Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@11:50:50 GMT

شرط و شروط لاوروف برای توسعه روابط با غرب

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۷۷۸۷

شرط و شروط لاوروف برای توسعه روابط با غرب

 وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو آماده توسعه روابط حسنه با کشورهای غربی است به شرطی که آنها سیاست کنونی خود را کنار بگذارند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: «ما هرگزبه دنبال هیچ گونه رویارویی نبوده‌ایم، چه برسد به انزواطلبی. ما آماده تعامل با کشورهای غربی هستیم به شرط اینکه آن‌ها رویکرد خود را تغییر دهند و در نقش معلمانی رفتار نکنند که همه چیز را می‌دانند و بیگناه عمل می‌کنند در حالی که روسیه دانش آموزی است که باید فقط تکالیف خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

لاوروف در ادامه سخنان خود گفت: «این راه گفت‌وگو با هیچ کس، دستکم با روسیه نیست.»

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «سیاست خارجی روسیه مبتنی بر حمایت آشکار مستحکم از گام‌هایی جهت تقویت حاکمیت و حفظ روابط همسایگی و مثبت با همه کسانی است که آماده انجام صادقانه و بر اساس اصل برابری هستند.»

تنش بین روسیه وغرب از سال ۲۰۱۴ زمانیکه درگیری در شرق اوکراین آغاز شد و کریمه دوباره به روسیه پیوست، در حال افزایش است. نه کی‌یف و نه کشورهای غربی مشروعیت انضمام کریمه به روسیه را به رسمیت نشناخته و روسیه را متهم به دخالت در امور اوکراین کردند. مسکو بارها هرگونه دخالت  در زمینه شبه جزیره کریمه را رد و تاکید کرده که همه پرسی انجام شده در کریمه مطابق با قوانین بین‌المللی بوده است.

در سال ۲۰۱۴  و در جریان  همه پرسی ۹۶.۶ درصد شهروندان شبه جزیره کریمه به الحاق به روسیه رای مثبت دادند. از آن تاریخ به بعد، علیرغم آن که بیش از ۹۰ درصد ساکنان کریمه به پیوستن به روسیه رای دادند، آمریکا و غرب انواع تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه وضع می‌کنند تا شاید مسکو از کریمه پا عقب بگذارد. اوکراین هم ضمن نپذیرفتن کریمه به عنوان جزئی از خاک روسیه، این کشور را اشغالگر می‌داند و از غرب می‌خواهد به روسیه برای بازپس دادن این منطقه به اوکراین فشار بیاورد./ فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: کشورهای غربی وزیر خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین به چین سفر می‌کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مشرق و به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین