Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران بلژیکی دریافته‌اند که واکسن کرونای از نوع mRNA شرکت مدرنا نسبت به واکسن مشابه شرکت‌های فایزر و بیونتک باعث ایجاد میزان‌های بالاتر آنتی‌بادی‌های بر ضد کروناویروس می‌شود.

به گزارش ایمنا، پژوهشگران می‌گویند معلوم نیست که این تفاوت در میزان آنتی‌بادی ها چه تفاوتی در اثربخشی این واکسن‌ها در دنیای واقعی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بررسی، در ۶۸۸ نفر از کارکنان مراقبت بهداشتی که واکسن مدرنا دریافت کرده بودند، مدت کوتاهی پس از دریافت دوز دوم واکسن میزان‌های آنتی‌بادی بدون توجه به سن تقریباً دو برابر میزان آنتی‌بادی ایجاد شده در ۹۵۹ نفر بود که دو دوز واکسن فایزر دریافت کرده بودند.

این تفاوت حتی پس از آنکه عوامل خطرساز فردی برای کرونا در نظر گرفته شدند و بدون توجه به اینکه افراد شرکت‌کننده قبلاً دچار عفونت کرونا شده بودند یا نه، به قوت خود باقی بود.

این پژوهشگران در یک مرکز پزشکی در بلژیک نتایج کارشان را در ژورنال جاما منتشر کرده‌اند. آنتی‌بادی‌ها فقط یک جز دفاع‌های دستگاه ایمنی است و این بررسی نمی‌تواند تعیین کند یک واکسن در پیشگیری از عفونت یا بیماری در مؤثرتر است یا نه یا در کدام واکسن آنتی‌بادی‌های القا شده برای مدت طولانی‌تری در خون باقی می‌ماند؟ این پژوهشگران می‌گویند پاسخ به این پرسش‌ها و پرسش‌های دیگر نیاز به پژوهش بیشتر دارند.

منبع: همشهری آنلاین کد خبر 518945

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اثربخشی واکسن کرونا اثربخشی واکسن اسپوتنیک اثربخشی واکسن های کووید ۱۹ اثر بخشی واکسن مدرنا اثربخشی واکسن فایزر واکسن کرونای بیون تک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آنتی بادی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا