Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@09:09:34 GMT

دو خواهر ۱۱۳ و ۱۰۱ ساله کرونا را شکست دادند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۹۰۵۲

دو خواهر ۱۱۳ و ۱۰۱ ساله کرونا را شکست دادند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا از بندرعباس، یدالله رئیسی ماکیانی رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب در استان هرمزگان اظهار کرد: پس از مراجعه دو خانم مسن ۱۱۳ و ۱۰۱ ساله مبتلا به کرونا، این دو بیمار در سرویس زهرا معلمی متخصص بیماری های عفونی بستری و با تلاش های کادر درمان تحت مداوا قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلمی با اشاره به اینکه در ابتدای پذیرش این دو خواهر با توجه به کهولت سن و کاهش سطح اکسیژن خون در شرایط مناسبی نبودند گفت: در بررسی وضعیت یکی از این دو خواهر، پس از انجام سی تی اسکن مشخص شد که ۴۲ درصد درگیری ریه دارد. همچنین اکسیژن خون بیمار ۸۵ درصد بود و احتمال افت سطح اکسیژن همچنان وجود داشت که پس از بستری و انجام مراقبت های پزشکی و پرستاری و دریافت داروهای مرتبط با کرونا و داروهای تقویتی و مکمل های درمانی شرایط عمومی بیمار رو به بهبودی و امیدوارکننده شد.

وی در ادامه افزود: هر دو خواهر پس از دریافت داروهای تقویتی در کنار داروهای موثر کرونا شرایط بهتری پیدا کردند و بعد از گذشت یک هفته از زمان بستری حال عمومی بیماران خوب ارزیابی شد.

متخصص بیمارایهای عفونی خاطرنشان کرد: این ۲ خواهر که هر دو اهل محله پاکوه بخش مرکزی میناب هستند، با حال عمومی خوب و اکسیژن بالای ۹۶ درصد پس از یک هفته بستری در بخش کووید ۴ از بیمارستان ترخیص شدند. یکی از این بیماران متولد سال ۱۲۸۷ و دیگری متولد ۱۲۹۹ هستند.

کد خبر 624272 برچسب‌ها كرونا در ايران استان هرمزگان حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان هرمزگان حوادث ایران دو خواهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۹۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد

ایسنا/خراسان شمالی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ایثاری دیگر، اهدای عضو جوان ۲۸ ساله بجنوردی به پنج بیمار نیازمند عضو، جانی دوباره داد.

مهری فرشاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: زنده یاد مظفر وحدانی که در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل و تحت عمل اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: قلب زنده یاد وحدانی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به مردی ۵۵ ساله ساکن تربت جام، کبد این جوان در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۴ ساله ساکن بیرجند که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.

فرشاد، ادامه داد: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس 
  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد