Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@18:24:33 GMT

قتل به خاطر یک جفت کتانی/۳ میلیون از مقتول طلب داشتم

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۸۴۳۴

قتل به خاطر یک جفت کتانی/۳ میلیون از مقتول طلب داشتم

 ساعت‌۱۷ عصر روز دوشنبه ۲۵‌مرداد امسال قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری‌۱۱۶ مولوی از قتل پسر جوانی با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی راهی محل شد. تیم جنایی در بیمارستان مهدیه در جنوب تهران با جسد پسر ۱۷‌ساله‌ای به نام شایان روبه‌رو شدند که با اصابت ضربه چاقویی به قفسه سینه‌اش به قتل رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد مقتول ساعتی قبل با یکی از دوستانش به نام احسان در نزدیکی میدان شوش درگیری خونینی رقم زده‌است که در جریان آن با ضربه چاقوی احسان زخمی و خانواده‌اش پیکر نیمه جانش را به بیمارستان منتقل می‌کنند، اما بر اثر شدت خونریزی روی تخت بیمارستان به کام مرگ می‌رود.

تحقیقات میدانی مأموران پلیس حکایت از آن داشت مقتول و قاتل به خاطر یک جفت کتانی با هم درگیر شده‌اند و شاهدان عینی دیده‌اند که مقتول سعی داشته کفش‌های کتانی را از دست قاتل بگیرد و در کشمکش بین آن‌ها احسان با چاقو او را زخمی و از محل فرار می‌کند.

تسلیم قاتل

همزمان با انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی مأموران پلیس برای دستگیری قاتل به محل سکونت او رفتند که مشخص شد وی پس از حادثه به مکان نامعلومی گریخته‌است.

از سوی دیگر مأموران پلیس دریافتند قاتل فرزند طلاق است و گاهی در خانه پدرش و گاهی هم درخانه مادرش زندگی می‌کند. صبح روز سه‌شنبه نهم شهریور در حالی که دو‌هفته از حادثه گذشته‌بود و همچنان جستجو برای دستگیری قاتل فراری ادامه‌داشت، احسان در تهران به اداره پلیس رفت و خودش را تسلیم کرد. وی در بازجویی‌ها به قتل دوستش اعتراف کرد.

متهم صبح دیروز به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و مقابل قاضی صادقی با اظهار پشیمانی به قتل دوستش به خاطر یک جفت کتانی اعتراف کرد. متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی قرار گرفت.

گفتگو با متهم

مقتول را می‌شناختی؟

بله، او از دوستان نزدیک من بود و بچه یک محل بودیم.

چرا او را به قتل رساندی؟

من قصد قتل نداشتم. او با چاقو آمده‌بود که در درگیری چاقویش روی زمین افتاد و من برداشتم و با آن ضربه‌ای به او زدم.

چرا؟

ما مدتی بود با هم اختلاف داشتیم. من ۳‌میلیون‌تومان به او پول قرض داده‌بودم و قرار بود که به زودی بدهی‌اش را به من پرداخت کند، اما امروز و فردا می‌کرد و هر زمانی به او می‌گفتم طلبم را بدهد می‌گفت پول ندارم و وضع مالی‌ام خوب نیست. من هم قبول می‌کردم و به او فرصت می‌دادم تا اینکه یک روز قبل از حادثه او را داخل خیابان دیدم که از بازار می‌آمد. شایان یک جفت کتانی ۵/۲ میلیون تومانی خریده‌بود که با دیدن کتانی‌ها تعجب کردم. به او گفتم که «پول من را پس نمی‌دهی و برای خودت کتانی چند میلیونی می‌خری؟!» که شایان کتانی‌ها را به من داد تا پیش من امانت باشد و وقتی طلبم را پس داد آن کتانی‌ها را به او برگردانم. روز حادثه هم آمده‌بود که کتانی‌هایش را پس بگیرد که با هم درگیر شدیم.

چرا کتانی‌هایش را ندادی؟

قرارمان این بود که طلبم را پس دهد و بعد کتانی‌هایش را به او بدهم، اما او پولی به من نداد.

درباره روز حادثه توضیح بده.

آن روز او به من تلفن زد و گفت می‌خواهد پیش من بیاید و کتانی‌هایش را پس بگیرد و من هم فکر کردم که می‌خواهد پول مرا پس بدهد که با هم قرار گذاشتیم. وقتی به هم رسیدیم به من گفت که کتانی‌هایش را لازم دارد و خواست به او بدهم، اما من گفتم هر زمانی طلبم را بدهد من هم کتانی‌هایش را می‌دهم که با هم درگیر شدیم. او با چاقو به من حمله کرد که در درگیری چاقو از دستش روی زمین افتاد و من برداشتم و ضربه‌ای به او زدم.

چرا فرار کردی؟

ترسیدم.

به خانواده‌ات موضوع درگیری را گفته‌بودی؟

نه، پدر و مادرم چند سالی است از هم جدا شده‌اند. چند سال قبل مادرم صندوق قرعه‌کشی خانگی داشت که تعدادی از همسایه و دوستان و بستگان داخل آن صندوق پول می‌گذاشتند که پدرم مخالفت کرد. همین موضوع باعث اختلاف پدر و مادرم شد و در نهایت هم از هم جدا شدند.

پس از حادثه به کجا فرار کردی؟

واقعیتش من یک خواهر ۹‌ساله دارم که پس از جدایی پدر و مادرم، همراه عمه‌ام در یکی از شهر‌های شمالی زندگی می‌کند.

خیلی دلم برای خواهرم تنگ شده‌بود و از طرفی هم خیلی می‌ترسیدم که به خانه عمه‌ام در شمال رفتم و در این مدت هم آنجا بودم.

چه شد که خودت را معرفی کردی؟

من فکر می‌کردم که دوستم زخمی شده و به زودی خوب می‌شود، اما پس از چند روز در روزنامه‌ها خبر درگیری خودم را خواندم که نوشته بودند شایان به قتل رسیده است. پس از این عذاب وجدان به سراغم آمد و تصمیم گرفتم و به تهران آمدم و خودم را به پلیس معرفی کردم.

آخرین حرف.

قصد قتل نداشتم و خیلی پشیمان هستم و امیدوارم خانواده مقتول مرا ببخشند./ روزنامه جوان

منبع: فردا

کلیدواژه: قتل جفت کتانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو متهم به قتل وکیل بابلی دستگیر شدند

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دو متهم به قتل وکیلی بابلی که جسدش در آمل کشف شد، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به‌نقل از روابط‌عمومی دادگستری مازندران، عباس پوریانی عصر امروز_شنبه هشتم اردیبهشت_ با اشاره به بازداشت دو متهم به قتل در شهرستان آمل اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده، متهمان، بامداد روز حادثه وارد ویلایِ شخصیِ مقتول در یکی از روستاهای شهرستان بابلسر شده و مقتول که یک مرد ۵۲ ساله بوده را به قتل رساندند.

وی افزود: متهمان در ادامه مقتول را با خودروی شخصی‌اش به یکی از مناطق جنگلی آمل منتقل و پس از رها کردن خودروی وی در پرتگاه از محل متواری شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: پس از کسب خبر، مأمورین پلیس آگاهی با بررسی محل و نحوه سقوط و محل قرار گرفتن جسد متوجه ساختگی بودن تصادف شده و دریافتند محل فوت در مکان دیگری بوده است.

پوریانی با بیان اینکه با پیگیری‌های ویژه دادستانی شهرستان آمل و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، خودروی متهمین با رصد دقیق اطلاعاتی و استفاده از سامانه‌های پلیس، شناسایی شدند، عنوان کرد: در عملیات‌های جداگانه دو متهم به قتل و سه نفر دیگر که انگیزه‌های این قتل را فراهم کرده بودند، دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه متهمین صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کردند، انگیزه عنوان شده از سوی متهمین را اختلافات خانوادگی و مالی مطرح و بیا کرد: امروز یکی از متهمین به اتهام مباشرت در قتل و متهم دیگر به اتهام معاونت در قتل، با صدور قرار مناسب قانونی به زندان معرفی و جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

به گزارش ایمنا؛ مقتول، ۱۵ سال پیش از دستگاه قضائی منفک شده و سال‌ها به عنوان وکیل رسمی مشغول به فعالیت بوده است.

کد خبر 748482

دیگر خبرها

  • دو متهم به قتل وکیل بابلی دستگیر شدند
  • بخشش عجیب‌ در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • دستگیری ۲ متهم به قتل در آمل
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...