Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر لزوم تکریم ارباب رجوع، اتقان آراء و تسریع در رسیدگی ها توام با دقت بیش از پیش در صدور آراء تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو ظهر امروز در نشست شورای معاونین دادگستری استان با روسا، دادستان‌ها و قضات دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادگونه قضات و کارکنان دادگستری استان در  احقاق حق، تامین عدالت و امنیت شایسته تقدیر است و اهتمام روزافزون بر تحقّق سیاست‌های کلان و پیشبرد اهداف ترسیمی قوه قضائیه اولویت اساسی و مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح برنامه‌های دادگستری استان و با یادآوری رهنمودهای رییس قوه قضائیه مبنی بر لزوم بیش از پیش تکریم ارباب رجوع گفت: اقدام و عملکرد بر اساس سند تحوّل قضایی یکی دیگر از مهم‌ترین رویکردهای دستگاه قضایی بوده و یکی از مهم‌ترین نکات مورد تاکید در سند تحوّل قضایی، توسعه استفاده از فن آوری‌های نوین است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: توسعه دادرسی‌های الکترونیکی، ابلاغیه‌های الکترونیکی اوراق قضایی، استفاده از شبکه دولت در تبادل مکاتبات با دستگاه های اجرایی، استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان و استفاده بیش از پیش از خدمات دفاتر قضایی الکترونیکی از مهم‌ترین نمودهای بهره‌گیری دادگستری استان از فن‌آوری‌های نوین است.

کثیرلو با اشاره به اینکه دفاع از حقوق عامّه و صیانت از  حقوق بیت المال از مهمترین اهداف دستگاه قضایی است گفت: باید در این گونه پرونده‌ها، حساسیّت، دقت و توجّه ویژه‌ای در مراحل رسیدگی به ویژه در اظهارنظرهای کارشناسی از سوی کارشناسان انجام پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی: دستگاه قضا به تخلف در تزریق غیرقانونی واکسن رسیدگی می‌کندادامه پیگیری تسنیم|‌ضرب‌الااجل 10روزه دادگستری برای تعیین سهم شهرداری قزوین در شهرک اندیشهتاکید رئیس دستگاه قضا بر تعامل رؤسای دادگستری و دادستان‌ها با دولت، نمایندگان مجلس و امامان جمعه

وی بر لزوم اتقان آراء، کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان، استفاده از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف و واحدهای مصالحه، نظارت دقیق و مستمر بر زیرمجموعه با اهداف پیشگیری از وقوع تخلّف، تلاش برای کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی‌ها توام با دقت در صدور آراء  تاکید کرد.

طرح موضوعات حقوقی، تبادل اطلاعات، همفکری و هم اندیشی به منظور ارتقاء خدمت رسانی قضایی به شهروندان از دیگر موضوعات این جلسه بود.

انتهای پیام/140/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان

حجت الاسلام حمیدی گفت : در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای برنامه ریزی این نهاد از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

او اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آن‌ها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد : ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان