Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: پیش بینی‌های لازم باید برای شیوع احتمالی گونه لامبدا در استان انجام شود، چرا که بسیار کشنده تر و مسری تر است و امکانات خود را باید بررسی کنیم.

عبدالرضا قاسمپور شامگاه چهارشنبه ۱۰ شهریور ‌در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در فارس گفت: در حال حاضر  ۲۵ درصد تست‌های کرونا در فارس مثبت می‌شود اما در جهرم و لار این آمار ۴۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین اعلام کرد که درصد بهبودی نیز به ۹۶ درصد رسیده و ۶ هزار و ۱۷۶ نفر تاکنون در استان در پی ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: یک میلیون و  ۶۱۴ هزار و ۹۶۸ دوز واکسن کرونا تاکنون در استان تزریق شده که یک میلیون و ۲۸ هزار و ۴۰۴ دوز اول بوده است.

قاسم‌پور اضافه کرد: شمار بستری شدگان روزانه بیماران نیز به ۵۱۰ نفر رسیده و ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار بستری دائم در استان داریم و ضریب اشغال تخت‌های بستری ویژه نیز ۸۰ درصد است.

او خاطرنشان کرد: زمان خروج از پیک پنجم مشخص نیست و رعایت پروتکل‌ها اگر مطلوب نباشد و تزریق واکسن تسریع نشود به پیک ششم وصل خواهیم شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی بیان کرد: در ستاد ملی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد و استان‌ها فعلا اطلاع رسانی ندارند و عراق نیز باید نحوه پذیرش زائران را اطلاع رسانی کند.

قاسمپور ادامه داد: خیابان‌ها شلوغ است، تجمعات خانوادگی نیز باید کنترل شود و رعایت نکات بهداشتی باید به دلیل شیوع کرونای لامبدا تشدید شود.

او با اشاره به تاثیر منع تردد شبانه در مقابله با کرونا گفت: این طرح چون در مدت طولانی اجرا شده مسلما تاثیر روزهای اول را ندارد و باید ستاد ملی مقابله با کرونا راهکارهای دیگری نیز اعمال کند البته طرح محدودیت تردد شبانه موجب کاهش ترددها و تجمعات خانوادگی شده و از ساده انگاری جلوگیری می‌کند.

معاون استاندار فارس افزود: در طرح تعطیلی سراسری و تعطیلی اصناف، کسبه و اصناف فارس همکاری بسیار خوبی در استان داشتند و در منع ترددهای بین استانی نیز نیروهای انتظامی همکاری موثری به انجام رساندند.

قاسم‌پور با اشاره به آمار تجمعی بازرسی و نظارت در سطح استان از ابتدای شیوع کرونا تا ۹ شهریور جاری گفت: تاکنون از ۹۳۰ هزار و ۸۵۴ واحد صنفی در استان بازدید شده و به ۳۵ هزار و ۵۰۲ واحد اخطار داده شده و یک هزار و ۴۶۱ واحد نیز پلمب شده‌اند.

او اعلام کرد: به ۳۵۴ هزار و ۹۶۴ خودروی شخصی متخلف تاکنون تذکر لسانی داده شده، ۱۷۷ هزار و ۷۱۳ خودرو عودت داده شده و ۵۷۴ هزار و ۲۷۱ خودرو نیز جریمه شده‌اند و همچنین از ابتدای شیوع کرونا در استان از ۹۲۰ اداره و سازمان بازدید شده که ۲۱۸ تذکر کتبی در پی داشته و هفت مورد نیز به هیئت تخلفات اداری معرفی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اربعين حسيني فارس جهش لامبدا استاندار فارس شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

به گزارش بی بی سی، وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است