Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@16:22:01 GMT

تاس از تلفات سنگین طالبان در پنجشیر خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۰۷۳۱

تاس از تلفات سنگین طالبان در پنجشیر خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، همزمان با انتشار خبرها درباره وضعیت پنجشیر که تنها ولایت خارج از کنترل طالبان در افغانستان است، یک رسانه روس از تلفات سنگین طالبان خبر داد.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از یک «منبع نزدیک به جبهه مقاومت» (در برابر طالبان) گزارش داد، بیش از ۳۰۰ نفر از طالبان طی درگیری‌ها با جبهه مقاومت در ولایت پنجشیر کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع گفت: «درگیری هایی که عصر دیروز پس از تلاش طالبان برای نفوذ به ولایت پنجشیر آغاز شد، منجر به حذف بیش از ۳۰۰ شبه نظامی آنها شد. ده‌ها نفر از تندروها (نیروهای طالبان) به شدت مجروح یا اسیر شدند».

این منبع که خبرگزاری تاس به نام و هویتش اشاره‌ای نکرده است، افزود: «در حال حاضر، خصومت‌ها در ورودی‌های منطقه (ولایت پنجشیر) ادامه دارد. طالبان نتوانستند خط دفاعی را بشکند و آنها باید اکنون عقب‌نشینی کنند».

انتشار این خبر در حالی انجام شده که شب گذشته در خبرهای آمده بود، درگیری‌ها میان نیروهای طالبان و طرفداران احمد مسعود در پنجشیر وارد دومین روز شد و طالبان تایید کرد که تلفاتی به هر دو طرف وارد شده است.

در همین حال، امیرخان متقی، رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان، گفته است که گفت‌وگوها با جبهه مقاومت در پنجشیر با شکست روبه‌رو شده و نتیجه‌ای در پی نداشته است.

پیش از این طالبان اعلام کرده بود درخواست‌های احمد مسعود از جمله اینکه گفته پنجشیر باید منطقه امن اعلام گردد و طالبان در امور آن مداخله نکنند، غیرقابل قبول است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1109336 برچسب‌ها طالبان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سالار آبنوش که ظهر امروز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در دیدار شورای فرماندهی سپاه استان قزوین با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان به عنوان منتخب مجلس دوازدهم حضور داشت اظهار کرد: بسیجی بودن و پاسدار بودن یک افتخار است که به آن می بالم و همیشه خود را سرباز ولایت می دانم.

وی با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی به برکت وجود جبهه مقاومت و عملیات وعده صادق رسوای جهان شده است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی واکنش دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکا را برآمده از اراده خداوند دانست و خاطرنشان کرد: هیچ اراده ای نمی توانست افکار عمومی جهانیان و وجدان های آنها را به این سمت دفاع از حق رهنمون کند مگر اراده خداوند که به برکت وجود جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت این اتفاق امروز رخ داده و صدای جبهه مقاومت از قلب آمریکا فریاد زده می شود.

آبنوش تحولات دنیا و واکنش های ملت ها در
قبال جنایات صهیونیست ها و حمایت از مردم غزه و فلسطینی ها را در تاریخ چند دهه گذشته بی نظیر دانست و یادآور شد: همه این رخدادها و تحولات جهانی مرهون رهبری امامین انقلاب و جان فشانی خون شهداست.

کد خبر 6093441

دیگر خبرها

  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند