Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:25:42 GMT

کمبود داروی رمدسیویر در آذربایجان غربی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۹۶۳۷

کمبود داروی رمدسیویر در آذربایجان غربی وجود ندارد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: کمبودی در توزیع داروی رمدسیویر در استان وجود ندارد.

فاطمه آقازاده در گفت وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر در استان هیچ کمبودی در تامین و توزیع داروی رمدسیویر که توسط پزشکان متخصص در درمان بیماران کرونایی تجویز می شود وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: در بین داروهای اصلی مورد استفاده در بیماری کرونا در حال حاضر فقط داروی توسیلیزومب با برند تمزیوا دچار کمبود کشوری بوده و کمبود استانی نیست که دلیل آن هم عدم کفاف میزان تولید و افزایش مصرف به دلیل موج پنجم شیوع کرونا است.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه این دارو فقط در داروخانه های بستری کرونا موجود است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر این دارو به صورت سهمیه ای محدود دراختیار استان قرار می گیرد و این معاونت پیگیر دریافت تعداد سهمیه بیشتر از سازمان است.

آقازاده یاد آور شد: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا در کشور و افزایش چندین برابری مصرف سرم و خروج یکی از کارخانه جات تولیدی از خط تولید با کمبود جدی در تامین سرم مواجه شدیم که با توجه به اولویت بیماران بخش بستری و شرایط حاد، معاونت برای حل این کمبود علاوه بر تامین سرم بخش ها ، بسته  به موجودی و سهمیه تخصیص داده شده مابقی سرم ها را در داروخانه ها، جنب درمانگاه ها و داروخانه های شبانه روزی و سرپایی توزیع کرده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی داروی رمدسیویر آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند

ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های انجام شده و همچنین با انجام کار دقیق اطلاعاتی ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر شده و تحت قرار بازپرس رسیدگی‌کننده قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز، یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

سردشت از شهر‌های جنوبی آذربایجان‌غربی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند