Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، برخی از تلاش های موجود برای ساخت واکسن های موثر در برابر واکسن کرونا در برخی کشورها نتیجه داد تا برخی از این واکسن در کاهش نرخ مرگ و میر کرونایی در برخی نقاط دنیا نقش داشته باشند.

فایزر و مدرنا در آمریکا، سینوفارم و سینووک در چین، اسپوتنیک در روسیه، برکت ،کووپارس و شفا در ایران و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. واکسن هایی بودند که روند آزمایشاتی موفقی را پشت سر گذاشتند. برخی از این واکسن ها در مراحل آزمایشی مختلف آنچنان خوب نتیجه دادند که اکنون برخی از آنها در واکسیناسیون گسترده و همگانی در نقاط مختلف جهان استفاده می شود.

بر اساس آخرین گزارش اکنون بیش از 100 واکسن در آزمایشات بالینی بر روی انسان قرار دارند.

32 واکسن نیز به مرحله پایانی آزمایش رسیده اند.

همچنین بیش از 75 واکسن پیش بالینی در حال بررسی فعال روی حیوانات است.

در ادامه آخرین تحولات دنیای واکسن را در ماه اخیر مرور می کنیم. شاید واکسن های جدید از واکسن های کنونی که پر از بحث و جدل هستند بهتر باشد. 

 

چه خبر از واکسن هلندی ها ؟

تیمی از محققان و دانشمندان هلندی و دیگر محققان اروپایی موفق به ساخت واکسنی به نام باواریان نوردیک شده اند که حاوی پروتئین ویروسی موسوم به نوکلئوکپسید است.

این واکسن در هلند در حال ساخت است. نخستین داوطلب این واکسن در ماه مارس گذشته نخستین دوز واکسن را دریافت کرد. به دنبال تحقیقات دیگر دانشمندان گفتند که این واکسن سطح بالایی از آنتی بادی را در بدن فرد ایجاد می کند ضمن اینکه عوارض جانبی خطرناکی ندارد.

این واکسن آزمایش فاز 2 واکسن را آغاز کرد. گفته می شود این واکسن هلندی نه تنها می تواند یکی از واکسن های موثر در برابر ویروس کرونا باشد بلکه به عنوان تقویت کننده دیگر واکسن ها (دوز سوم) نیز در نظر گرفته شده است.

 

اسپانیا و یک واکسن نوترکیب

محققان یک شرکت اسپانیایی به نام «هیپرا» یک واکسن پروتئینی نوترکیب علیه ویروس کرونا ساخته اند. آزمایشات مربوط به این واکسن وارد مراحل جدیدی شده است. این شرکت پیش بینی کرده که می تواند تا پایان سال 2022 تا 400 میلیون دوز واکسن تولید کند. همچنین محققانی در شهر بارسلونای اسپانیا واکسن mRNA را می سازند  که هنوز در آزمایشات پیش بالینی قرار دارد.

 

یک واکسن دیگر از هند

واکسن هندی زیدوس کادیلا واکسن مبتنی بر DNA است. آزمایشات فاز دوم بالینی این واکسن همین ماه گذشته آغاز شد. در این مرحله واکسن به 30 هزار نفر تزریق شده است. اکنون اعلام شده است که این واکسن 66.6 درصد ایمنی زایی دارد. هیچ از داوطلبان دچار عوارض بالینی شدید نشده اند. بیستم آگوست این واکسن مجوز استفاده اضطراری دریافت کرد.

احتمالا صادرات این واکسن هندی هم به زودی آغاز می شود. این کشور پرجمعیت آسیایی پیش از این چند واکسن دیگر هم داشت. یکی از آنها بهارات است که در ایران هم مورد استفاده قرار گرفته است. آنها واکسن کووشیلد را هم دارند.

 

واکسن های ایرانی

برخی از شرکت های داروسازی در ایران واکسن های مختلفی را پیش می برند. از برکت گرفته تا رازی و کووپارس و فخرا.

اکنون برکت تا امروز فقط موفق شده مجوز استفاده بگیرد. این واکسن بنابر گفته برخی از محققان بیش از 80 درصد ایمنی دارد و تا امروز بیش از دو میلیون و 126 هزار نفر دوز اول خود را با این واکسن زده اند.

روند مشاهده نتیجه آزمایشات بر روی واکسن های دیگر ادامه دارد و تعداد واکسن ها روز به روز افزایش می یابد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا کووید واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم

مسعود ده نمکی، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و فیلم‌ساز ایرانی در بخشی از گفتگو‌های خود درمورد جریان‌ساز بودن مرحوم نادر طالب زاده گفت: جریان‌ساز بود و جریان رسانه‌ای درست کرد و داعیه مدیریت و رهبری نداشت. این که به خاطر مدیر شدن آدم‌هایی، خودش را به آن‌ها تحمیل کند، نبود و همیشه می‌گفت اگر از ما استفاده کردند چه بهتر. چون حرف برای گفتن داریم و اگر هم استفاده نکردند دیگر بهتر از این‌ها چه کسانی هستند؟...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!