Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، یک مقام مذاکره کننده در اوپک پلاس عصر چهارشنبه گفت: نشست کمیته نظارتی اوپک پلاس حدود یک ساعت به طول انجامید و در آن توصیه شد که طرحی که در ماه جولای برای افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت پذیرفته شده بود برای ماه سپتامبر هم حفظ شود.

در نشست کمیته نظارتی هشت وزیر از ۲۳ کشور عضو اوپک پلاس شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

مطابق توافقی که اوپک پلاس در ماه جولای بدست آورده بود، کشورهای شرکت کننده در آن تولید نفت خود را در ماه اوت تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ روزانه ۴۰۰ هزار بشکه افزایش دادند.  

این اقدام امکان می‌دهد تا میزان کسر شده از تولید نفت در ماه می سال ۲۰۲۰ را به بازار جهانی نفت برگرداند.  

وزیر نفت کویت روز یکشنبه اعلام کرد مساله افزایش تولید نفت که ماه گذشته از سوی اعضای اوپک پلاس مورد توافق قرار گرفت، ممکن است در نشست آتی این گروه که یک سپتامبر (۱۰ شهریور) برگزار می‌شود، مورد بازنگری قرار گیرد.

پیش‌تر خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانی چون روسیه که در مجموع به اوپک پلاس شناخته می‌شوند، امروز چهارشنبه تشکیل جلسه می‌دهند تا در مورد توافق‌های قبلی پیرامون افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت برای چند ماه آینده بحث و تبادل نظر کنند.

«محمد عبداللطیف الفارس» وزیر نفت کویت به رویترز گفت: بازارها روند کندی می‌یابند.

وی افزود: از زمان آغاز موج چهارم کووید–۱۹ در برخی مناطق، باید مراقب باشیم و این افزایش تولید را مورد بازنگری قرار دهیم. همچنین ممکن است افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز متوقف شود.

الفارس گفت که اقتصاد کشورهای شرق آسیا و چین همچنان تحت تاثیر کووید–۱۹ است و از این‌رو باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از اوپک و متحدانش خواسته است برای مقابله با افزایش قیمت بنزین که از نظر آنها تهدیدی برای بهبود اقتصاد جهانی است، تولید نفت را افزایش دهند.

کاخ سفید بر این باور است که توافق اوپک پلاس برای افزایش تولید تا روزانه ۴۰۰ هزار بشکه از ماه جاری (اوت) تا ۲۰۲۲ برای این دوره حساس بهبود اقتصاد جهان، اصلا کافی نیست.  

بهای سوخت خودرو در سال جاری (۲۰۲۱) در آمریکا هم زمان با افزایش تقاضا برای فرآورده‌های نفتی بالا رفته است. میانگین بهای بنزین در طول سال گذشته تا نزدیک به یک دلار افزایش یافت، اما میزان افزایش بهای سوخت در ماه می (اردیبهشت) برای نخستین بار از ۲۰۱۴ به این سو از مرز سه دلار گذشت.

برچسب‌ها روسیه اوپک پلاس نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اوپک پلاس نفت روسیه اوپک پلاس نفت روزانه ۴۰۰ هزار بشکه افزایش تولید اوپک پلاس تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۶۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید

وزیر صمت با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای برای صنعت خودرو در سال جاری، از برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو برای امسال خبر داده و اعلام کرد که در حال حاضر تیراژ روزانه تولید خودرو به ۵۰۰۰ دستگاه رسیده است.

به گزارش ایسنا، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلویزیونی با تاکید بر برنامه‌ریزی وزارت صمت بر توسعه صنعت خودرو در سال جاری، اظهار کرد: برنامه‌های گسترده ای برای صنعت خودرو در نظر گرفته‌ایم و در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت تولید را افزایش دهیم. در حال حاضر به ظرفیت تولید ۵۰۰۰ خودرو در روز رسیده‌ایم و تلاش داریم که این میزان را حدود ۲۰ درصد افزایش دهیم که قطعا جهش بسیار بزرگی خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با بحث واردات خودرو نیز گفت: موضوع واردات خودرو را در دستور کار داریم تا به این وسیله، تعادل بهتری در تامینِ تقاضای بازار و بحث ناترازی به وجود آوریم؛ خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده و در شرف وقوع است؛ خبرهای بسیار خوبی در این زمینه داریم.

وی افزود: در حال حاضر تاکسی‌های برقی نیز وارد کشور شده و مردم می‌توانند ثبت‌نام کرده و خریداری کنند. مردم می‌توانند ثبت‌نام و تاکسی برقی دریافت کنند؛ البته باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم. لازم است به همه آن‌هایی که منتظر آن ظرفیت‌های قانونی هستند، عرض کنم که منتظر نمانید و بیایید از همین فرصت‌هایی که ایجاد شده استفاده کنید.

او با بیان اینکه باید به مردم گفت که هر کوتاهی در خدمت‌رسانی به مردم است، به ناتوانایی ما ببخشند، تصریح کرد: ما حداکثر تلاش خود را بسیج کرده‌ایم، همه باید کمک کنند تا موفق شویم. برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و همکاران بنده، شبانه‌روز در تلاش برای تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌ها هستند. البته بخش خصوصی نیز به خوبی مشارکت داشته و کمک می‌کنند.

هفته گذشته، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در جلسه‌ی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در رابطه با برخی موضوعات خودرویی نظیر اسقاط خودروهای فرسوده، ارتقای ایمنی خودروهای تولیدی، واردات خودروهای دست دوم، ارزبری خودروهای مونتاژی و تامین ناوگان حمل و نقل عمومی، به ارائه پاسخ پراخت و در نهایت مقرر شد، ظرف یک ماه آینده، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های خود را در رابطه با این موضوعات به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟