Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سطح زیر کشت هلو در استان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۳۰۰ هکتار آن نهال و ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر مثمر است.

او افزود: امسال ۴۰ هزار تن هلو در استان برداشت می‌شود که سرمازدگی بهاره و خشکسالی سبب کاهش ۳۰ درصدی برداشت این محصول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

برداشت ۶۰ هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری

شیرانی با اشاره به اینکه رقم‌های هلو در سه دسته زودرس، میان‌رس و دیر‌رس تقسیم می‌شود، اضافه کرد: بیشترین سطح زیرکشت در استان دیررس و کالی است که برداشت محصول زودرس از اواخر خرداد و دیررس از نیمه شهریورماه آغاز می‌شود و محصول میان‌رس اکنون در حال برداشت است.

او ادامه داد: غالب محصولات استان به استان‌های اصفهان، فارس، تهران و خوزستان صادر و بیشتر به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شوند.

شیرانی گفت: متأسفانه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان کم است و تنها در قالب کارگاه‌های کوچک طی بازه زمانی ۲ ماه فعالیت می‌کنند که مهمترین آسیب این بخش کشاورزی محسوب می‌شود و صنایع این محصول به صورت پوره و لواشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی برداشت هلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید

معصومه نوروزی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین فعالیت ناشی از سامانه بارشی اخیر در ایستگاه اردل با ۱۸.۱ میلیمتر باران به ثبت رسیده که پس از آن بیشترین بارش در ایستگاه‌های لیرابی با ۱۴.۳ میلیمتر و کوهرنگ با ۱۳.۳ میلیمتر به ثبت رسید.

وی ادامه داد: میزبان بارش باران همچنین در شهرکرد ۶.۶ میلیمتر، بروجن ۳.۳ میلیمتر، لردگان ۷.۷ میلیمتر، مالخلیفه ۴.۷ میلیمتر، فرخشهر ۴.۷ میلیمتر، فارسان ۹.۶ میلیمتر، شلمزار ۶.۵ میلیمتر، سامان ۷.۹ میلیمتر، بازفت ۷.۷ میلیمتر، دوآب صمصامی ۹.۱ میلیمتر، بن ۳.۹ میلیمتر، بلداجی ۲.۷ میلیمتر، ایل‌بیگی ۷.۷ میلیمتر و در سورشجان ۷.۶ میلیمتر به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بارش‌ها طی روز پنجشنبه و اوایل روز جمعه در استان به ویژه در نواحی غربی و جنوبی شدت می‌گیرد و به تدریج از اواسط روز جمعه تضعیف می‌شود.

نوروزی یادآور شد: برای روز‌های جمعه و شنبه وزش باد شدید تا به نسبت شدید برای استان پیش‌بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان