Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ با حضور مسئولان کشوری و استان کرمان، موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بازگشایی و ۱۲۱ اثر جدید هنری به این موزه اهدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مراسم بازگشایی موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان عصر امروز با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان، هادی مظفری مدیرکل مرکز آفرینش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی مظفری مدیرکل مرکز آفرینش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: مجموعه‌ای از آثار فرهنگ و هنر کشور، در استان کرمان و در موزه هنرهای معاصر قرار دارد.

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه اتفاق فرهنگی و هنری بزرگی در استان کرمان رقم خورده که از دست‌اندرکاران آن تشکر می‌کنم گفت: اهدای آثار هنری، به موزه هنرهای معاصر صنعتی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است که فرهنگ غنی استان کرمان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه موزه کرمان یکی از موزه‌های مهم دنیا است و آثار فاخر هنری در آن قرار دارد گفت: فرهنگ و هنر، هویت جامعه است و نباید هویت ایرانی دچار انقطاع و تحریف شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه امروز کرمان یک شهر بین‌المللی و پایتخت مقاومت است افزود: وجود شهید سپهبد قاسم سلیمانی، یک ظرفیت عظیم در کرمان است که باید این شهر در شأن آن ساخته شود و خلق آثار جدید هنری برای معرفی شهر کرمان به آیندگان بسیار اهمیت دارد که نباید از آن غفلت شود.

در این مراسم محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار داشت: استان کرمان ظرفیت عظیم فرهنگی و هنری دارد و موزه هنرهای معاصر آن بیانگر این اهمیت است.

وی با بیان اینکه این موزه در شهر کرمان، مرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری است گفت: در این دوره اقدامات بسیار خوبی در حوزه هنرهای تجسمی شده است.

کرمان| نمایشگاه آثار "‌تونی کرگ" در کرمان به‌روایت تصویرگرمای تاریخ در موزه نفت‌سوزهای کرمان به روایت تصویرموزه سازهای سنتی کرمان به روایت تصویر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در بحث معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، شهر کرمان به‌عنوان شهر خلاق در حوزه هنرهای تجسمی انتخاب شد ادامه داد: در مجموع پنج شهر، استان کرمان در این شبکه به عنوان شهرهای خلاق فرهنگی هنری انتخاب و معرفی شدند.

وی با بیان اینکه مرمت آثار موزه بعد از حدود 40 سال انجام شد که حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای این کار هزینه شده است افزود: دو نمایشگاه بین المللی از آثار هنرمندان سایر کشورها در این موزه برگزار شد که بسیار موثر بود.

علیزاده با اشاره به اینکه کتاب آثار گنجینه موزه با هدف معرفی آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی استان کرمان چاپ شده است گفت: این موزه آثار بسیار ارزشمندی دارد و از نظر محتوا و اثر دومین موزه کشور است که 121 اثر جدید هنری به ارزش 14 میلیارد تومان به این موزه اهدا شده است.

انتهای پیام/511/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان موزه هنرهای معاصر صنعتی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان جدید هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان

به گزارش قدس آنلاین، سیدشمس‌الدین موسوی اظهار کرد: از آنجا که با توجه به مشکلات پیش‌ رو ساخت موزه دفاع‌ مقدس زنجان به تعویق افتاده، امسال تلاش این است که فاز یک موزه دفاع‌ مقدس که نماد ۳۵۳۵ شهید و ۷۰ هزار رزمنده دفاع‌ مقدس است سوم خرداد به بهره‌برداری‌ برسد.

وی با بیان اینکه موزه‌های دفاع‌ مقدس باید با کمک مسؤولان استانی ساخته شود و روند احداث آنها تسریع شود، عنوان کرد: امیدواریم سال آینده فاز دوم این موزه به بهره‌برداری برسد.

موسوی تاکید کرد: همکاری سایر نهادهای فرهنگی موجب شده است در حوزه تدوین و چاپ و نشر کتاب سالانه ۶۰ عنوان کتاب مکتوب ۲۰ عنوان کتاب صوتی تهیه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان زنجان با بیان اینکه هدف اصلی از نشر و چاپ کتب درباره شهدا پای کار آوردن جوانان متعهد، انقلابی و دلسوز و آشنا شدن آنها با سیره و منش آنهاست که با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس موجب پیروزی کشور در جنگ نابرابر شدند، اظهار کرد: شروع ساخت فیلم سینمایی ۹۰ دقیقه‌ای شهید مخبری زده شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار وظیفه ترویج و نشر سیرت و صورت شهدا را در جامعه اسلامی دارد و از جمله وظایف مهم این مرکز ترویج فرهنگ شهادت بین نسل‌های جدید انقلاب است، افزود: با توجه به ظرفیت‌ استان زنجان و سرداران و فرماندهان آن هنوز تولید آثار هنری فاخر در این زمینه نداریم و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌ مقدس زنجان، یکی از برنامه‌های مهم برای شناخت مردم از شهدا و ترویج راه و منش آنهاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان شهرضایی
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود