Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رسالت حساس دانشگاه‌ها اهمیت به تبیین آموزه‌های قرآنی است که در این زمینه مأموریت ما مشخص است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد شریفانی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل اظهار داشت:  رسالت حساس دانشگاه‌ها اهمیت به تبیین آموزه‌های قرآنی است که در این زمینه مأموریت ما مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مهم‌ترین ارمغان خداوند به بشریت در قرآن کریم خلاصه شده که علاوه بر رشد فکری و ذهنی انسان بایستی در دانشگاه‌ها به این امر مهم توجه شود و دانشگاه‌ها با فعالیت در بعد علمی و اسلامی بر روی این مهم تمرکز کنند تا نتایج و خروجی‌های مورد انتظار در این زمینه حاصل شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ادامه مأموریت‌های پیامبر اکرم(ص) بر عهده دانشگاهیان است که با تبیین قرآن و نشر و ترویج این مهم در زندگی نسل جوان و بشریت می‌توانند به اهداف خود جامه عمل پوشانده و به تأکیدات پیامبر اکرم(ص) توجه ویژه داشته باشند.

شریفانی تصریح کرد: حضرت رسول اکرم(ص) مامور بود که مسلمان، مومن، قاری و نشر دهنده بدون کم و کاست قرآن، بنده خالص، عدالت گستر و پایدار در انجام وظیفه باشد و نماز را اقامه کند تربیت کند که به همین منظور نشان از اهمیت و گستردگی موضوع در این زمینه است که نیاز به توجه ویژه و اساسی در این زمینه داریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات بی‌شائبه حجت‌الاسلام تجلایی به عنوان یک فرد متدین، متقی، شجاع، متعهد، انقلابی و شهادت‌پرور گفـت: بی‌شک اقدامات حجت‌الاسلام جلیلی نیز در این عرصه بسیار ارزشمند و دارای قداست خواهد بود.

در ادامه حجت‌الاسلام مهدی جلیلی، مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: روحانیت نقش پدر معنوی را در هر جایگاهی دارد که باید این مهم در ذهن هر دو طرف ایجاد شود که هم‌اکنون تلاش ما اندوختن ثروت و توانمندی برای انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن اسلامی است.

وی بیان کرد:  هم‌اکنون تکیه صرفاً به انقلابی بودن یک اشتباه است و هر فرد باتقوا باید باری از دوش انقلاب بردارد و مجموعه خود را در مسیر انقلاب جلو ببرد.

جای خالی برنامه‌ریزی دقیق حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها احساس می‌شوددستگاه قضایی نسبت به رسیدگی به تخلفات عمیق دانشگاه علوم پزشکی همدان اقدام کندبرگزاری 240 کرسی ترویجی در دانشگاه علامه طی سالهای اخیر

وظیفه دانشگاهیان در امور فرهنگی خطیر و حساس است

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به این که پرچم ناب محمدی از اردبیل برافراشته شد و در طول هشت سال دفاع مقدس این استان جلوه‌های ایثار و شهادت را به همگان ثابت کرد، نشان می‌دهد این روحیه در بین مردم استان وجود دارد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اردبیل دو مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی کرده و علی‌رغم همه فعالیتهایی که از ابتدای انقلاب تاکنون بر علیه آن به کار گرفته شده است، با قدرت در حال حیات، رشد، نمو و گسترش است.

رسولی گفت: وظیفه دانشگاه‌ها در این برهه بسیار سخت سنگین و مهم است چرا که نظام ما یک نظام فرهنگی است و الگوهایی که در غرب کشور در راس امور بودند، الگوی مناسبی در جامعه نبودند و رهبر ایران اسلامی به یک الگوی جهانی تبدیل شد که مسیر مشخصی دارد و در حوزه فرهنگی رهنمودهای بسیاری انجام می‌دهد.

دانشگاهیان نقشه ضدفرهنگی دشمنان را خنثی کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز اظهار کرد: این دانشگاه با جمع‌آوری افراد علمی و نخبگان ظرفیت خوبی در مراکز فرهنگی ایجاد و پیشانی و مرکز تحول جامعه است که مسئولان نیز در این زمینه انتظارات زیادی دارند.

وی اظهار کرد: دانشگاه بزرگترین مرکز تعلیم و تربیت است و تکلیف بسیار سنگینی دارد و همه افرادی که در دانشگاه مسئولیت دارند در آن سهیم هستند و در شرایط کنونی دشمنان بر ضد انجام کارهای فرهنگی دانشگاه‌ها اقدامات بسیار سنگینی انجام می‌دهند که باید دانشگاهیان هوشیار و آگاه باشند.

انتهای پیام/140/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی حجت الاسلام دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در جلسه عفاف و حجاب این شهرستان با بیان اینکه جامعه سالم درگرو حجاب و عفاف است، گفت: نهاد‌ها ودستگاههای اجرایی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید برنامه‌های جامع و عملی داشته باشند.

حسن عباسی افزود: اجرای دستورالعمل های ابلاغی مرتبط بر رعایت حجاب و اصل امر به معروف و نهی از منکر در سطح اداره ها ضروری و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهاباد هم در این نشست حجاب و عفاف را زیربنای تحکیم بنیان خانواده و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن دانست.

حجت الاسلام آقا محمدی، با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفاف ویژه شرعی هر انسان مسلمانی است،افزود: توجه به امر پوشش و رعایت حجاب برای زنان و مردان توصیه اکید قرآن کریم به بندگان است.

آشنایی خانواده‌ها با سبک زندگی ایرانی اسلامی و انتقال آن به نسل جوان، بسترسازی برای حفظ اصالت و ارزشهای دینی، برگزاری کارگاههای آموزشی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی و تبیین ابعاد و ثمرات حجاب و عفاف در جامعه، از دیگر موضوعهای مطرح شده در این نشست بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی