Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وعده رییس جمهور آمریکا به همتای اوکراینی درباره ارائه بسته کمک امنیتی ۶۰ میلیون دلاری، واکنش سخنگوی رییس جمهور روسیه را به دنبال داشت.

«جو بایدن»‌ رییس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه برای اولین‌بار با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود در کاخ سفید دیدار و رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این دیدار با تاکید بر اینکه «ایالات متحده همچنان به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوز روسیه متعهد است»، پیشنهاد بسته کمک امنیتی به ارزش ۶۰ میلیون دلار را به زلنسکی داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) درباره این کمک نظامی آمریکا به اوکراین هشدار داد و آن را اقدامی بسیار خطرناک خواند.

«دیمیتری پسکوف» گفت: «ما به برنامه‌های آمریکا برای کمک نظامی به اوکراین توجه کرده‌ایم. ما فکر می‌کنیم که (این برنامه‌ها) ممکن است دلیلی برای اقدامات غیرقابل پیش‌بینی اوکراین مثلا تلاش برای حل مناقشه بین اوکراینی‌ها در جنوب شرقی (این کشور) با توسل به زور باشد. این بسیار خطرناک است».

سخنگوی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه همچنین درباره این موضوع که آمریکا در جریان سفر رییس جمهور اوکراین اشاره‌ای به توافقات میسنک نکرده است، ابراز نگرانی کرد.

وی که روز پنجشنبه (امروز) در حاشیه نشست «مجمع اقتصادی شرقی» صحبت می‌کرد، گفت: «ما هیچ توصیه واشنگتن به زلنسکی در مورد اجرای توافقات مینسک را ندیده و نشنیده‌ایم. حتی یک کلمه در این باره وجود نداشته است».

دیمیتری پسکوف دوستی آمریکا و اوکراین علیه روسیه را «موضوعی تاسف‌آور» خواند و درباره ضدیت واشنگتن و کی‌یف علیه مسکو هشدار داد.

سخنگوی کرملین افزود: «به طور کلی، می‌توان گفت که ما قطعاً به این نکته توجه داشتیم که مساله روسیه در دستور کار مذاکرات آمریکا و اوکراین قرار داشت. متأسفانه بیشتر در زمینه منفی ... به بیان ساده، موضوع دوستی اوکراین و آمریکا علیه روسیه است. بنابراین آنها خواهان حفظ دوستی‌شان برای خودشان نیستند بلکه (این دوستی) فقط علیه روسیه است. این چیزی جز پشیمانی ایجاد نمی‌کند».

پربیننده ترین عکسی از هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان حمله طالبان به پنجشیر / نیروهای مقاومت حملات را مهار کرد رویکرد سیاست خارجی ایران ارتقا سطح روابط با حوزه‌ کارائیب است / ضرورت همکاری در مجامع بین المللی برای خنثی سازی تحریم ها لودریان: ایران سریعتر به مذاکرات هسته‌ ای بازگردد! اولین هواپیما در فرودگاه کابل پس از کنترل طالبان، فرود آمد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اوکراین رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6090206

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند