Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@16:56:23 GMT

ترویج فرهنگ سبز در تورین ایتالیا با احداث مینی باغ شهری

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۰۹۷۹

ترویج فرهنگ سبز در تورین ایتالیا با احداث مینی باغ شهری

مسئولان شهر تورین طرحی را برنامه‌ریزی کرده‌اند که بر اساس آن آگاهی جمعی در مورد گیاهان افزایش می‌یابد و در واقع آغازگری برای ترویج "فرهنگ سبز" در شهر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برگزارکنندگان این پروژه ایتالیایی بر این عقیده‌اند که اگرچه مردم در سطح شهر از مزایای فضای سبز شهری مانند گیاهان و درختان آگاه هستند، اما این دانش برای آن‌ها هنوز مفهومی انتزاعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل از سوم تا پنجم سپتامبر یک میدان سبز موقت در شهر تورین برپا می‌شود که به ساکنان نشان می‌دهد گیاهان علاوه بر خاصیت زیبایی چه فوایدی می‌توانند برای شهر داشته باشند.

باغبانی باید بیش از یک سرگرمی باشد؛ یک ذهنیت جدید شهری

این میدان سبز با حمایت شهرداری تورین و وزارت کشاورزی، غذا و جنگلداری ایتالیا برپا می‌شود. اهداف اجرای پروژه "فرهنگ سبز" نشان دادن این حقیقت است که چگونه می‌توان جذابیت گیاهان را با عملکرد آنها در زمینه حفظ آب‌های زیرزمینی و تأثیرات آن بر تغییرات آب و هوایی به تصویر کشید.

این پارک موقت که به طور خاص توسط یک طراح جنگل حرفه‌ای ایجاد شده است شامل یک مینی باغ بارانی و باغچه گل متخلخل قابل قابل نفوذ است که می‌تواند آب باران اضافی را جذب کرده و به طور موقت ذخیره کند.

از جمله مفاهیمی که قرار است در این پارک موقت به مردم نمایش داده شود کاشت درختان و گل‌های پایدار از نظر مصرف آب است؛ این رویکرد به دنبال مقاوم سازی فضای سبز شهر در برابر تغییرات آب و هوایی است.

قرار است پس از پایان رویداد، پارک موقت به شهرداری تورین اهدا می‌شود.

کد خبر 519036

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تورین ایتالیا ایتالیا تورین فضاي سبز شهري فضاي سبز فضای سبز شهری شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، افزود: بر این اساس مدیران کل دستگاه ها به حضور در جلسات شورای هماهنگی بنیاد اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: اینکه باغ موزه دفاع مقدس ۱۸ هزار بازدید در سال داشته باشد، نشان می دهد که نهادهای فرهنگی و تربیتی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید اهتمام ویژه ای برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در این مکان ارزشمند داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این فوران جنگ روانی که دشمن راه انداخته، برای آشنایی نوجوانان و جوانان با محتوای باغ موزه دفاع مقدس، همه ظرفیت های موجود مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نه به عنوان کار اداری، بلکه تکلیف دینی و الهی بدانیم.

رحمتی با اشاره به تاثیر فراگیر و همه جانبه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران و فراتر از آن بیان کرد: این فرهنگ اصیل اسلامی در دوران کرونا نیز در جامعه ما نمود عینی یافت و همه برای غلبه بر این بیماری وارد گود شدند.

وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در همه ابعاد حیات اجتماعی نجات بخش بوده و در هر حوزه ای وارد شده، آن را متحول کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر بتوانیم این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن نهادینه کنیم، دیگر هیچ مشکلی در هیچ بخشی از جامعه نخواهیم داشت.

رحمتی همچنین بر لزوم طراحی و اجرای کار رسانه ای برای کمک به رونق فعالیت های باغ موزه و انعکاس شایسته آن در جامعه تاکید کرد.

رحمتی همچنین خواستار تجهیز باغ موزه دفاع مقدس تبریز به ابزارهای روز و جوان پسند نرم افزاری شد و ادامه داد: در تامین منابع مالی مورد نیاز تکمیل باغ موزه نیز از همه ظرفیت های بودجه ای استانی و ملی استفاده می کنیم.

وی توضیح داد: با توجه به محدودیت منابع مالی نهادهای دولتی، واقفین و شبکه مردمی و خیرین بیشترین توان و ظرفیت را برای کمک در این حوزه دارند.

در این جلسه، شهردار تبریز، مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و مدیرکل راه و شهرسازی استان، گزارشی از اقدامات انجام شده مرتبط با تکمیل باغ موزه دفاع مقدس ارایه کردند.

کد خبر 6093731

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • پارک آبی در اراک احداث می‌شود
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند