Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا بر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با ورود هواپیمای ایلوشین حریق در تالاب انزلی مهار شد.

به گزارش ایمنا، امیر مرادی با بیان اینکه حریق در تالاب انزلی از دو روز گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: با شروع آتش‌سوزی از روز دوشنبه، تمامی تیم‌های امدادی در حال اطفا حریق بوده و در منطقه حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دلایل استفاده از هواپیما برای مهار حریق در تالاب انزلی گفت: به گفته کارشناسان حریق در نیزار بر خلاف جنگل و مراتع است همچنین به دلیل تالابی بودن امکان بهره‌مندی از ماشین آتش‌نشان در منطقه وجود نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از ورود بالگردهای امدادی در ساعات اولیه حریق در تالاب انزلی خبر داد و افزود: بالگردهای امدادی در این سه روز بیش از ۳۰ پرواز داشته و اقدام به آب‌پاشی در منطقه کردند به نتیجه آن جلوگیری از گسترش آتش در منطقه شد. یکی از دلایل شعله‌ور شدن مجدد آتش در تالاب انزلی وجود حریق در زیر خاکستر بوده است زیرا بالگردها تنها سطح را خاموش کرده بودند.

وی با اشاره به برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران با حضور استاندار گیلان به‌منظور مهار حریق در تالاب انزلی تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته برای مهار آتش هماهنگی‌ها برای ورود هواپیمای ایلوشین به گیلان انجام و این هواپیما امروز چهار سورت پرواز اقدام به اطفای حریق کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به حضور هواپیمای ایلوشین در گیلان گفت: هواپیما ایلوشین توانایی جابجایی ۴۰ هزار لیتر آب را داشته و به گفته خلبان این هواپیما آتش مهارشده است اما به‌منظور احتیاط هواپیمای ایلوشین تا فردا در گیلان حضور خواهد داشت.

بنا بر اعلام مرادی تمامی نیروهای امدادی تا فردا در منطقه حضور خواهند داشت تا در صورت شعله‌ور شدن آتش در اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

منبع: فارس

کد خبر 518916

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تالاب انزلی اطفای کامل حریق در تالاب انزلی اطفا حریق تالاب های ایران آتش سوزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حریق در تالاب انزلی هواپیمای ایلوشین مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت

استاندار گیلان در گزارشی به رئیس جمهور از ‌آخرین وضعیت خسارات حریق امام‌زاده ابراهیم (ع) شفت گفت: در حادثه آتش‌سوزی این روستا ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در قالب ۱۲۰ ساختمان کامل تخریب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسدالله عباسی در گزارش ‌به رئیس جمهور درباره آخرین وضعیت خسارات حریق امام‌زاده ابراهیم (ع) شفت اظهار داشت: ‌طبق ارزیابی‌های اولیه انجام شده توسط بنیاد مسکن استان با همکاری دهیاری روستای امامزاده ابراهیم شفت در حادثه آتش‌سوزی این روستا 389  واحد مسکونی و تجاری در قالب 120 ساختمان کامل تخریب شده و نیاز به  بازسازی دارد و نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم (ع) از امروز آغاز شده است.

وی با ابراز خرسندی از دستور وزیر کشور در خصوص پرداخت تسهیلات به افراد آسیب دیده در حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت و حمایت دولت از این افراد افزود: یکی از مهمترین مباحث پیگیری موضوع پوشش بیمه ای آنها بود که ارزیابی ها انجام و کار تشکیل پرونده توسط کارشناسان بیمه نیز اتمام یافت تا پرداخت خسارت انجام شود.

استاندار گیلان ادامه داد: در این راستا، 118 واحد پوشش بیمه ای داشتند و تعدادی از خانوارها نیز بیمه نبودند،  لذا ارزیابی‌های نهایی از سوی متولیان بیمه از منطقه حادثه‌دیده امامزاده ابراهیم (ع) شفت انجام شده و به زودی روند پرداخت آغاز می‌شود‌.

وی با بیان اینکه خودروی آتش‌نشانی در امامزاده ابراهیم شفت مستقر بوده است، گفت: با هماهنگی استانداری گیلان در 2.5 سال گذشته همواره با توجه به گردشگرپذیر بودن امام زاده ابراهیم(ع) شفت، یک دستگاه ماشین آتش نشانی در آنجا مستقر بوده است.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده درباره عدم استفاده از خدمات اطفای حریق گفت: برای جبران عدم تکرار چنین حوادثی، مقرر شد در جذب نیرو برای آتش نشانی در روستای امامزاده‌ ابراهیم شفت برای انجام خدمات این بخش، اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی