Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@22:43:40 GMT

مواد غذایی مفید برای ریه کدامند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۶۰۸۸

مواد غذایی مفید برای ریه کدامند؟

سلیمان حسین زاده پزشک واحد بیماری های مرکز بهداشت مهاباد با بیان اینکه تغذیه مناسب به طور غیرمستقیم بر سلامت ریه تاثیرگذار است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: مواد غذایی ساده و سالم شامل میوه جات و سبزیجات تازه سرشار از ویتامیA ، ویتامین C و ویتامین D همچنین مصرف مواد پروتئینی هفته ای دو بار در سلامت ریه بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مصرف برخی مواد غذایی را برای سلامتی ریه بسیار مفید دانست و افزود: مصرف به اندازه این مواد شامل مصرف مرغ، ماهی و گوشت قرمز شامل گوشت گاو و گوسفند باید در برنامه غذایی افراد گنجانده شود.

بیشتر بخوانید

چه غذا‌هایی را قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا مصرف نکنیم؟ تنها ۵ درصد از بیماران کرونایی دچار عوارض وخیم می‌شوند

این پزشک مسئول در عین حال در مورد افراد مسن که دچار کرونا شده اند، توصیه کرد: این افراد باید مصرف مواد پروتئینی را کاهش دهند و به جای آن از میوه جات و سبزیجات تازه استفاده کنند.

وی همچنین مصرف آب سالم و کافی و همچنین استفاده از سبزیجات برگ دار سبز همچون اسفناج، انواع کلم به خصوص کلم بروکلی و کاهو و همچنین میوه هایی شامل انار، سیب و میوه های نارنجی رنگ دارای ویتامین c شامل پرتقال و کدو و آب هویج و برخی دمنوش ها را که از خاصیت ضدالتهابی برخوردار هستند، برای تقویت ریه بخصوص افراد سیگاری حائز اهمیت دانست.

پزشک واحد بیماری های مرکز بهداشت مهاباد همچنین، مصرف مواد غذایی همچون لوبیا، پیاز، سیر، زنجبیل، فلفل، زردچوبه، آلوبخارا و گردو را برای سلامتی ریه بسیار مفید دانست.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز بهداشت کووید 19 علوم پزشکی تغذیه سالم عفونت ریه مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی درباره آلودگی برخی از محصولات هشدارهای تکان دهنده‌ای داده و درباره خرید برنج خارجی، آب معدنی، سس مایونز و برخی دیگر از مواد خوراکی هشدارهای جدی داده است. این بخش از اظهارات او را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • هشدار! این دارو معتادتان می‌کند
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟