Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:20:06 GMT

اعتبارات راهسازی در اردبیل ۲۰ برابر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۵۸۰۵

اعتبارات راهسازی در اردبیل ۲۰ برابر افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری عصر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم محور کلور –درام در خلخال اظهار کرد: با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مجوز لازم برای بهره‌مندی محور کلور –درام از فاینانس بانکی فراهم آمده تا با تزریق منابع بانک عامل این پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در چهار سال اخیر توسعه راه‌های شریانی استان اردبیل در بهره‌مندی از ردیف ملی از ۲۵۰ کیلومتر به بیش از ۷۵۰ کیلومتر ارتقا یافته تا در بودجه سالانه از ردیف خاصی بهره‌مند شده و در مسیر توسعه آنها مشکل منابع مالی به وجود نیاید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در بخش اعتبارات منابع تزریقی به راه‌های استان از تخصیص ۱۶ میلیارد تومان در سال ۹۶ به بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان ارتقا یافته که یک جهش ۲۰ برابری را نشان می‌دهد.

حیدری افزود: ۵۰ کیلومتر بزرگراه در سال‌های گذشته در حال احداث بوده که این میزان توسعه بزرگراه هم اکنون به ۳۰۰ کیلومتر رسیده و ۷۰ کیلومتر راه اصلی نیز در حال اجراست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعه اول محور کلور – درام با تأمین فاینانس بانکی به طول ۱۷ کیلومتر آغاز شده و پیمانکار قطعه دوم نیز در ۲۵ کیلومتر مسیر را به پیش می‌برد تا با توجه به افزایش ماشین‌آلات در طول مسیر ۵۵ کیلومتری این محور کار اجرایی با سرعت بیشتری به انجام برسد.

حیدری شرایط خاص و توپوگرافی مسیر ۱۷ کیلومتری این محور صعب‌العبور را با تونل‌ها و پل‌های خاص و سازه‌های منحصر به فرد یادآور شد و اضافه کرد: کل قرارداد پیمانکار ۳۴۰ میلیارد تومان است اما با توجه به تورم موجود پیش‌بینی می‌کنیم با صرف اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان این پروژه به سرانجام برسد.

وی به مشخصات محور کلور – درام اشاره کرد و ادامه داد: سه دستگاه پل به طول ۱۶۰ متر، یک دستگاه تونل به طول ۱۸۰ متر و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب حجم عملیات خاکبرداری در این مسیر انجام می‌شود.

حیدری بیان کرد: ۱۲ هزار و ۱۰۰ متر حفاری تونل، ۲۵ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و یک‌هزار و ۷۷۶ تن میلگرد در اجرای این پروژه مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بهره‌مندی سه پروژه ارتباطی استان را از فاینانس بانکی یادآور شد و تصریح کرد: برای محور اردبیل – سرچم، کلور – درام و سه راهی سربند به مشگین‌شهر سعی شده مجوز ماده ۵۶ اخذ شده تا با تخصیص اعتبارات مورد نیاز روند اجرای آنها سرعت بیشتری بگیرد.

کد خبر 5294887

منبع: مهر

کلیدواژه: راهسازی اردبیل محبوب حیدری راه و شهرسازی اردبیل ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه آتش سوزی تالاب انزلی واکسیناسیون اردبیل افتتاح طرح عمرانی ستاد ملی مقابله با کرونا میلیارد تومان محور کلور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر اسماعیلی گفت: بخشی از پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مؤلفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و افزود: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها دانست و ادامه داد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و ادامه داد: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

کد خبر 6090434

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد