Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@16:07:59 GMT

نقد و بررسی پیانو دیجیتال Yamaha Piaggero NP-12

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۵۸۷۰

نقد و بررسی پیانو دیجیتال Yamaha Piaggero NP-12

این کیبورد جذاب به قدری مقاوم هست که بتوانید بدون نگرانی از آسیب دیدن، آن را با خود حمل کنید. با این حال اگر قرار است از آن در خانه استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم یک استند کیبورد هم برای آن تهیه کنید.

Yamaha Piaggero NP-12 محصولی است که دسته بندی کردن آن دشوار است – آیا باید به آن پیانو گفت یا کیبورد؟ باور ما این است که Piaggero NP-12 خصوصیاتی از هر دوی این ها را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرم فاکتور جمع و جور و سبک Piaggero NP-12 آن را به دسته ی کیبوردهای ارزان قیمت خانگی نزدیک می کند و در طرف مقابل، کلاویه های پیانو-سایز و صداهای باکیفیت باعث شده تا به گزینه ی مناسبی برای پیانیست های تازه کار تبدیل شود.

بیشتر ارگ هایی که در بازار وجود دارند دارای بانک صدای بزرگی هستند که حقیقتا تمام آن ها مورد استفاده قرار نمی گیرند. NP-12  شیوه ی دیگری را اتخاذ کرده و تنها روی ده صدای باکیفیت تمرکز دارد. این صداها شامل Piano1، Piano2، E.Piano1، E.Piano2، Organ1، Organ2، Strings، Vibes، Harpsi1 و Harpsi2 می باشند. همان طور که انتظار می رود، شما می توانید دوتا از این صداها را با هم ترکیب کنید و به این ترتیب صداهای پیچیده ای خلق نمایید.

61 کلاویه ی فول سایز آبشاری – اگرچه سنگین نیستند – اما پاسخ دهی خوبی دارند و برای پیانیست های مبتدی ایده آل هستند. دکمه ی کاربردی رکورد هم به شما اجازه می دهد تمرین هایتان را ضبط کنید تا با گوش دادن و تحلیل آن ها بتوانید پیشرفت کنید که با توجه به قیمت پیانو کاملا ایده‌آل است.

NP-12 با در نظر گرفتن نوازندگان مدرن طراحی شده است و شما می توانید آن را با استفاده از پورت USB (و مبدل lightning camera) به دستگاه های iOS متصل کنید. به این ترتیب می توانید به مجموعه ی بزرگی از اپلیکیشن های یاماها مانند Digital Piano Controller و NoteStar دسترسی داشته باشید.

المان بعدی که نظر ما را به خود جلب می کند، کلاویه هاست. به طور کلی این کلاویه ها حس و ظاهر بسیار خوبی دارند. استایل و سایز مشابه با پیانوی این کلاویه ها، اساتید موسیقی را هم خوشحال خواهد کرد. البته نباید بگذارید ظاهر این کلاویه ها شما را فریب دهند، چرا که این کلاویه ها به هیچ وجه سنگین نیستند که همین موضوع شاید موجب شود برخی افراد از NP-12 روی برگردانند. با این وجود، این کلاویه ها حساسیت بسیار خوبی دارند و پاسخ دهی آن ها مناسب است. پس اگر شما یک پیانیست مبتدی هستید یا به دنبال یک کیبورد پرتابل با کارایی مناسب هستید، این اکشن کیبورد به خوبی نیازهای شما را برآورده خواهد ساخت.

خصوصیت اصلی NP-12 ساده بودن آن است و در آن تنها صداها و دکمه هایی وجود دارد که شما واقعا به آن ها نیاز دارید – و این چیز بسیار خوبیست. نبود دکمه ها و نمایشگرهای اضافی، ظاهر مدرنی به این کیبورد داده که باعث تمایز آن در بازار شلوغ کیبوردهای خانگی می شود. تمام 10 صدایی که در NP-12 استفاده شده کیفیت بسیار بالایی دارند و کاملا قابل استفاده هستند. برجسته ترین صدای این مجموعه، صداهای گرند پیانو است که از روی گرند پیانوهای معروف یاماها شبیه سازی شده اند. صداهای پیانو الکتریک هم جذاب و منحصر به فرد هستند. امکان ترکیب کردن دو صدا با یکدیگر هم وجود دارد. الخصوص ترکیب صدای strings با یکی از صداهای گرند پیانو بسیار دلنشین است و می تواند به صدای شما عمق بدهد.

این کیبورد همچنین دارای قابلیت ضبط می باشد تا شما بتوانید قطعه ی مورد نظرتان را ضبط و سپس آن را پلی بک کنید. چنین قابلیتی برای افرادی که از Yamaha NP-12 برای یادگیری پیانو استفاده می کنند ایده آل است. با ضبط کردن تمرین هایتان می توانید آن ها را آنالیز کنید و ایرادات تکنیکی خودتان را بشنوید. با رفع کردن این مشکلات نوازندگی شما پیشرفت قابل توجهی خواهد کرد. همچنین با استفاده از این قابلیت می توانید پارت های مربوط به دست چپ را ضبط کنید و بعدا پارت ملودی مربوط به دست راست را اجرا کنید و روی پارتی که قبلا ضبط کرده اید بیندازید. البته باید توجه داشته باشید که تنها می توانید یک قطعه را روی کیبورد ذخیره کنید.

Yamaha NP-12 دارای اسپیکرهای داخلی می باشد که نسبت به سایزی که دارند خوب صدا می دهند، البته بیس آن ها اگر بیشتر بود بهتر میشد. برای گرفتن بهترین نتیجه، پیشنهاد می کنیم از یک هدفون استودیویی باکیفیت استفاده کنید تا بتوانید صداهای فوق العاده ی Yamaha NP-12 را با تمام جزئیات بشنوید.

واضح است که یاماها NP-12 را برای پیانیست های مبتدی ساخته است و به نظر ما این اقدام هوشمندانه است. با این وجود، کمی ناامید کننده است که پدال ساستین در پکیج محصول وجود ندارد. نمی گوییم در این بازه ی قیمتی انتظار یک پدال کامل پیانو-استایل را داشتیم، اما حداقل میشد پدال FC5A که در کنار Yamaha P-45 هم عرضه می شود را در پکیج محصول قرار می دادند. البته این ایراد بزرگی نیست؛ پدال ساستین قیمت سرسام آوری ندارد اما با پیشرفت کردن در نوازندگی پیانو، به یک پدال نیاز پیدا می کنید تا بتوانید از تمام قابلیت های این کیبورد بهره ببرید.

Yamaha NP-12 یک کیبورد جمع و جور فوق العاده است که مانند یک پیانو عمل می کند. اگر به تازگی شروع به یادگیری پیانو کرده اید یا فضای شما کوچک است، NP-12 می تواند انتخاب ایده آلی برای شما باشد. 10 صدای این کیبورد برای اکثر نوازندگان کافی هستند و همان کیفیت بالایی که از یاماها انتظار می رود را به شما ارائه می دهند.

نقاط قوت:

- کیفیت ساخت یاماها

- وزن سبک

- صدای پیانوی فوق العاده

- پرتابل

نقاط ضعف:

- بهتر بود از کلاویه های سنگین استفاده می شد

- نبود پدال ساستین در پکیج محصول

کد خبر 1550661

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کلاویه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟

به گزارش همشهری آنلاین، از یک طرف تیک تاک خبر از عملیات انتحاری در بازار آمریکا می‌دهد و پیشروی برند هواوی باعت شده تا جنگ تراشه‌ها بین واشنگتن و پکن بالا بگیرد. شرکت مادر اپلیکیشن تیک‌تاک خبر داده که در در بدترین سناریو، این اپلیکیشن را در آمریکا تعطیل میکند تا اینکه آن را به یک خریدار بالقوه آمریکایی بفروشند.

مدیرعامل تیک‌تاک می‌گوید: تصمیم داریم در مبارزه حقوقی علیه قانونی که توسط رئیس جمهور آمریکا امضا شده و برنامه ویدئوی کوتاه محبوب ۱۷۰ میلیون آمریکایی را ممنوع می‌کند، پیروز شویم. از سوی دیگر تحیقیق‌ها نشان می‌دهد: جدیدترین گوشی‌های هوشمند هواوی، مجهز به مدلی از پردازنده پیشرفته ساخت چین هستند که توانایی این شرکت چینی برای حفظ تولید تراشه جنجالی را منعکس کرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، برای هواوی، این گام دیگری به سوی بازسازی کسب و کاری است که با تحریم‌های دوران ترامپ، نابود شد.

این شرکت از نظر سهم بازار چین در سه ماهه اول امسال، با اپل برابری کرد که نشان دهنده ضعیف شدن سهم سازنده آیفون در این بازار طی ماههای اخیر بوده است. خبر دیگر اینکه بنیان‌گذار چینی برند شیائومی خبر داده که بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است. رویترز گزارش داده که این اقدام شیائومی به جنگ قیمت خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی جهان دامن می‌زند.

اما به بازار انرژی دنیای نگاه کنید که وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرده، صادرات گاز طبیعی مایع این کشور ممکن است در چهار سال آینده، متوقف شود. برخی گزارش‌ها هم حکایت از آن دارد که هیچ کشور غربی مهمی در میان شرکای تجاری اصلی روسیه باقی نمانده و آلمان با مبادلات تجاری 12 میلیارد دلاری، دیگر یکی از پنج کشور برتر جهان نیست و چین، هند قدرت های نوظهور هستند.

کد خبر 847318 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری) تکنولوژی (فناوری) - دیجیتال کامپیوتر - تراشه

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • دونوازنده مهم کنسرت برگزار می کنند/ یک هم‌نشینی شنیدنی
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • ساخت نخستین آسمان نمای دیجیتال در بروجن
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟