Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سه شنبه شب یک مادر باردار ازنایی حین عمل سزارین جان خود را از دست داد که این امر واکنش افکار عمومی، رسانه‌ها و همچنین برخی از مسئولان استان از جمله معاون دانشگاه علوم پزشکی و همچنین یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را در پی داشت تا این مسئولان قول پیگیری این موضوع را بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دانشگاه علوم پزشکی وعده کردکه کمیته بررسی موضوع را تشکیل داده و با خاطیان برخورد کند.

حشمت الله بهمنی فرماندار ازنا در این رابطه با اشاره به مرگ مادر ازنایی حین عمل سزارین اظهار داشت: متأسفانه ظرف یک سال گذشته به گفته مسئولان شبکه بهداشت شهرستان، این سومین مادر بارداری است که بر اثر کوتاهی، قصور تیم پزشکی و پزشک معالج در بیمارستان امام علی (ع) شهرستان ازنا فوت می‌کند.

وی عنوان کرد: در جریان حادثه‌ای که جدیداً اتفاق افتاده، مادر ۲۲ ساله‌ای به بیمارستان برای زایمان مراجعه می‌کند که متأسفانه به علت کوتاهی، عدم هماهنگی و به نظرم نداشتن تجهیزات کافی توسط پزشک معالج، این مادر باردار فوت می‌کند.

فرماندار ازنا تصریح کرد: بلافاصله به دنبال این خبر ناگوار، شورای تأمین شهرستان تشکیل شد و خواستار و پیگیر ممنوع الکار شدن پزشک مربوطه شد، خوشبختانه این پزشک ممنوع الکار شد، نکات و پیگیری‌های لازم در خصوص بررسی و پیگرد مقصرین و عواملی که در فوت این مادران باردار نقش داشته‌اند در حال انجام است.

بهمنی تصریح کرد: دادستان شهرستان نیز ورود پیدا کرده، پرونده مفتوح شده و خانواده‌های متوفیان هم شکایت خود را به دادسرای ازنا تقدیم کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم افزود: مواردی ما داشته‌ایم که به علت نبود پزشک متخصص، کم تجربگی و کارایی کادر درمان منجر به فوت مصدوم شده و انتظار داریم که مسئولان مربوطه از جمله دانشگاه علوم پزشکی لرستان پیگیر این قضیه باشند و در خصوص تأمین کادر درمان و پزشک متخصص شهرستان اقدام لازم را انجام دهند.

بنابراین گزارش، یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم پیش از ای نم در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه به علت کار غیر علمی، این افراد فوت کرده‌اند گفت: انتظار داریم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و وزیر بهداشت با این موارد برخورد کنند.

ابراهیمی یادآور شد: بدترین شاخص بهداشتی و درمانی در دنیا شاخص مرگ مادر باردار است، چرا کسی که یک بار، دو بار و سه بار تخلف کرده مورد برخورد قرار نگرفته و در نهایت موجب مرگ عده‌ای از مادران می‌شود؟

ابراهیمی عنوان کرد: قطعاً باید دادستانی، نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی ورود پیدا کنند و با این افراد برخورد داشته باشند. به طور حتم من این موضوع را از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی پیگیری خواهم کرد.

مریم کوشکی معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاخص مرگ و میر مادران باردار یکی از مهم‌ترین شاخص‌های دانشگاه علوم پزشکی است و در این زمینه پروتکل‌های جدی وجود دارد.

وی ادامه داد: بعد از هر مرگ مادر باردار کمیته بررسی علت مرگ و میر با حضور رئیس دانشگاه، معاونین بهداشت و درمان، معاون آموزش، مدیر گروه زنان و زایمان، رئیس سازمان نظام پزشکی، کارشناسان ذی ربط و متخصصین زنان و زایمان تشکیل می‌شود.

کوشکی عنوان کرد: در این کمیته علت مرگ، شاخص‌های مورد نظر، اقداماتی که باید در جریان جراحی مادر باردار انجام می شده بررسی می‌شود و متخصصین و همچنین پزشک معالجی که عمل را انجام داده توضیحات خود را ارائه می‌دهد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در نهایت نتیجه در این جلسه مشخص و بررسی لازم انجام می‌شود.

کوشکی در ادامه سخنان خود با اشاره به مرگ مادر باردار ازنایی طی شب گذشته بیان داشت: طی روزهای آینده در این راستا کمیته مرگ و میر مادران با حضور افراد یاد شده برگزار می‌شود و نتیجه آن مشخص خواهد شد.

کد خبر 5295172

منبع: مهر

کلیدواژه: حشمت بهمنی زنان باردار فرمانداری ازنا ویروس کرونا بوشهر هفته دولت واکسن کرونا شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه آتش سوزی تالاب انزلی واکسیناسیون مجلس شورای اسلامی قزوین اردبیل دانشگاه علوم پزشکی مرگ مادر باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟

زی‌سان: شماری از پزشکان و رسانه‌ها در ایران، روز جمعه هفتم اردیبهشت، خبر دادند که سمیرا آل‌سعیدی، فوق‌تخصص روماتولوژی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون بیمارستان امیراعلم تهران، دست به خودکشی زد و جان باخت. امری که نشان می‌دهد موج خودکشی پزشکان، دستیارپزشکان و پرستاران همچنان ادامه دارد.

به گزارش زی‌سان؛ مهدی عبوس، پزشک و فعال صنعت داروی ایران، در شبکه اکس نوشت: «دکتر سمیرا آل‌سعیدی، فوق‌تخصص روماتولوژی از میان ما رفت. ایشان روز قبل، برنامه دارویی خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده و آنها موضوع را جدی نگرفته و سر‌به‌سر ایشان هم می‌گذارند. مرحومه به گواهی همکاران، خوش‌اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده و از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است... پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند.»

پس از انتشار این خبر، احمدرضا جمشیدی، رییس بیمارستان شریعتی تهران، بدون اشاره به مرگ خودخواسته سمیرا آل‌سعیدی، در پیامی نوشت: «خبر اندوه‌بار درگذشت دکتر سمیرا آل‌سعیدی، دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، موجب تاثر و تالم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل‌سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به‌جای گذاشت.»

همچنین وب‌سایت خبرآنلاین در گزارشی درباره خودکشی دکتر آل‌سعیدی نوشت: «سال‌هاست نظام بهداشت و سلامت با مساله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است؛ موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار برمی‌گردد.»

پیش از این نیز، بیستم فروردین سال جاری، دادستان عمومی و انقلاب شهر دلفان لرستان تایید کرده بود علت جان باختن پرستو بخشی، پزشک متخصص قلب و عروق بیمارستان ابن‌سینا در این شهرستان، خودکشی به‌دلیل مصرف دارو بوده است.

اسفندماه گذشته، وحید شریعت، رییس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران، درباره بالا رفتن آمار خودکشی هشدار داد و تاکید کرد که میزان خودکشی به‌طور خاص در میان قشر پزشک و کادر درمان بیش از جمعیت عموم مردم است.

او با بیان اینکه آمار بالای خودکشی پزشک‌ها و دستیارپزشکان، با توجه به مواردی که رسانه‌ای شده‌اند، قابل انکار نیست، افزود که نتایج یک پژوهش آماری در گروه روان‌پزشکی دانشگاه علوم توان‌بخشی و سلامت اجتماعی نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد دستیاران پزشکی به خودکشی فکر می‌کنند. او اصلی‌ترین دلیل موج ادامه‌دار خودکشی میان کادر درمان را «ناامیدی از آینده» دانست.

به گفته شریعت، بسیاری از پزشکان بعد از سال‌ها تحصیل و سختی‌های فراوان، آینده روشنی را پیش روی خود نمی‌بینند و علاوه بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی، با «هجمه‌ها و تصمیمات عجیب‌وغریب و غیرکارشناسی» مواجه می‌شوند. اقداماتی مانند «افزایش غیرکارشناسی و دو برابری ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی» هم ناامیدی بیشتر این قشر را به‌دنبال دارد.

بهمن‌ماه گذشته، نیما شهریارپور، متخصص طب اورژانس، از افزایش ۵ برابری آمار خودکشی پزشکان در کشور خبر داد. به گفته این پزشک، انجمن روان‌پزشکی سازمان نظام‌پزشکی اخیرا کارگروهی تشکیل داده است تا سلامت روان دستیار پزشکان روان‌پزشکی را بررسی کند. براساس گزارش این کارگروه، آمار خودکشی در جامعه پزشکی ۳.۱ تا ۵ برابر افزایش یافته است.

همچنین براساس آخرین آماری که سازمان نظام روان‌شناسی ایران منتشر کرده است، حدود یک‌سوم افراد جامعه ایران دچار اختلال روان‌شناختی‌اند. همزمان حمید پیروی، نایب‌رییس انجمن پیشگیری از خودکشی ایران، نیز به تجارت‌نیوز گفته است که اختلال روان‌شناختی ایرانی‌ها بیش از ۲ برابر میانگین جهانی است.

tags # خودکشی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم