Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@11:52:42 GMT

«صیغه یاب» ترفندی برای کلاهبرداری

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۸۱۰۳

«صیغه یاب» ترفندی برای کلاهبرداری

سه مرد شیاد که با ارسال نرم افزار «صیغه یاب» برای کاربران ،آنها را تشویق به نصب این برنامه می‌کردند تا از این طریق به حساب بانکی آنها دستبرد بزنند دستگیر شدند.

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز در تشریح این خبر گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان کرج مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی به‌صورت اینترنتی در چند مرحله برداشت شده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از این شکایت و انجام تحقیقات اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد برداشت غیرمجاز به شکل کلاهبرداری فیشینگ انجام گرفته است و یک باند سه نفره نرم افزاری با عنوان «صیغه یاب» را در شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ارسال و آنها را با جملات اغواگرایانه ترغیب به نصب این بد افزار می‌کردند. کارشناسان فنی این پلیس پس از بررسی برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه شاکی بدافزاری را شناسایی کردند که با پرداخت ۲۰۰۰ تومان آدرس و مشخصات همسر انتخابی برای کاربران را نمایش می‌داد، همچنین سازندگان این نرم افزار با طراحی درگاه پرداخت اینترنتی جعلی (فیشینگ) کاربرانی را که قصد پرداخت اینترنتی داشتند  به این صفحه جعلی هدایت کرده و قربانیان دراین صفحه تمام اطلاعات بانکی نظیر شماره کارت، رمز دوم و cvv۲ را وارد می‌کردند که کلاهبرداران با استفاده از این اطلاعات موجودی حساب قربانیان را به غارت می‌بردند.
سرهنگ جلیلیان بیان کرد: مأموران پلیس فتا با هوشیاری کامل ضمن بررسی تمامی جوانب موضوع موفق به شناسایی هر سه متهم شدند که طی عملیاتی پیچیده باند سه نفره دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ طولابی نژاد اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان بافق و بیان اینکه آشنایی با فردی در فضای مجازی باعث کلاهبرداری از او شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. 


فرمانده انتظامی شهرستان بافق افزود: در تحقیقات مشخص شد که مالباخته با فردی در فضای مجازی آشنا شده و تا چند روز با هم گفتگو داشتند و بعد از ایجاد صمیمیت بین آنها، کلاهبردار درخواست مبلغ ۲۵ میلیون ریال وجه نقد می‌نماید که پس از واریز وجه توسط مالباخته، دیگر جوابگوی او نبوده است. 


وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس فتا، متهم در یکی از شهر‌های کشور شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد. 


فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست دراین موارد دقت بیشتری داشته باشند و به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد