Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: جهش در تولیدات کشاورزی استان با انجام کشاورزی حفاظتی و نیمه حفاظتی در اراضی دیم محقق می‌شود.

اسفندیار حسنی مقدم در جلسه ستاد زراعت سازمان جهاد کشاورزی که امروز یازدهم شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: تغییر زمان کشت محصول سیب‌زمینی و چغندرقند از بهار به پاییز و نیز کاشت نشایی باعث کاهش مصرف آب می‌شود، با توجه به عدم بارش مناسب و کم بودن آب سفره‌های زیرزمینی انجام این مهم واجب و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها را موظف کرد با هماهنگی امور آب نسبت به شناسایی و ابطال مجوز افرادی که موافقت اصولی حفر چاه جهت استفاده در گلخانه، دامداری، مرغداری، پرورش شترمرغ و... را گرفته و یا آب رودخانه‌ها را پمپاژ و اقدام به فروش می‌آیند اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اهمیت کشت کلزا، خاطرنشان کرد: ۸۴ درصد روغن کشور از خارج وارد می‌شود و طی چهار سال آینده واردات روغن باید به ۵۰ درصد برسد لذا در قالب یاوران تولید آموزش اصولی کشت کلزا توسط مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم به تعهدات خود که کاشت ۵ هزار هکتار کلزا بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی است عمل کنیم.

حسنی مقدم اضافه کرد: با وجود بروز پدیده خشکسالی در سال جاری سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان نسبت به تأمین ۲۶۰۰۰ تن بذر گندم اصلاح شده که از نظر کیفیت در حد بین‌المللی هستند اقدام کرده است لذا ضروری است با یک برنامه‌ریزی مناسب بذر به دست کشاورزان برسد.

وی بیان کرد: جذب کودهای اوره، ‌پتاس و فسفات، راه‌اندازی اکیپ‌های تنظیم، تعمیر و نگهداری کارنده‌ها، آموزش و ترویج رعایت تراکم بذر با استفاده از ظرفیت یاوران تولید، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی بیمه محصولات کشاورزی و پیگیری واگذاری ایستگاه‌های پمپاژ در قالب ماده ۲۷ از دیگر مواردی بود که مورد تأکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی زراعت کود شیمیایی کشاورزی اراضی دیم سازمان جهاد کشاورزی کشاورزی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو ظهر دوشنبه در دیدار با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ضمن تبریک به سرپرست جدید سازمان انتظارات و راهکارها بخش کشاورزی را عنوان کرد.

فرمانده محترم سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: کارها باید با روحیه جهادی، نه اداری انجام شود و سلامتی کار یکی از مهمترین مسائل است.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه سپاه و بسیج جامعه کشاورزی و بسیج سازندگی در هر زمینه‌ای که باعث رشد بخش کشاورزی در مناطق محروم می‌شود، آماده همکاری است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: فضا و محیط جهاد باید مانند دهه اول انقلاب باشد و کارکنان با روحیه جهادی و با تلاش و پشتکار وظایف خود را انجام دهند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به ارائه برنامه‌ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان و همچنین طرح‌هایی که با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌توان تا پایان سال به انجام رسد پرداخت.

مرتضی بحرانی همچنین از مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان دعوت کرد تا در نشست‌های مهم سازمانی حضور فعال داشته باشند.

در پایان سرگرد دسترس، مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان بوشهر ضمن آرزوی توفیق برای دکتر منفرد در عرصه‌های مختلف و آرزوی موفقیت برای سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در مسئولیت جدید بیان کرد: این جامعه با توجه به نیروهای انسانی که دارد به طور کامل در کنار سازمان و آماده هرگونه همکاری در جهت پیشرفت اهداف سازمانی دارد.

کد خبر 6098162

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود