Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس محمدحسن قوسیان‌مقدم عصر چهارشنبه در افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری «ایمر» گنبدکاووس اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک‌ نهاد غیردولتی بوده که بر توانمندی اعضای خود که همانا همه آحاد مردم جامعه بوده استوار  است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در امدادرسانی و نجات انسان‌ها دو اصل بی‌غرضی و بی‌طرفی را رعایت کرده و برای ارائه خدمت به همه انسان‌ها وارد میدان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا وظیفه این جمعیت سنگین‌تر شده و خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد واکسیناسیون مورد نیاز کشور، بیش از ۲۰ میلیون دُز بااستفاده از ظرفیت بین‌المللی جمعیت هلال احمر تهیه و خریداری شده و این تامین تا زمان جوابگوی تولیدات داخلی ادامه دارد.

قوسیان مقدم گفت: همچنین امسال ۱۱ بیمارستان صحرایی در امر درمان و واکسیناسیون در کشور برپا شده است.

وی بیان کرد: در کشور ۵۶۰ پایگاه امداد و نجات فعال بوده که برخی از این پایگاه‌ها بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال عمر دارند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر درباره تجهیز پایگاه امداد و نجات بین شهری «ایمر» به ست خودرو نجات ابراز کرد: ظرفیت جمعیت هلال احمر برای تجهیز پایگاه‌ها به ست خودرو محدود بوده و با توجه به هزینه بیش از میلیاردی آن تجهیز پایگاه‌ها به این ست در توان جمعیت نیست و این کار باید در بازده زمانی انجام شود.

وی گفت: در هیات دولت تحویل ۹۰۰ خودروی امدادی تصویب شده تا از خارج تامین شود و قرار است ظرف مدت دو سال این ‌کار صورت گیرد.

* فعالیت‌های خیرخواهانه «حاج‌محمد شهرکی» به عنوان داوطلب این جمعیت در سطح کشور بی‌نظیر است

قوسیان‌مقدم مشارکت خیرین در جمعیت هلال احمر را بی‌بدیل دانست و بیان کرد: حضور خیرین در این جمعیت باعث دلگرمی ماست، نقش خیرین در استان گلستان بی‌بدیل بوده و فعالیت‌های خیرخواهانه «حاج‌محمد شهرکی» به عنوان داوطلب این جمعیت در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی توسط این نیکوکار ابراز ‌کرد: خدمات این نیکو‌کار در بسیاری از حوزه‌ها منشا خیر بوده اما راه‌اندازی بانک‌امانات در تمام استان‌های کشور توسط این نیکوکار کار بسیار تاثیرگذار و ستودنی است که در شرایط شیوع بیماری کرونا بسیار کاربردی بوده و پاداش دنیوی و اخروی دارد.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بانک امانات تجهیزات نیکوکار گنبدی حاج محمد شهرکی هلال احمر نیکوکار قوسیان مقدم قوسیان خودروی امدادی دبیر کل جمعیت هلال احمر تجهیز پایگاه امداد و نجات ایمر ۵۶۰ پایگاه بیمارستان صحرایی واکسیناسیون بیماری کرونا افتتاح پایگاه امداد جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی