Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کرونا همچنان با قدرت در حال تاختن است و هر روز تعداد زیادی از نفس‌ها را تنگ می‌کند و آن‌هایی را که نمی‌توانند مقاومت کنند را به سرای ابدی می‌کشاند.

خیلی از افراد، کرونا را باور دارند اما در رعایت بهداشت سهل انگاری می‌کنند و باعث می‌شوند تا هم برای خودشان و هم برای دیگران مشکل ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست است که برخی از آمار‌ها روند نزولی دارند، اما باید به این نکته مهم حتما توجه کرد که غفلت می‌تواند این وضعیت ناپایدار را به حالت بحرانی تبدیل کند.

آن‌هایی که بهداشت را در زمان کرونا رعایت نمی‌کنند، هم برای خود و هم برای دیگران مشکل آفرین اند و حق الناس را بر گردن می‌گیرد.

همه مثل هم نیستند/ غفلت برخی، همه را به دردسر می اندازد

جعفری یکی از کاسبان بازار بیرجند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: همه مثل هم نیستند؛ تنها برخی از افراد هستند که ماسک نمی‌زنند یا فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

او افزود: به برخی از مشتریانمان که بدون ماسک وارد مغازه می‌شوند تذکر می‌دهیم که از ماسک استفاده کنید، اما می‌گویند این حرف‌ها الکی است و چیزی به نام کرونا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

گرفته شدن جان‌های شیرین با نفس تلخ کرونا/ نگذاریم دیدار‌ها به قیامت موکول شود

جعفری بیان کرد: اگر یک فردی که به خاطر کرونا عزیزی از دست داده است این حرف‌ها را بشنود، بسیار ناراحت می‌شود، زیرا جان شیرین فامیل یا دوستش را از دست داده است.

این کاسب بیرجندی عنوان می‌کند: وقتی یکی از پیرمرد‌ها روی یک صندلی می‌نشیند، دوستانش نیز در کنار او قرار می‌گیرند و به واسطه دوستی نمی‌توانند به یکدیگر تذکر دهند که از هم دور باشند و این مسئله دردسر ساز می‌شود.

او ادامه داد: هرکسی الان به فضای مجازی دسترسی دارد و یا حداقل روزی یک بار اخبار را مشاهده می‌کند و می‌بیند که وضعیت کرونا چقدر ناپایدار و شکننده است و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، به راحتی در دامی که کرونا پهن کرده است گرفتار می‌شویم.

جعفری در پایان این گفتگو از مردم خواست تا هرچه بیشتر نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام کنند و از دورهمی‌ها و تجمعات پرهیز کنند، زیرا دورهمی ها، زنجیر انتقال کرونا را محکم‌تر می‌کند.

گرفتاری ۲۹۰ نفر در دام کرونا و گرفته شدن جان یک نفر دیگر با این ویروس

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۴۸۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۹۸ بیمار جدید شامل ۶۴ بستری و ۱۳۴ مورد سرپایی شناسایی شدند.

او افزود: از ۱۹۸ بیمار تعداد ۶۷ مورد از بیرجند، ۵ مورد از بشرویه، ۶ مورد از خوسف، ۴ مورد از درمیان، ۲۳ مورد از زیرکوه، ۷ مورد از سرایان، ۱۱ مورد از سربیشه، ۳۹ مورد از طبس، ۱۰ مورد از فردوس، ۱۴ مورد از قاینات و ۱۲ مورد از نهبندان، شناسایی شدند.

مهدی زاده گفت: همچنین از هزار و ۱۱۴ تست سریع کرونا ۲۶۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر ۴۶۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۹۰ نفر کرونا مثبتند.

او ادامه داد: از این تعداد ۴۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵ نفر نامساعد است.

مهدی زاده عنوان کرد: یک مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۶۹ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۱۱۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۱۰۱ بیمار شامل ۶۲ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

او تصریح کرد: تاکنون ۲۷ هزار و ۷۳۱ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

تا روز گذشته ۷۹ هزار و ۱۳۶ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۹ هزار و ۹۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دستورالعمل های بهداشتی مراقبت های ویژه شناسایی شدند روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم

فروردین ماه سال ۱۴۰۳ فیلمی با موضوع «کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس» که در آن فرد شرور علاوه بر کتک زدن اقدام به فحاشی و هتاکی به شهروندان کرده بود، وایرال شد و موجبات نگرانی و مطالبه مردم در برخورد با این افراد شد.

به گزارش ایرنا، پلیس تهران بزرگ دیروز اعلام کرد که در پاسخگویی به مطالبات شهروندان در برخورد با این گروه از هنجارشکنان و با تلاش‌های شبانه روزی، متهم این پرونده دستگیر شده است.

رییس پلیس تهران پایتخت امروز در بازسازی صحنه این جرم در جمع خبرنگاران و مردم گفت: از شهروندی که فیلم یک متهمی که شروع کرد به ضرب و شتم مردم در اتوبوس، را تهیه کرد تشکر می‌کنم؛ صحنه دلخراشی بود، اما تجربه و توان پلیس موجب دستگیری این شرور شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سردار عباسعلی محمدیان افزود: از شهروندی که مستندسازی کرد قدردانی می‌کنیم چرا که موجب دستگیری این متهم شد و ما پنج تا ۶ روز بعد از این حادثه هویت متهم را شناسایی کردیم.

وی گفت: این متهم به یکی از استان‌های غربی کشور متواری و به یکی از روستا‌ها رفته بود، اما همکارانم با اشراف اطلاعاتی او را که به هنگام دستگیری با ماموران درگیر شده بود، دستگیر کردند.

سردار محمدیان تاکید کرد: به این گونه افراد هشدار می‌دهیم که پلیس توان و تجهیزات لازم را دارد و از این صحنه‌ها به سادگی نمی‌گذرد و با هماهنگی دستگاه قضایی مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دادستان تهران هم پیگیر قضیه بود تا زودتر دادگاه این فرد برگزار شود، یادآور شد: این فرد سابقه دار است و همدست دارد، اما در آن فیلم تنها بوده است.

دیگر خبرها

  • عکس روز؛ دورهمی پرسپولیسی‌های سابق با رضا مالدینی!
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • جزئیات جدید از ماجرای دستگیری زنجیر کش بی آرتی
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • عامل کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس دستگیر شد | ویدئو
  • کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس؛ متهم دستگیر شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند