Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@21:05:24 GMT

افزایش قیمت خوراکی‌ها ۲۵۵ درصد را ثبت کرد!

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۰۶۳۴

افزایش قیمت خوراکی‌ها ۲۵۵ درصد را ثبت کرد!

آمار رسمی نشان دهنده افزایش قیمت اقلام خوراکی تا سقف ۲۵۵ درصد است که اغلب بالای ۵۰ درصد و چند مورد نیز بیش از ۱۰۰ درصد گران شده‌اند.

به گزارش ایسنا، افزایش نرخ تورم سالانه در مردادماه به بالای ۴۵ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه تا حدود ۴۳ درصد نشان از رشد تورم در بین کالا و خدمات مصرفی مردم طی ماه‌های گذشته داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما گزارشی که اخیرا مرکز آمار ایران در رابطه با متوسط قیمت اقلام خوراکی اعلام کرد نشان داد که تقریبا تمامی خوراکی‌ها در ماه گذشته نسبت به سال گذشته گران شده‌اند و فقط یک قلم آن هم پرتقال بوده که در مقایسه یک ساله، چهار درصد کاهش قیمت داشته است.

۷ قلم بالای ۱۰۰ درصد و ۳۵ قلم بالای ۵۰ درصد گران شد

در سایر کالا‌های خوراکی بیش از ۳۵ قلم بالای ۵۰ درصد گران شده و هفت قلم نیز رشد بیش از ۱۰۰ درصدی دارد؛ روغن مایع ۱۱۰.۳، نوشابه ۱۰۴، قارچ ۱۰۰، گوجه فرنگی ۱۱۹، نخود ۱۱۱، کره ۱۲۱.۵ و هویج ۲۵۵.۴ درصد گران شده‌اند.

هویج با ۲۵۵ درصد، صدر را از روغن گرفت

طی ماه‌های گذشته همواره این روغن و چربی‌ها بود که در صدر افزایش قیمت قرار داشت، ولی با توجه به رشد قیمتی که در ماه اخیر برای هویج و کره رخ داده این دو کالا صدر تورم را از آن خود کرده‌اند و حتی تورم روغن از نوشابه و گوجه فرنگی نیز پایین‌تر قرار گرفته است.

در بین کالا‌های خوراکی می‌توان به افزایش قیمت بیش از ۹۰ درصدی خربزه، ۹۲.۶ هلو، ۸۹.۷ روغن مایع، ۷۶.۶ شیرینی خشک، ۶۸.۴ شیر پاستوریزه، ۸۶.۷ پیاز و ۷۰.۱ درصد شکر اشاره کرد.

۲۰ تا ۳۰ درصدی‌ها در تعداد محدود

اقلامی که بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت دارند محدود است و می‌توان به رب گوجه فرنگی با ۲۴.۵ درصد، مغز گردو ۲۳.۲ درصد، لیموترش ۲۹.۹ درصد اشاره کرد که این میزان افزایش قیمت برای آن‌ها نسبت به مردادماه سال گذشته ثبت شده است.

کالا‌هایی که در فاصله یکماهه ارزان شد

اما در رابطه با قیمت کالا‌های خوراکی در فاصله تیر تا مرداد سال جاری چند قلم کاهش قیمت داشته اند از جمله روغن نباتی جامد با ۵.۶ درصد، روغن مایع ۲.۳ درصد، لیموترش ۱۴.۱ درصد، خربزه ۵ درصد، هندوانه ۹.۸ درصد، مغز گردو ۰.۱ درصد، بادمجان ۴.۱ درصد، فلفل دلمه‌ای ۳.۹ درصد، سیب زمینی ۴.۹ درصد ارزان شده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: افزایش قیمت خوراکی ها تورم افزایش قیمت درصد گران گران شده شده اند ۵ درصد ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۰۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت صد دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بازار ۴,۲۲۵ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۵ تومان (۰.۳۵ درصد) کاهش یافته است. هر واحد صد دینار عراق روز گذشته با قیمت ۴,۲۴۰ تومان معامله می‌شد.

به گزارش اقتصاد ۱۰۰، امروز قیمت ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است. قیمت ۱۰۰ دینار عراق که دیروز با کاهش قیمت ۴۵ تومانی به ۴,۲۴۰ رسیده بود، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۵ تومانی (۰.۳۶ درصد) به ۴,۲۲۵ تومان رسید.

بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۲۲۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۲۲۵ تومان خرید و فروش می‌شد.

قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۲.۸۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۸.۰۶ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر هر ۱۰۰ دلار آمریکا برابر است با ۱۵۲,۸۰۰ دینار عراق.

در حال حاضر یک میلیون تومان برابر است با ۲۳,۶۶۹ دینار عراق.

دیگر خبرها

  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است