ها برای این اتباع محدود و از پیش تعیین شده است و حضور اتباع جدید خدمت رسانی برای این افراد را با مشکل مواجه می کند.

بلوکیان به ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی نیز اشاره و بیان کرد: تقریبا هفته ای ۳۰۰ پرونده از استانها برای دریافت مجوز ارائه خدمات به بیماریهای خاص جهت اتباع خارجی به سازمان ملی مهاجرت ارسال می شود اما وقتی انبوه اتباع غیرمجاز وارد ایران شوند نمی توانیم به همه اتباع این گونه خدمات خاص را بدهیم این موضوع برای اشتغال، دانشگاه، بیمه و سایر موارد نیز صدق می کند.

وی ادامه داد: الان سطح علم، سواد و حرفه آموزی مهاجران افغانستانی مقیم ایران بالاست و قابل مقایسه با مثلا دهه ۶۰ نیست لذا باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت گفت: ظرفیتهای علمی، اقتصادی و سرمایه گذاری افغانستان باید برگردند و حاکمیت کنونی افغانستان باید از این افراد برای آبادانی کشورش استفاده کنند، چرا افغانستان باید همین طور خرابه و بدون فناوری بماند و بقیه کشورها پیشرفت کنند؟

بلوکیان افزود: جامعه افغانستان در همه حوزه ها نخبه دارد، چرا فرزند مسلمان و نخبه افغانستانی تلاش کند خود را به اروپا، کانادا و استرالیا برساند و جایی و برای کسانی کار کند که آنها عامل ایجاد مشکلات در افغانستان هستند، حتی گاهی سفارتخانه های خارجی و برخی در پوشش سازمانهای مردم نهاد برای جذب نخبه های افغانستانی در دیگر کشورها فراخوان می دهند.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است که نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر آنان دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه "سیام" وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در آن میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می شوند و البته در ماه های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند