Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@18:51:12 GMT

داستان قطعی برق در مناطق مختلف استان زنجان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۰۰۹۹

داستان قطعی برق در مناطق مختلف استان زنجان ادامه دارد

گروه استان‌ها- داستان قطعی برق در نقاط مختلف استان زنجان همچنان ادامه‌دار است اما در مناطقی همچون شهرستان طارم که قطب زیتون کشور است این قطعی معضلات فراوانی را برای قشر تولید کننده ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، قطعی ناگهانی برق و آب در این روزها از مشکلات مردم استان زنجان است و خواسته مردم از مسئولان برای اطلاع‌رسانی درباره زمان قطعی از راه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلی که چندین ماه است که به قوت خود باقی است و مسئولان توانیر فعلا نتوانسته‌اند این موضوع را برطرف کنند.

با اینکه شرکت توزیع برق استان قبل از اعمال کردن خاموشی‌ها جدولی با عنوان جدول خاموشی‌های احتمالی تدوین و منتشر می‌کند اما بسیاری از مردم از قطعی‌های مکرر و گاه خارج از برنامه جدول خاموشی گلایه دارند. قطعی‌هایی که اگر چه شرکت توزیع برق استان در جدول خاموشی‌های احتمالی جزئیات آن را اطلاع‌رسانی کرده است ولی آن‌ طور که شهروندان می‌گویند این برنامه‌ها به درستی رعایت نمی‌شود.

یکی از موارد مهم و قابل توجه هنگام قطع برق، خسارت به وسایل برقی منازل و مغازه‌ها همانند یخچال، کولر، پنکه، کامپیوتر، ماشین لباسشویی، تلویزیون و دیگر وسایل برقی است و از سویی دیگر با اعمال خاموشی‌های گسترده در منطقه‌ای همچون شهرستان طارم که بزرگ‌ترین تولیدکننده زیتون در کشور است معضلات فراوانی را برای کشاورزان این منطقه ایجاد کرده است.

علاوه بر این بنا بر اذعان مردم شهرستان طارم برق چاه‌های کشاورزی در این شهرستان در طول تابستان به مدت 4 ساعت قطع می‌شود که این امر سبب خسارت شدید به کشاورزان یه ویژه باغداران زیتون شده است چرا که امکان آبیاری باغات سلب شده و گاهی تعدادی از کشاورزان که در زمان مشخص باید اقدام به آبیاری باغات می‌کردند با قطعی برق از آبیاری باغات جا مانده‌اند.

علاوه بر این طبق اذعان مردم، قطع روزانه برق طبق زمان‌بندی شرکت برق که اطلاع‌رسانی نیز شده است انجام نمی‌گیرد و گاهی حتی بسیار بیشتر از ساعت اعلامی برق مناطق مختلف قطع می‌شود و حتی در برخی روستا‌ها قطعی برق در چند نوبت اعمال می‌شود.

با این وجود قطعی‌های مکرر، بی‌برنامه و بیش از حد اعلامی برق توسط شرکت توزیع تنها مختص شهرستان طارم نیست بلکه بنا به اذعان اهالی روستاهایی همچون یامچی، اسفناج و کناوند واقع در منطقه زنجان‌رود نیز برق در طول روز سه نوبت نیز قطع شده است و گاهی ساعت خاموشی به بیش از دو ساعت رسیده و زمانی که از شرکت توزیع برق این موضوع پیگیری شده وجود برخی مشکلات در شبکه برق در منطقه اعلام شده است این در حالی است که همزمان با قطع برق خانگی تمام برق چاه‌های کشاورزی نیز قطع شده و مصائب کشاورزان در این میان چندین برابر شده است.

با این وجود شرایط سخت اقتصادی و کرونایی، مردم نمی‌دانند که با رفتن برق نگران سلامتیشان برای پیشگیری از گرمازدگی یا گیر نکردن در آسانسور باشند و یا نگران خراب شدن وسایل برقیشان با نوسانات بالای برق و یا نگران اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل و نابودی تولیدات محصولات کشاورزی در مناطق مختلف، که هر کدام به نوعی افرد را کلافه می‌کند.

با این وجود در طول هفته‌های اخیر همایون حائری معاون سابق وزیر نیرو در امور برق و انرژی از شرکت‌های برق درخواست اعمال محدودیت‌های احتمالی را مطابق جداول برنامه‌ریزی شده و به عنوان آخرین راه کنترل شبکه عنوان کرده و گفته بود: اثر یگ مگاوات خاموشی بدون برنامه در زندگی مردم با 100 مگاوات خاموشی برنامه‌ریزی شده برابر است و اجرای دقیق و مناسب محدودیت‌های برنامه‌ریزی شده نقطه قوت صنعت برق است.

وی با اشاره به مشکل محدودیت آب، هر گونه افزایش بار مصرفی را با توجه به نبود ذخیره نیروگاهی، منجر به عملکرد رله‌های فرکانسی و بروز محدودیت‌های ناخواسته ذکر کرده و مدیریت شرایط بر اساس دستورات دیسپاچینگ ملی را یک ضرورت و عدول از آن را تضییع حقوق سایر شرکت‌های برق اعلام کرده بود.

محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل سابق توانیر نیز با اشاره به اینکه خاموشی بی‌برنامه می‌تواند فرصت‌های صنعت برق را به تحدید تبدیل کند، بر لزوم اطلاع‌رسانی به مردم و استفاده از ظرفیت‌های استانی صدا و سیما در آگاه‌سازی جامعه تاکید کرده بود و با اشاره به پیامدهای نامطلوب عملکرد رله فرکانسی و قطع فیدر، اطلاع‌رسانی به موقع به مردم را در حل بخش عمده‌ای از مشکلات حائز اهمیت برشمرده بود و آن را در اولویت برنامه‌ها ذکر کرده و از شرکت‌های برق درخواست داشت تا در زمانبندی خاموشی‌ها، از اعمال خاموشی‌های طولانی و خارج از جدول اجتناب  کنند.

با اینکه مسئولان امر کشوری تاکید بر قطع برق برنامه‌ریزی شده و اجتناب از قطعی طولانی مدت آن و تاکید بر عوارض سو قطعی‌های برق داشته‌اند اما در استان زنجان علاوه بر قطعی بی‌برنامه اعمال شده، گاهاً در چندین نوبت برق قطع شده و قطعی طولانی مدت نیز تحمیل می‌شود.

قطعی برق و غافل‌گیری ‌اردبیلی‌ها / کلاف سردرگم بی‌برقی‌ها امان مردم را بُریدروند صعودی مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد؛ احتمال قطعی با برنامه وجود دارداستاندار قزوین: برق عادلانه میان روستاها و شهرها توزیع شود

در این زمینه پیش از این علیرضا علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرده بود: اعمال خاموشی‌ها در مناطق مختلف استان زنجان طبق برنامه‌ریزی انجام می‌شود و خاج از آن قطعی اعمال نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در نرم افزار "برق من" بسیاری از اطلاعات از جمله زمان خاموشی‌ها قید شده است، گفت: مردم برای داشتن زمان دقیق خاموشی‌ها از نرم‌افزار استفاده کنند.

رستمی مدیر اداره برق شهرستان طارم در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در سال جاری کاهش میزان بارندگی‌ها و خشکسالی سبب شد تا تولید برق از طریق نیروگاه‌های برقابی به حداقل برسد به همین دلیل تعدادی از نیروگاه‌های تولید کننده برق از مدار خارج شد.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق در سراسر کشور برای مدیریت مصرف برق اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده را تدوین کرد افزود: بر طبق برنامه‌ریزی‌ها روزانه برق مشترکین خاموش می‌شود و ممکن است گاها نیم ساعت اختلاف در زمان تعیین شده خاموشی وجود داشته باشد که البته این امر نیز طبق دستور کشوری انجام می‌شود.

پیری با اشاره به اینکه برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان طارم نیز از  ساعت 11 تا 15 قطع می‌شود، گفت: اعمال این خاموشی سبب ضرر و زیان شدید به کشاورزان شده است.

وی با بیان اینکه از روز‌های آتی اعمال خاموشی در ساعات مذکور لغو می‌شود، ادامه داد: سعی شده تا اعمال خاموشی در چاه‌های کشاورزی این منطقه همانند خاموشی برق خانگی باشد.

با تمام این اوصاف، خاموشی‌های برق در طول ماه‌ها و هفته‌های اخیر مکرر در مناطق مختلف استان در حال اعمال است و اثرات سو نیز بر بخشی از زندگی مردم داشته و حتی تولیدات محصولات کشاورزی را با معضلاتی روبه‌رو کرده است با این حال امید است با گذر از روز‌های گرم تابستان شرایط بهبود یابد و قطعی اجباری برق دیگر بر زندگی مردم تحمیل نشود.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چاه های کشاورزی اعمال خاموشی ها برنامه ریزی شده مناطق مختلف شرکت توزیع برق شهرستان طارم مختلف استان استان زنجان اطلاع رسانی محدودیت ها قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،   حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی بویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.
رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهاد‌ها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.
رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.
رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفر‌های استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.
رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.
در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفر‌های استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.
معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالا‌های رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالا‌هایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالا‌ها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

دیگر خبرها

  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • داستان‌های ادامه‌دار ستاره عراقی؛ علی عدنان از ایران رفت!
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود