Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@13:17:58 GMT

شرط احمد مسعود برای توقف جنگ در برابر طالبان

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۸۸۶۵

شرط احمد مسعود برای توقف جنگ در برابر طالبان

به گزارش صدای ایران به نقل از اسپوتنیک «احمد مسعود»، رهبر مقاومت دره پنجشیر افغانستان، شرایط خود برای توقف نبردها با طالبان را اعلام کرد.

در این ارتباط احمد مسعود تاکید کرد که اگر طالبان دولت فراگیر تشکیل دهد و حقوق مساوی را برای همه افغان‌ها تضمین کند، او از مبارزه خود دست خواهد کشید.

در پی پیشروی برق‌آسای طالبان در مناطق مختلف افغانستان و سقوط برق‌آسای کابل در ۲۴ مرداد، جبهه‌ای از مقاومت در برابر طالبان در درهٔ پنجشیر در شمال شرقی کابل شکل گرفته که احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود (فرمانده نظامی و وزیر دفاع پیشین افغانستان)، به چهرهٔ اصلی آن تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از خروج آمریکایی‌ها از افغانستان درگیری‌ها میان جبهه مقاومت در پنجشیر و طالبان نیز بالا گرفته و امروز وارد دومین روز خود شده است. طالبان می‌گوید در این حملات به ۲ طرف تلفاتی وارد شده است.

در همین حال، امیرخان متقی، رئیس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان، گفته است که گفت‌وگوها با جبهه مقاومت با شکست روبه‌رو شده و نتیجه‌ای در پی نداشته است.

پیش از این طالبان اعلام کرده بود درخواست‌های احمد مسعود، رهبر مقاومت دره پنجشیر از جمله اینکه گفته پنجشیر باید منطقه امن اعلام گردد و طالبان در امور آن مداخله نکنند، غیرقابل قبول است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: احمد مسعود طالبان پنجشیر احمد مسعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید