Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا،  خبرگزاری رویترز گزارش داد، تاریخ احتمالی برای برگزاری چنین مراسمی مشخص نیست اما کره‌شمالی از رژه‌های اخیر برای رونمایی از ادوات نظامی جدید شامل موشک‌های بالستیک بزرگ استفاده کرده است. 

سازمان ۳۸ نورث مستقر در آمریکا امروز پنجشنبه در پیامی توییتری با استناد به یک تصویر ماهواره‌ای که نشان می‌دهد نیروهای نظامی در محوطه آموزشی «میریم» در پیونگ‌یانگ حضور دارند، نوشت: تمرین برای رژه‌های بزرگ معمولا از یکی دو ماه جلوتر آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این گروه گفت، به مانند سال گذشته، این ممکن است نشانه‌ای از برگزاری رژه در ماه اکتبر باشد. 

در آن مراسم کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که سابقا دیده نشده بودند، رونمایی کرد و این نمایش تسلیحات دوربرد این کشور برای اولین بار ظرف دو سال به شمار می‌رفت. این رژه پیش از طلوع آفتاب انجام شد و یک رژه نظامی دیگر به همین سبک هم ماه ژانویه برگزار شد. 

همچنین سازمان ان. کی پرو که در سئول مستقر است، امروز پنجشنبه در پیامی توییتری نوشت: کره‌شمالی در گذشته از رژه‌های نظامی برای تقویت اراده داخلی و نمایش تازه‌ترین دستاوردهای تسلیحاتی خود به جهان استفاده کرده است. تصاویر ماهواره‌ای از حضور حدود ۳۰۰ نیرو و کامیون در داخل محوطه آموزشی میریم حکایت دارند. طبق تجربه، حضور نیروها و خودروها تنها به معنای برگزاری یک رژه نظامی است. 

مذاکرات بر سر تسلیحات هسته‌ای و موشک بالستیک کره‌شمالی در سال‌های اخیر به بن‌بست رسیده است. دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید دارد برای خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی مسیر دیپلماسی را در پیش می‌گیرد اما هیچ تمایلی به کاهش تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ نشان نداده است. 

کد خبر 624267 برچسب‌ها کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود