Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و شهردار منتخب با تاکید همه باید از فردی که با اکثریت آراء سکان هدایت شهر را بر عهده گرفته است حمایت کنیم، اظهار داشت: همدلی، انسجام و صمیمیت بین اعضای شورا و شهردار منتخب اولویت اول مدیریت شهری است و شهردار منتخب هم باید از تجارب و برنامه های افرادی که به عنوان کاندیدای تصدی شهرداری بودند برای پیشبرد اهداف شهر استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز حمایت همه اعضاء از شهردار منتخب را یکی از شیوه های مدیریتی دانست و افزود: قبل از انتخاب شهردار هیچ نظری درباره افراد کاندیدا نداشتم اما حالا از جناب آقای مهندس رنجبر که با اکثریت آراء بعنوان شهردار تبریز انتخاب شده اند، حمایت می کنم کما اینکه در مورد دیگر مسئولان استان و اعضای شورای شهر هم همین موضوع از سوی بنده صادق است.

وی تبادل نظر و بحث کارشناسی بین اعضای شورا و شهردار که اختلاف و جدلی در آن نباشد را موضوعی معمول دانست و ادامه داد: همه اقدامات باید در راستای تکریم مراجعان به شهرداری باشد؛ شاید خواسته مراجعه کنندگان خارج از چارچوب های قانونی باشد، اما با زبان نرم و خوش می توان آنها را راهنمایی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مبارزه بی ملاحظه با فساد را از اولویت های دیگر مدیریت شهری دانست و ادامه داد: شهردار منتخب و شورای شهر به ملاقات های چهره به چهره با مردم اهتمام جدی داشته باشد و برای رفع دغدغه های مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 همکاری شهرداری و میراث فرهنگی برای احیای بافت تاریخی و معماری ایرانی- اسلامی شهر

امام جمعه تبریز با تاکید بر همکاری شهرداری و میراث فرهنگی برای احیای بافت تاریخی و معماری ایرانی- اسلامی شهر ادامه داد: احیای معماری اسلامی و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، آرامش آفرینی در بین آحاد مردم، تسریع امورات جاری مردم، استفاده از روش های علمی در اداره شهر و حمایت از افراد پاکدست و کنارگذاشتن افراد ناسالم در مجموعه شهرداری همچنین دوری از بروز اختلافات بین شورا و شهردار به متن جامعه از جمله مسائلی است که باید بخشی از اولویت های مدیریت شهری باشد.

مردم سهم خواهی سیاسی و جناحی را برنمی تابند

آل هاشم خواستار جلوگیری از قانون فروشی در شهرداری ها شد و ادامه داد: اعضاء شورا و شهردار باید مبنای رفتارهای خود را اصل انقلاب و رهنمودهای مقام رهبری قرار دهند و با پرهیز از تمایلات حزبی و جناحی در خدمت مردم باشند.

وی توجه به حاشیه نشینی را از دغدغه آحاد مردم در تبریز عنوان کرد و با ابراز نگرانی از آسیب ها و تلفات زلزله های ویرانگر در این مناطق گفت: تصمیمات شورای شهر باید بر مدار نظام فنی و اجرایی و اسناد بالادستی باشد چرا که مردم سهم خواهی سیاسی و جناحی را برنمی تابند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تعامل با اساتید، روشنفکران، جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت: شورا باید روحیه بالای کار گروهی با ریل گذاری برای فعالیت جوانان و سپردن میدان عمل به آنها و در راستای توجه خلاقانه به زیبایی شهر، توجه جدی به بهداشت عمومی و روانی جامعه، توسعه مراکز فرهنگی و ورزشی و ارتباط مستمر با مدیران شهری دیگر شهرها و کشورها اقدام و تلاشی مجدانه داشته باشد.

انتهای پیام/60027

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله آذربایجان شرقی شهرداری نماینده ولی فقیه قانون فروشی در شهرداری ها حاشیه نشینی تبریز سیدمحمدعلی آل هاشم شهرداری تبریز شورای شهر تبریز نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز شورا و شهردار شهردار منتخب اعضای شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ هفتمین اجلاس دو روزه مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونان شهرسازی شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور با محوریت مشارکت‌های مردمی در بازآفرینی شهری و چالش‌های شهرسازی در بوشهر آغاز به‌کار کرد.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور و رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: در ساختار قانون اساسی به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده که کار مردم و تصمیمات محلی، در یک نظام مشارکتی و در یک نظام بر پایه حضور مردم توسط منتخبان اتفاق بیفتد.

مهدی عباسی با بیان این‌که شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند، افزود: خوشبختانه شاهد این بودیم که رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و هم‌فکر و هم‌سو شدند که این ارتباط و این سطح انسجام و آشنایی از فعالیت و تجربیات یکایک افراد، برای مردم پرثمر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در این نشست گفت: شهرسازی و معماری در حرکت تاریخ، نشان از ابعاد مختلفی از درجه تمدن هر جغرافیا و منطقه زیستی دارد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در هر زیست‌بوم معماری و شهرسازی و بازآفرینی سازه‌های زیستی نشان از درجه دانش، هوشمندی، توان مهندسی و تشخیص قوی در عرصه جامعه‌شناسی و روان‌شناسی آن جامعه دارد.

او اضافه کرد: معماری، شهرسازی و بازآفرینی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است و نشان از درجه دانش مدیران و مردم آن منطقه دارد؛ بنابراین این همایش بسیار مهم است و می‌تواند در یک فرآیند دانش‌بنیان و فوق‌العاده جامع به بسیاری از چالش‌ها و مشکلاتی که در روند زندگی انسان ایجاد می‌شود پاسخ مثبت دهد و چالش را حل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر هم با بیان این‌که شهر‌ها پیچیدگی‌های درهم‌تنیده خود را دارند، گفت: بافت‌های قدیمی در زمان‌های خود الگو‌های تمدن آن دوره بوده‌اند؛ اما اینک با فرسودگی آنها و تغییر فرهنگ‌ها و شکل زیست جمعی، کاربرد آن بافت‌ها انتظارات جامعه امروز را برآورده نمی‌کند.

محمدهادی رستمیان افزود: امیدواریم این نشست‌ها الگوی مناسب اقلیم هر منطقه با رویکرد مسئله‌محوری و تطابق‌پذیری فراهم شود تا شهر‌ها و بافت‌های شهر‌ها سرزنده و پرنشاط باشند و امکان دست‌یابی مردم به همه خدمات زیربنایی و روبنایی در آنها فراهم باشد.
در پایان این آیین از شورا‌های برتر استان بوشهر تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود