Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@11:36:07 GMT

وخامت واریانت لامبدا کمتر است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۹۴۴۷

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و واکنش سریع اپیدمی کرونا گفت: واریانت لامبدا نسبت به واریانت‌های آلفا و دلتا و بتا، جزء واریانت‌های به نسبت کم خطرتر و یا با خطر متوسط است.

خبرگزاری میزان - روزنامه رسالت نوشت:«حمید سوری» رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و واکنش سریع اپیدمی کرونا، برخلاف سایر متخصصان می‌گوید، لامبدا یا لاندا نسبت به واریانت‌های قبلی وضعیت وخیم تری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوری در این خصوص اظهار کرد: این واریانت وخامت کمتری دارد، اما پاسخ جمعیت‌ها ممکن است به واریانت‌ها متفاوت باشد و الزاما آنچه برای اولین بار در آمریکای جنوبی و پرو به عنوان زادگاه لامبدا مشاهده شده، بر روی جمعیت خاورمیانه نیز همان واکنش را ندارد و مهم آن است که ما تمهیدات لازم را برای آمادگی و مراقبت‌ها داشته باشیم. اقدامی که می‌توان در این زمینه انجام داد این است که تمام سفر‌های پرخطری که به کشورمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از مقصد آمریکای جنوبی انجام می‌شود را کنترل و از ورود کسانی که واکسن نزده اند، جلوگیری کنیم.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و واکنش سریع اپیدمی کرونا افزود: نتیجه منفی آزمایش کووید ۱۹ باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود انجام شده باشد و این سختگیری‌ها به همراه نظارت‌های لازم و کافی باید در مبادی کشور تقویت شود، در عین حال ما باید به طور مرتب سکونسینگ ویروس را داشته باشیم که اگر ویروس می‌آید و به شکل پنهان در جمعیت است به سرعت شناسایی شود، به خصوص برای افرادی که مظنون هستند و یا احتمال دارد واریانت لامبدا یا لاندا را به همراه داشته باشند. اما جامعه را هم نباید وحشت زده کرد، چون تاکنون موردی از لامبدا در کشور ما دیده نشده و تمامی تمهیدات ایمنی و حفاظتی برای دیگر واریانت‌ها در این زمینه هم باید اعمال شود و تسریع در واکسیناسیون نیز بسیار حائز اهمیت است، اگرچه واکسن الزاما به طور کامل بیماری را کنترل نمی‌کند، ولی مرگ و بستری را کاهش می‌دهد و طبیعتا تمامی این موارد باعث می‌شود ما در مقابله با این واریانت هوشیارتر باشیم و اثرات سوء کمتری به جامعه تحمیل شود.

وی با اشاره به اینکه فعلا نگرانی خاصی نیست در این زمینه نیست، خاطر نشان کرد: لامبدا نسبت به واریانت‌های آلفا و دلتا و بتا، جزء واریانت‌های به نسبت کم خطرتر و یا با خطر متوسط است و حداقل این‌طور به نظر می‌رسد. در هر صورت ما باید مراقبت‌های لازم را انجام دهیم و به دو تجربه بسیار موفق خود نیز توجه کنیم، اولین تجربه مربوط به طرح شهید سلیمانی است که حداقل به مدت ۵ ماه، بین پیک سوم و چهارم ما فاصله افتاد و اگر ادامه پیدا می‌کرد و اجرای آن کمرنگ نمی‌شد، به طور قطع می‌توانستیم طول مدتی که کشور پیک بعدی را تجربه می‌کند، افزایش دهیم.تجربه دیگر مربوط به سیستان و بلوچستان است که اگر به نقشه اپیدمی نگاه کنید، تفاوت چشمگیر این منطقه با سایر نقاط کشور را مشاهده می‌کنید و ما امیدواریم که دولت سیزدهم هرچه سریع‌تر این طرح‌ها را احیاء کند و آن ضعف‌ها و همکاری بین بخشی که از پاشنل آشیل‌های ما در مبارزه با کووید محسوب می‌شود و یا استفاده از فناور‌های نوین را به سرعت ترمیم کند که در این صورت برای کنترل سویه لامبدا هم بهتر عمل خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای افراد مبتلا به «وسواس» در همه گیری کرونا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ویروس کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا واریانت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا

پرونده رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲ غرب آسیا در بخش دختران با قهرمانی تیم ایران بسته شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، رقابت‌های تنیس کمتر از 12سال غرب آسیا که از سوم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن آغاز شده بود با قهرمانی تیم دختران کشورمان همراه شد.

لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی در این مسابقات حضور داشتند، دختران کشورمان با برتری مقابل تنیسورهایی از کشورهای اردن، لبنان، سوریه و بحرین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند تا یک‌بار دیگر این عنوان به تنیسورهای نوجوان کشورمان برسد.

تیم پسران کشورمان نیز در دیداری حساس برابر عربستان به میدان رفته که تکلیف برنده این بازی در دیدار دونفره مشخص خواهد شد. برنده این رقابت به فینال غرب آسیا صعود می کند. سرپرستی تیم اعزامی کشورمان بر عهده سیدرضا کافی رئیس هیئت تنیس خراسان شمالی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا