Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@21:58:42 GMT

قانونی که اشک پسر افغان را درآورد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۱۲۹۷

قانونی که اشک پسر افغان را درآورد

«ماه در می‌زند» در تازه‌ترین قسمت خود میزبان دو جوان افغان بود که از یک چالش بزرگ در زندگی‌شان گفتند.

به گزارش برنا؛ برنامه تلویزیونی «ماه در می‎‌زند» که در ایام محرم و صفر به طراحی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد روی آنتن شبکه دو می‌رود، چهارشنبه‌شب میزبان دو جوان افغان بود که به روایت قصه زندگی خود پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف شاهی و مجتبی تاجیک دو جوان افغان بودند که سال‌های کودکی و نوجوانی خود را در ایران گذرانده و از کودکی با کار کردن سعی در بهبود شرایط خانواده داشتند. مجتبی و شریف در بخشی از روایت قصه‌شان از سختی‌های کارگری و دستفروشی برای کودکان گفتند. شرایط اما برای این دو جوان به همین شکل پیش نرفت و آنها تحت پوشش یکی از انجمن‌های حمایت از کودکان کار قرار گرفتند و در کنار کار کردن هم درس خواندند و هم آموزش‌های مختلف دیدند.

مجتبی در روایت قصه‌اش درباره بزرگترین ضربه زندگی‌اش گفت: از بچگی آرزو داشتم یک فوتبالیست خوب شوم. با برادرم تیوپ فرغون را در یک توپ ترکیده انداخته بودیم و باد کرده بودیم با آن بازی می‌کردیم. همیشه خودم را جای علی دایی و خداداد عزیزی می‌دیدم و می‌گفتم من یک روز یک فوتبالیست خوب می‌شوم.

وی در ادامه گفت: وقتی به تهران آمدیم انجمن حمایت از کودکان کار تیم فوتبال داشت و من هم با این تیم در یک سری مسابقات شرکت کردیم. بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ بچه انتخاب و وارد یک تیم باشگاهی شدم. یک فصل بازی کردم. بعد تیم در رده امید وارد لیگ دسته یک شد. برای قرارداد که رفتیم پاسپورت من را که دیدند گفتند اتباع نمی‌توانند در لیگ ایران بازی کنند.

مجتبی ادامه داد: هیچ کدام از سختی‌هایی که در زندگی‌ام کشیدم به سختی این اتفاق نبود. تا خود خانه گریه کردم. هیچ وقت با چشم گریان خانه نیامده بودم. همیشه مادرم خوشحال بود که پسرش فوتبال بازی می‌کند ولی آن روز گریه کردم.

مجتبی و شریف با قانون ممنوعیت حضور اتباع افغان در لیگ‌های ایرانی هیچ‌کدام نتوانستند فوتبال را ادامه بدهند اما با پشتکار بالا در تحصیل و کارآفرینی به موفقیت‌هایی دست پیدا کردند.

«ماه در می‌زند» هر شب حدود ساعت۱۹و تکرار آن روز بعد ساعت۱۲ به تهیه‌کنندگی سیدجواد محسنی روی آنتن شبکه دو می‌رود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محرم ایران خانواده کودکان پوشش بازی علی دایی خداداد عزیزی فوتبال گریه قانون پسر افغان پسر افغانستانی ماه در می زند دو جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷

تین نیوز

دولت ازبکستان از تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان از تکمیل پروژه کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷ خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آریانا افغانستان، «جسوربِک چورییف» در جریان برگزاری سومین مجمع سرمایه گذاری بین المللی تاشکند گفت: این پروژه به اتصال ریلی سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک شایانی خواهد کرد. حمل و نقل ریلی نقش بسیار مهمی در ساخت کریدور حمل و نقل اوراسیا ایفا می کند. در نتیجه، کشورهای آسیای مرکزی از این طریق به بنادر حاشیه اقیانوس هند دسترسی خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت که در صورت تکمیل این پروژه ریلی، زمان حمل بار میان ازبکستان و اقیانوس هند از ۳۵ روز به ۵ روز کاهش یافته و بیش از ۴۰ درصد در هزینه های حمل بار بین دو نقطه یاد شده صرفه جویی خواهد شد.

طرح کریدور ترانس افغان نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۱۸ از سوی دولت ازبکستان مطرح شد. این کریدور از منطقه مرزی ترمز در جنوب ازبکستان آغاز شده و با عبور از شهرهای مزارشریف و کابل راهی پاکستان خواهد شد. تاکنون، کشورهای قزاقستان و روسیه نیز از موافقت خود برای پیوستن به این کریدور ریلی خبر داده اند. بخشی از هزینه های سنگین ساخت این کریدور ریلی نیز از طریق سرمایه گذاری یه کشور عربستان سعودی، قطر و امارات تامین خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فریاد «نه به نسل‌کشی در رفح» قلب لندن را لرزه درآورد
  • پشیمانی پدری که دختر ۲۱ ساله‌اش را سلاخی کرد
  • وقتی از یک پل می توان پول هنگفت درآورد!
  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • تقدیر از سرمربی پیشین با چاشنی احتیاط برای بازیکنان
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان
  • مجتبی حسینی: سه سال کار کنید و موفق شوید!