Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:36:49 GMT

اسکلت فلزی و کاربرد آن در ساختمان سازی

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۹۶۴۰

اسکلت فلزی و کاربرد آن در ساختمان سازی

از اسکلت بندی فلزی ساختمان می‌توان برای شکل دادن قاب "اسکلتی" یک ساختمان استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وندور لیست ایران، معمولاً اسکلت بندی فلزی شامل ستون های عمودی و تیرهای افقی است که در شبکه‌ای خطی پرچ شده، پیچ شده یا جوش داده می شوند.

فهرست مطالب این پست وندورلیست ایران

اسکلت فلزی چیست؟ تاریخچه اسکلت فلزی درک ساخت و ساز اسکلت فلزی مزایای ساخت و ساز با اسکلت فلزی معایب ساخت و ساز اسکلت فلزی قیمت اسکلت فلزی  کلام پایانی

ارتباط با ما

تهران – یوسف آباد ، خیابان بیستون ، جنب خیابان ۲/۱ ، پلاک ۶۲ طبقه دوم واحد ۴
شماره تلفن ۰۹۱۲۲۲۵۰۶۱ :  
شماره فکس ۰۲۱۹۱۲۱۲۵۲۶ : 
ساعت پاسخ گویی :۹ الی ۱۸
ایمیل سازمانیinfo@vendorlistiran.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

com : 


اسکلت فلزی چیست؟

اسکلت سازه ای فلزی یک گزینه بادوام، قابل اطمینان، مقرون به صرفه و پایدار برای پروژه های ساختمانی کوتاه مرتبه، میان مرتبه و بلند مرتبه است و به طور معمول به سیستم های اسکلت ساختمان اشاره دارد که در آن عناصر سازه‌ای عمودی و افقی توسط سیستمی از تیرها و ستون‌های فلزی شکل داده شده‌اند. فاصله ستون‌ها به طور معمول ۲۵ تا ۴۵ فوت در مرکز است، که بسته به نیازهای معماری، تغییرات فاصله کمتر و بیشتر می شود. طیف اشکال و اندازه های موجود اجازه می دهد تا تقریباً هرگونه نیاز معماری برآورده شود.

 تیرهای فلزی اعضای سازه ای افقی هستند که در برابر بارهایی که به طور جانبی به محور خود وارد می شوند مقاومت می کنند.   ستون های فلزی اعضای سازه‌ای عمودی هستند که بارهای فشاری را منتقل می کنند. 

در این صورت می‌توان از این شبکه تیرها و ستون ها برای حمایت از کف ساختمان، سقف، دیوارها، روکار و غیره استفاده کرد.

تاریخچه اسکلت فلزی

استفاده از فولاد برای اهداف سازه ای در ابتدا کند بود و از محبوبیت زیادی برخوردار نبود. «فرآیند بسمر» در سال ۱۸۵۵ میلادی تولید فولاد را کارآمد و بهتر کرد و فولادهای ارزان قیمت که دارای مقاومت کششی و مقاومت فشاری بالا به همراه انعطاف خوب بودند، از حدود سال ۱۸۷۰ میلادی در دسترس قرار گرفتند، اما عمدتأ به دلیل مشکلات تولید فولاد از سنگ معدن قلیایی، آهن ورزیده و چدن همچنان بیشتر تقاضا برای محصولات ساختمانی مبتنی بر آهن را تأمین می کردند، این مشکلات، که اساسأ به دلیل وجود فسفر ایجاد شده بود، توسط سیدنی گیلچریست توماس در سال ۱۸۷۹ حل شد. طولی نکشید که در سال ۱۸۸۰ دوره ساخت و ساز بر اساس فولاد نرم قابل اطمینان آغاز شد. تا آن تاریخ کیفیت فولادهای تولید شده نسبتأ سازگار شده بود. 

درک ساخت و ساز اسکلت فلزی

ساخت و ساز اسکلت فلزی قبلاً بیشتر برای سازه های بزرگ و ساده مانند گاراژها، ساختمان های بزرگ کشاورزی و انبارها و همچنین ساختمان های بلند مرتبه مورد استفاده قرار می گرفت. این گونه است که ساخت و ساز اسکلت فلزی هنوز هم در باور عامه مردم درک می شود، اما اکنون از آن برای طیف گسترده ای از انواع دیگر توسعه از جمله دفاتر، کارخانه ها، مدارس، ساختمان های عمومی و برخی از منازل مسکونی نیز استفاده می شود.
ساخت و ساز اسکلت فلزی به دلایل زیادی گزینه خوبی برای انواع پروژه ها است از جمله:

 دوام  توانایی مالی  پایداری

اجزای سازه فلزی می توانند با سرعت بسیار بالایی خارج از محل نصب ساخته و در صورت لزوم با تجهیزات لازم به محل ساخت و ساز منتقل شوند که همین امر منجر به حداقل رساندن نیاز به نیروی کار در محل و کاهش تأثیر متغیرهایی می شوند که می توانند یک پروژه را به تأخیر بیندازند، مانند آب و هوای نامساعد. به جز این ، مزایا و معایب مشخصی در ساخت و ساز اسکلت فلزی از نظر ساخت وجود دارد که این موارد در بخش بعدی

ذکر شده است:

مزایای ساخت و ساز با اسکلت فلزی

ساخت و سازهای اسکلت فلزی مزایای زیر را در مقایسه با ساخت و سازهای آجری، بتونی و چوبی ارائه می دهند:

۱) مقاومت و دوام

اجزای سازه ای فلزی سبک تر و مستحکم تر از محصولات چوبی یا بتنی تحمل کننده وزن هستند. یک ساخت فلزی معمولی تحمل کننده وزن ۳۰ تا ۵۰ درصد سبک تر از یک معادل چوبی است. این امر باعث می شود ساخت و ساز اسکلت فلزی به مراتب مستحکم تر و با دوام تر از اسکلت چوبی باشد.

۲) ساخت آسان در اندازه های مختلف

گل‌میخ های فلزی در اندازه های مختلفی موجود است و می توان آنها را به سفارش ساخت. این بدان معناست که می توان آنها را سفارشی کرد تا بارهای خاصی را در ساختمان هایی با انواع و اندازه های مختلف، تحمل کنند.

۳) مقاومت در برابر آتش

ساخت و سازهای اسکلت فلزی در برابر آتش بسیار مقاوم هستند، در صورت بروز آتش سوزی در یک ساختمان خطر آتش سوزی کاهش می یابد و گسترش آتش سوزی را عقب می اندازد. پوشش های خاص بازدارنده شعله برای افزایش این خاصیت سازه فلزی عمل می کنند.

۴) مقاومت در برابر رطوبت و هوا

سازه فلزی بسته به میزان کربن خود می تواند دارای ویژگی های مقاوم خوب در برابر رطوبت باشد. پوشش روی داغ و عملیات پودر اضافی برای افزایش مقاومت در برابر زنگ زدگی باعث می شود که یک جزء سازه فلزی حتی در برابر اثرات آب مصونیت بیشتری داشته باشد - این یک ملاحظه مهم برای اجزای در معرض هوا است.
دانلود و ادامه مقاله در وبلاگ وندورلیست ایران

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسکلت فلزی سازه فلزی ستون ها سازه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود

طی مراسمی با حضور مدیران عامل ۳ شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی مراسمی با حضور مدیران عامل 3 شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد.

بر این اساس قرار است با مشارکت کشتی‌سازی صدرا، ایزو ایکو و دریابندر و هولدینگ لجستیک غدیر، کنسرسیوم ساخت کشتی‌های تمام ایرانی ایجاد شود.

مدیر عامل صدرا در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم زیرساخت‌های کشور در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار ساخت کشتی به صورت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از برکات تشکیل این کنسرسیوم این است که با تجمیع ظرفیت‌ها، نیازمندی‌های کشور را برطرف خواهیم کرد.

علیپور افزود: بر این اساس از بهره‌برداران انتظار داریم از ظرفیت کنسرسیوم مذکور حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه صدرا با کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش قراردادی دارد گفت: در حال حاضر با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قراردادی برای ساخت 4 کشتی با ظرفیت 3500 و 5000 تن را داریم.

مدیر عامل کشتی‌سازی صدرا ادامه داد: کشتی‌های 5 هزار تنی از نوع شناورهای رورو هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال دو فروند را به آنها تحویل بدهیم.

علیپور یادآور شد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل آن به ما قول دادند که در صورت تحویل اولین کشتی بلافاصله قرارداد سفارش دو فروند کشتی دیگر را امضا کنیم.

وی در خصوص شرکت ملی نفتکش نیز گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم با این شرکت قراردادی امضا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف