Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم نوشته است که هر اتفاقی برای نفتکش‌های ایرانی بیفتد، حزب الله و سید حسن نصرالله پیروز این ماجرا خواهند بود.

به گزارش مشرق از رأی الیوم، عبدالباری عطوان روز چهارشنبه در مطلبی به بررسی ارسال محموله سوخت از ایران به لبنان پرداخته و نوشته است: دولت و ملت لبنان منتظر نخستین نفتکش ایرانی برای نجات این کشور از بحران سوخت هستند و در عین حال می‌خواهند از پیامدهای این اقدام پس از تهدیدهای آمریکا و اسرائیل با خبر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به اطلاعاتی که روزنامه «رای الیوم» به دست آورده پرداخته و اضافه کرد: یک اتاق مشترک عملیات میان حزب الله لبنان و سپاه پاسداران ایران تاسیس شده که این موضوع را پیگیری می‌کند و طرح‌هایی را برای مقابله با همه احتمالات از جمله حمله به این نفتکش‌ها در سواحل لبنان از سوی جنگنده‌های اسرائیلی و آمریکایی تدوین کرده است.

عطوان افزوده است: در میان محافل لبنانی و ایرانی دو احتمال در نظر گرفته شده است. نخست این که این سه نفتکش‌ محموله خود را در بنادر لبنان یعنی بندر بیروت یا بندر صیدا تخلیه کنند یا این که به بندر بانیاس سوریه می‌روند و از آنجا از طریق زمینی وارد لبنان می‌شوند.

وی در ادامه نوشته است: نمی‌دانیم دقیقا کدام یک از این دو احتمال رخ خواهد داد. اگرچه گزینه دوم را بعید نمی‌دانیم؛ اما نمی‌توان مطمئن بود که مقام مصری اجازه عبور آنها را از کانال سوئز صادر کند؛ به خصوص این که اطلاعاتی تایید نشده وجود دارد مبنی بر این که مقامات مصری از سوی آمریکا و اسرائیل تحت فشار شدید برای بستن این کانال به روی نفتکش‌های ایران هستند. در این صورت مجبور به عبور از دماغه امید نیک در جنوب آفریقا خواهند بود که این چهار برابر مسیر کانال سوئز است.

سردبیر رأی الیوم یادآور شده است: ائتلاف آمریکا-اسرائیل با نفتکش‌های ایران به مقصد سوریه یا ونزوئلا مقابله نکردند و گمان نمی‌کنیم جرأت کنند و به این نفتکش‌ها به مقصد لبنان حمله کنند آن هم پس از شکست خفت‌بار آمریکا در افغانستان و رسوایی هرج و مرج در فرودگاه کابل؛ اما نمی‌توان هرگونه احتمالی را در سایه جنون آمریکا و اسرائیل نادیده گرفت.

عطوان نوشت: حمله به نفتکش‌های ایران یعنی کشاندن حزب الله و ایران به جنگ کشتی‌ها که هم اکنون در دریاها شعله‌ور است. این جنگ، جنگی است که ائتلاف آمریکا و اسرائیل در آن شسکت خورده و گواه ما این است که هیچ کدام از تهدیدات خود مبنی بر پاسخ گروهی به ایران در پی حمله به کشتی اسرائیل در دریای عمان را عملی نکرد.

وی ادامه داد: نجیب میقاتی نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه لبنان در پاسخ خود به منتقدان نفتکش‌های ایران صریح بود. او گفت : «به ما شمعی دهید...ما بدون فراهم شدن جایگزین، این نفتکش‌ها را رد نمی‌کنیم». او به طور غیرمستقیم می‌گوید: «ایران خواستار کمک به لبنان است، پس چرا متحدان شما در آمریکا و خلیج فارس در طول شش ماه گذشته در شرایط بحران شدید کشور همین کار را نکردند؟»

او در ادامه نوشته است: چه این نفتکش‌ها به ساحل لبنان برسند و بارشان را خالی کنند و چه مورد هدف قرار گیرند، جنبش حزب‌الله و رهبرش سید حسن نصرالله  پیروز این ماجرا خواهند بود و بر محبوبیت آنها افزوده می‌شود.

سردبیر رأی الیوم در پایان نوشته است: آیا به شما نگفتیم که دوره شکست‌های آمریکا و متحدانش شروع شده و آغاز آن افغانستان است و سپس عراق، سوریه و در انتها فلسطین خواهد بود. احتمالا  به زودی به لبنان نیز کشیده می‌شود؟ روزها برای اثبات گفته ما پیش‌روی ما قرار دارد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان اسرائیل سید حسن نصرالله حزب الله لبنان امریکا فلسطین ائتلاف آمریکا لبنان آمریکا و اسرائیل نفتکش های ایران نفتکش ها رأی الیوم حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات

به گزارش همشهری آنلاین، «اداره کنترل دارایی‌های خارجی» (اوفک) در تارنمای وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، عدنان محمود یوسف، مازن حسن الزین، آندریا سمیر مشنتف، بشیر ابراهیم منصور و فیراس حسن مکلد به دلیل کمک به «حسن مکلد» مالک صرافی CTEX برای «دور زدن تحریم‌ها و تسهیل اقدامات غیرقانونی در حمایت از حزب‌الله» تحریم شده‌اند.

پیشتر حسن کلد و صرافی CTEX در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند.

اوفک افزود: این افراد از جمله ۲ موسس صرافی CTEX و ۲ پسر مکلد ۲ شرکت را در لبنان و امارات اداره می‌کند که آنها نیز بطور همزمان تحریم شده‌اند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: حزب‌الله همچنان به سرمایه‌گذارهای تجاری ظاهرا مشروع و تسهیل‌کنندگان کلیدی برای تامین مالی عملیات گروه از جمله حملات بی‌ثبات‌کننده در امتداد مرزهای شمالی اسرائیل متکی است.

وی افزود: آمریکا به ردیابی منابع درآمدی کلیدی حزب‌الله و محدود کردن قابلیت آن برای بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ۷ فروردین نیز در تداوم سیاست‌های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن)، حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

کد خبر 848995 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه تحریم ایالات متحده آمریکا لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید