Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در خصوص طرح شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرحی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کمک به کادر درمان به صورت سراسری در کل کشور اجرا کرده است طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بوده که در این طرح  ۵ مرحله از پایش و رصد، شناسایی و مراقبت، حمایت و نظارت اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هر یک از این مراحل سپاه سعی کرده با  هر آنچه که در توان دارد به کمک کادر درمان بیاید، در حوزه پیشگیری و همچنین شناسایی افرادی که تحت تاثیر هستند و همچنین برای اجرای دستورالعمل‌ها نیز نظارت داشته است.

فرمانده سپاه کربلا خاطرنشان کرد: مرحله جدید از این طرح کمک به تزریق واکسن است که در مازندران حدود ۱۲ مرکز تجمعیی تزریق در شهرستان‌ها و مرکز استان افتتاح شد و علاوه بر آن در ۲۶ مرکز تجمیعی در حوزه حفاظتی و خدماتی کمک کار هستیم که امر واکسن تسریع شود.

سردار مسلمی بیان کرد: در مازندران برای کمک به کادر درمان و کمک به تامین کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها، افرادی را در مراکز تولید و کارخانجات اکسیژن مستقر کردیم تا بتوانیم به سهولت اکسیژن و کمبود آن را برای مراکز درمانی تامین کنیم، با کمک خیرین توانستیم ۱۴۲ کپسول جمع‌آوری کرده و به دست بیمارستان‌ها و افرادی که به اکسیژن نیاز داشتند برسانیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در مراکز درمانی سپاه که حدود ۱۶ مرکز، کلینیک و بیمارستان است سعی کردیم با پذیرش و ویزیت افرادی که تحت تاثیر ویروس بودند به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنیم، در بیمارستان ولایت ساری در مرداد ماه حدود ۸ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی را ویزیت کردیم که  نسبت به پیک‌های گذشته کرونا بیشترین تعداد بوده است، علاوه بر آن برای کمک به کادر درمان در بابل و قائمشهر تعدادی تخت بیمارستانی تحویل دادیم که منجر به راه‌اندازی مرکز بستری موقت در بابل شد، همچنین نیروهایی در حوزه پرستار و کادر خدماتی برای کمک اعزام کردیم.

فرمانده سپاه کربلا افزود: ۳۸۱ نفر از افرادی که در حوزه تزریقات آموزش لازم را دیدند شناسایی  و سازماندهی کرده‌ایم و در مراکز تجمیعی واکسن از آنها استفاده می‌شود، هر کاری که در حمایت از مردم بوده و آنچه که ما در اختیار داشتیم استفاده کردیم که مردم در آسایش باشند و دغدغه خاطر نداشته باشند.

سردار مسلمی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی به واسطه اهمیت مقابله با ویروس کرونا تا زمانی که موردنیاز علوم پزشکی باشد برای مبارزه با این ویروس ادامه دارد و همه ظرفیت‌های سپاه، بسیج شده‌اند تا بتوانیم این کار را به نحو احسن در حوزه‌های مختلف انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن مسئله‌ای است که ما امروز به جدیت به‌دنبال آن هستیم و طرح با  گستردگی بیشتر برای سهولت در امر واکسن در حال انجام است، یادآور شد: یکی دیگر از کارهایی که در طرح شهید سلیمانی انجام شد کمک مومنانه بود که در چندین مرحله صورت گرفت، در مازندران از ابتدای شروع کمک مومنانه در مجموع ۳۳۴ میلیارد تومان با استفاده از ظرفیت خیرین و پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت، دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان در قالب قرارگاه امام حسن‌مجتبی (ع) نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردم صورت گرفت و در اختیار نیازمندان واقعی قرار گرفت.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: راه اندازی 12 مرکز واکسیناسیون در استان کادر درمان طرح شهید برای کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در راستای نقش آفرینی دانشگاه‌ها در تمدن نوین اسلامی است گفت: مجوز راه اندازی این دانشکده برای دانشگاه مازندران کسب شده و مقدمات راه اندازی آن در حال انجام است.

حشمت الله علی نژاد افزود: رویکرد دانشکده فناوری‌های راهبردی، بین رشته‌ای و فرادانشکده‌ای است و نیازی به فضای زیر ساختی و اعضای جدید هیات علمی ندارد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه چهار گروه ابزار‌های هوشمند، فناوری کوآنتوم، علوم شناختی و پدافند غیر عامل برای این دانشکده تدوین شده است ادامه داد: تربیت نیرو‌های متخصص در حوزه‌های مختلف و راهبردی کشور، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های میان رشته‌ای با توجه به پیشرفت‌های نوین علمی دنیا و رفع نیاز‌های داخلی در بخش‌های مختلف از مهم‌ترین اهداف راه اندازی این دانشکده نوین است.

علی نژاد تاکید کرد: پذیرش دانشجو برای این دانشکده ازطریق ضوابط سازمان سنجش و آموزش کشور و به دو روش کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای پیوسته انجام می‌پذیرد.

او گفت: ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان نیز از دیگر امتیازاتی است که دانشجویان دانشکده فناوری‌های راهبردی از آن برخوردار می‌شوند.

یاد آور می‌شود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا کنون مجوز ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی را برای بیست دانشگاه کشور صادر کرده است.

زینب دیوارگر گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید