Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲ سپتامبر)، شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان اشغالگر به صورت غیرقانونی وارد صحن‌های مسجد‌الاقصی شدند.

به نوشته «عربی ۲۱»، صبح امروز،  شماری از شهرک‌نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست و به سرکردگی حاخام «یهودا غلیک» عضو سابق کنست وارد مسجد الاقصی شدند و در بخشهای مختلف آن به انجام برخی آئین‌های تلمودی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشدید محدودیت‌ها علیه ساکنان بیت‌المقدس

از سوی دیگر، اشغالگران صهیونیست، محدودیت‌ها علیه ساکنان بیت‌المقدس را تشدید کردند.به عنوان مثال، «خالد زبرکا» وکیل مدافع فلسطینی می‌گوید که دستگاه اطلاعات اسرائیل به شیخ «عکرمه صبری»  خطیب مسجدالاقصی در قدس اشغالی اطلاع داده که حق دیدار و گفت‌وگو با شیخ «رائد صلاح»، شیخ «کمال خطیب»، دکتر «سلیمان احمد»، شیخ «فواز اقباریا» و شیخ «محمد عماره» را ندارد.

اشغالگران همچنین به آزاده فلسطینی «جمیل العباسی» ابلاغ کردند که در حق او حکمی مبنی بر دور ماندن از مسجدالاقصی به مدت شش ماه را صادر کرده‌اند.

وی یکی از افراد حامی مسجدالاقصی است که تاکنون چندین بار به اسارت صهیونیست‌ها درآمده و بارها از بخش قدیمی قدس یا مسجدالاقصی به جایی دیگر تبعید شده است.

تداوم بازداشت‌ها در کرانه باختری

در کرانه باختری نیز، ساکنان الخلیل امروز، منتظرند تا یکی از دخترهایشان به نام «آیات محفوظ» از زندان «الدامون» پس از تحمل پنج سال اسارت و پایان محکومیتش، آزاد شود.

از سوی دیگر، «احمد حمامره» اسیر فلسطینی پس از ۳۳ روز اعتصاب غذا در اعتراض به حکم اسارتش، به اعتصاب خود پایان داد. باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که پس از آن‌که بر سر آزادی این اسیر فلسطینی در ۱۴ فوریه آتی توافق شد، وی اعتصاب غذای خود را به حالت تعلیق درآورد.

از سوی دیگر، صهیونیست‌ها جوانی به نام «عثمان حمامره» را از منزلش در شهرک «جبع» در جنوب جنین بازداشت کردند.

اشغالگران صهیونیست، صبح امروز با حمله به روستای «فحمه» در شهرستان جنین، همچنین جوانی به نام «محمد عنان مراعبه» را بازداشت و اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور به سوی ساکنان این روستا کردند.

در «دورا» واقع در جنوب الخلیل نیز، اشغالگران معلم و آزاده‌ای به نام «نافذ شوامره» را مجددا به اسارت گرفتند.

در وادی الحصین، واقع در مرکز شهر الجلیل، یک شهرک‌نشین صهیونیست، یک کودک را در هنگام رفتن به مدرسه، زیر گرفت.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» به نقل از «عماد ابوشمیسه» هماهنگ‌کننده کمیته مدافعین حقوق بشر نوشت که این کودک به نام «عبدالله الجعبری» (۷ ساله) در هنگام رفتن به مدرسه زیر گرفته شد و به یکی از بیمارستان‌ها به دلیل جراحاتی سطحی انتقال یافت.

وی در ادامه گفت که کودکان و دانش آموزان فلسطینی همواره از سوی نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان مورد تعرض  و در ایست‌های نظامی موجود در مسیر مدارسشان مورد بازرسی و تفتیش قرار می‌گیرند.

در روستای «بورین» در جنوب نابلس نیز، شهرک‌نشینان صهیونیست به منزل یک اسیر فلسطینی یورش بردند و پنجره‌های آن را با سنگ شکستند. به نوشته پایگاه‌های خبری فلسطینی، شهرک‌نشینان به خودروهای پارک شده در محوطه این منزل و درختان آن نیز آسیب زدند. شهرک‌نشینان به دنبال آن هستند که ساکنان این منزل را مجبور به ترک منزلشان کنند زیرا تنها خانه فلسطینی موجود در مجاورت شهرک آن‌ها در نزدیکی بورین است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیت المقدس کرانه باختری مسجدالاقصی شهرک نشینان صهیونیست اسیر فلسطینی شهرک نشینان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای شهرک‌نشینان از نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس + فیلم

رسانه‌ها پس از اعلام پذیرش آتش‌بس پیشنهادی قطر و مصر از سوی حماس، از ناآرامی در قدس اشغالی و مطالبه پذیرش آتش‌بس توسط شهرک‌نشینان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از راشاتودی، به دنبال اعلام موافقت حماس با آتش بس پیشنهادی مصر و قطر، صدها اسرائیلی به خیابان‌ها آمدند و به سمت دفتر نخست وزیری اسرائیل راهپیمایی کردند.

به گزارش این شبکه خبری، معترضان و خانواده اسرای اسرائیلی با تجمع مقابل دفتر نتانیاهو در قدس اشغالی از او خواستند توافق آتش بس مورد توافق حماس را بپذیرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر و «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر، موافقت این جنبش را درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه به آنان ابلاغ کرد.

پس از اعلام خبر موافقت حماس، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه بهانه‌تراشی‌ها برای جلوگیری از حصول هر گونه توافقی، به نقل از منابع صهیونیست مدعی شد که حماس با طرح تعدیل‌شده‌ای از مصر موافقت کرده که برای اسرائیل قابل قبول نیست.

روزنامه اسرائیلی «معاریو» هم به نقل از یک منبع اسرائیلی، پذیرش این توافق را «مانوری برای تعویق حمله به رفح» عنوان کرد. وی مدعی شد که حماس با این اقدام قصد دارد نشان دهد اسرائیل طرفی است که این توافق را نمی‌پذیرد.

در پی تصمیم کابینه جنگی رژیم صهیونیستی برای آغاز تجاوز نظامی به شهر مرزی «رفح» در جنوب غزه، یک منبع در جنبش حماس ساعتی پیش خبر داده بود که مذاکرات غیر مستقیم با این رژیم را به حالت «تعلیق» درآورده است.

این منبع گفت که حماس پس از رایزنی با سایر گروه‌های مقاومت، تصمیم گرفت این مذاکرات را به حالت تعلیق درآورد و به همین دلیل، بازگشت هیأت مذاکره کننده به قاهره هم به تعویق افتاد.

منبع: فارس

کد خبر 751273

دیگر خبرها

  • طرح تل‌آویو برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت
  • تقاضای شهرک‌نشینان از نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس + فیلم
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • هراس نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ اسرائیل منتظر تحولات در جبهه‌های همزمان است
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری
  • هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴