Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@21:30:07 GMT

معضل کمبود معلم در مدارس خمینی شهر

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۰۱۱۱

معضل کمبود معلم در مدارس خمینی شهر

علی‌اصغر مؤمنیان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: برای شروع سال تحصیلی جدید در شهرستان خمینی شهر در حوزه ابتدایی با کمبود ۵۰ معلم مواجه هستیم، البته نبود معلم در دوره  متوسطه نیز وجود دارد که با پرداخت حق‌التدریس، در تلاش هستیم که این مشکل را حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: اصلی‌ترین علت کمبود معلم در آموزش و پرورش، نبود تعادل میان تعداد معلمان بازنشسته با تعدادمعلمان جدید است، چون هرساله معلمان زیادی بازنشسته می‌شوند اما جذب معلمان جدید با تعداد افراد بازنشسته برابری نمی کند.


رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر عنوان کرد: مدیر منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در راستای تامین نیروی معلم راهکار‌هایی را مانند به‌کارگیری بازنشستگان سال گذشته و یا استخدام نیرو از طریق ماده ۲۸، پیشنهاد داده است اما با وجود این راهکارها  هنوز در شهرستان خمینی شهر مشکل کمبود معلم داریم.


مؤمنیان اضافه کرد: در خصوص کتاب‌های درسی، دانش‌آموزان در سامانه پادا ثبت‌نام کردند و به محض اعلام آموزش و پرورش استان اصفهان، کتاب‌ها را در مدارس توزیع می‌کنیم.


او اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر درحال حاضر افزایش تعداد دانش‌آموزان اتباع است که همین موضوع باعث شده تا به فضای آموزشی بیشتری نسبت به قبل نیاز داشته باشیم.


انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود معلم خمینی شهر آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با تبیین مزایای سند، در ترویج فرهنگ ثبت رسمی در میان دانش‌آموزان و خانواده آنان نقش بسزایی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، سید مهدی هاشمی روز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تبریک هفته معلم، از زحمات جامعه آموزش و پرورش استان قدردانی و اظهار کرد: معلمان بیشترین نقش را در شکل‌گیری فرهنگ جامعه ایفا می‌کنند و از این رو نهاد آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت، نقش زیربنایی در پیشرفت کشور دارد و مدیون فداکاری معلمان هستیم.

وی افزود: معلمان با نهادینه کردن قانون‌مداری، صداقت، مسئولیت‌پذیری و انضباط اجتماعی در قشر کودک و نوجوان، از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری و به رشد کشور در عرصه‌های گوناگون کمک می‌کنند و از این روست که در دین مبین اسلام، تعلیم و تعلّم عبادت است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: امروزه فاقد سند بودن بخشی از اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است و با ایجاد زمینه بروز اختلاف، به تولید شش میلیون پرونده قضائی در جامعه منجر شده است.

وی ادامه داد: بی‌هویت بودن اراضی و املاک، بیش از هرچیز ریشه در مسائل فرهنگی دارد و متأسفانه بخشی از جامعه نیازی به ثبت رسمی املاک خود احساس نمی‌کنند که آموزش و پرورش می‌تواند با تبیین مزایای سند، در ترویج فرهنگ ثبت رسمی در میان دانش‌آموزان و خانواده آنان نقش بسزایی ایفا کند.

کد خبر 750226

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه
  • کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهر درگذشت + عکس | او در چه سالی بازنشسته شده بود؟
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران