Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:06:03 GMT

خانواده، حکومت، رسانه و نهادها چهار رکن تربیت هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۷۰۱۰

خانواده، حکومت، رسانه و نهادها چهار رکن تربیت هستند

ایسنا/لرستان سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان گفت: خانواده، حکومت، رسانه و نهادها چهار رکن تربیت هستند.

سید عیسی سهرابی در مراسم آئین اختتامیه جشنواره نماز جمعه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر که دهم شهریورماه در مصلی الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: در این جشنواره حداقل سه یا چهار نکته تربیتی نهفته است که هرکدام از این نکات خودشان یک فصل تربیتی هستند و می‌شود ساعت‌ها در مورد آن صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نکته اول احساس مسئولیت و توجه و اهتمام دستگاه‌های تعلیم و تربیت به مراسمات عبادی و اعتقادی، نکته دوم شرکت نهادها در برپایی مراسمات و نکته سوم استفاده از ظرفیت هنر برای تربیت دینی دانش آموزان است.

سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان خاطرنشان کرد: اصولاً تربیت یک امر کاملاً تخصصی است و از لطافت هنر می‌توان به‌خوبی برای تربیت دینی دانش آموزان استفاده کرد.

سهرابی اضافه کرد: کارهای تربیتی باید خیلی با ظرافت با آن‌ها برخورد شود این طرح مهمترین شاخصه این است که مدرسه محور است و هدف سند تحول بنیادین به دنبال آن است.

وی بیان کرد: مدرسه باید کانون تربیتی محله باشد و در سند آمده که مدرسه نقطه اتکا ملت و دولت هست و طرح مسجد، منزل و مدرسه هماهنگی بین آن‌ها در این طرح گنجانده شده است.

سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر گفتمان سازی سند تحول بنیادین، افزود: همه مسئولین آموزش‌وپرورش باید در آن مشارکت کنند.

سهرابی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف سند و اهداف تربیتی خود سند تحول بنیادین یکسری عوامل صحیح و مؤثر دارد.

وی اظهار کرد: چهار رکن مجموع عوامل صحیح و مؤثر به‌عنوان ارکان تربیت نامیده است که خانواده، حکومت، رسانه و نهادها این چهار رکن هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش لرستان مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امر به معروف و نهي از منكر آموزش وپرورش چهار رکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است

به گزارش خبرگزاری مهر، شامگاه یکشنبه آئین تجلیل از پاسدار معلمان با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین در سالن زنده یاد موحدی اداره کل برگزار شد.

رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در آئین تجلیل از پاسدار معلمان استان، ضمن قدردانی از حضور میهمانان، رسالت آموزش و پرورش را پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی و تربیت نسلی دانست که بتواند بر آرمان‌های متعالی انقلاب مصرانه بایستد و تمام تلاش خودش را به عمل بیاورد.

شیدایی با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، اظهار داشت: معلمی به عشق و علاقه برای تعلیم و تربیت نیازمند است و معلم اگر عاشق دانش‌آموز نباشد نمی‌تواند در این مسیر دشوار گام بر دارد، زیرا معلم باید برای دانش‌آموز خود ایثار و از خود گذشتگی کند.

وی در ادامه با اشاره به حضور مؤثر سازمان بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی در بدنه آموزش و پرورش و وجود همکاری بسیار مؤثر و تنگاتنگی بین سپاه و آموزش و پرورش، تصریح کرد: در سازمان بسیج دانش آموزی این همکاری در برنامه‌های مؤثر و عالی تربیتی به وضوح مشهود و محسوس است، از جمله اردوی راهیان نور که به عنوان یک فعالیت تربیتی و عملیاتی مؤثر است که به لحاظ تربیتی تحولات عمیقی را در تعداد زیادی از دانش آموزان ایجاد کرده است که از فرمانده محترم سپاه انصارالحسین (ع) انتظار داریم ظرفیت این اردو را تا حد ممکن افزایش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن قدردانی از حضور و نقش مهم پاسدار معلمان در مدارس استان، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت جهاد تبیین، معلمان در سنگر این جهاد حساس و مهم قرار دارند زیرا دشمن در دقیقه یک شبهه را مطرح می‌کند که نیازمند پاسخگویی از سوی افراد مطلع و آگاه است و بر همین اساس معلم باید همواره آمادگی لازم برای پاسخگویی به دانش آموزان را داشته باشد.

شیدایی گفت: دشمن همواره سعی دارد تا با توطئه و بمباران تبلیغاتی، ذهن نسل آینده ساز کشور را تحت تأثیر قرار دهد تا آنها را از آینده کشور ناامید و مأیوس کند، اما معلمان ما در سنگر تبیین و آگاهی بخشی حضور دارند و شبهات را پاسخ می‌دهند.

گفتنی است: در پایان این مراسم از ۲۹ پاسدار معلم (دبیر آمادگی دفاعی مدارس استان) تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6097684

دیگر خبرها

  • گل محمدی: تعهد کتبی برای کار در تراکتور دروغ است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد
  • کسی که بخاطر ترس از مجازات حجاب را رعایت می‌کند، با کنار رفتن این موانع، کشف حجاب می‌کند
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود